سنگ های آنتیک و دکوراتیو

منبع: دکوراسیون

275

1400/5/14

11:26


یکی از انواع مصالح ساختمانی دکوراتیو که به سبب قیمت نسبتاً مناسب و ظاهر جذاب و دیدنی، امروزه بسیار در دکوراتیو نمودن فضای داخلی و خارجی سازه مورد بهره گیری قرار می‌گیرد، سنگ آنتیک طبیعی می‌باشد. در حال حاضر انواع سنگ های آنتیک را می‌توان با طرح ها و رنگ های دیدنی در بازار صنعت ساخت و ساز یافت و از آن ها به تنهایی و یا در ترکیب با انواع مصالح دیگر در تزئین و زیباسازی دکوراسیون بهره گیری نمود. این سنگ های همچنین از جمله گزینه های بسیار مناسب در بازسازی منازل قدیمی و یا برای تغییر دکوراسیون هستند، چرا که بر روی انواع دیوار های سرامیکی، گچی، سیمانی و … قابل بهره گیری می‌باشند. در ادامه این مطلب از گروه تولیدی و فروشگاهی کالاساخت، به معرفی کامل سنگ های آنتیک برای شما همراهان عزیز پرداخته ایم.

تنوع در سنگ های آنتیک

یکی از ویژگی های اصلی و قابل توجه سنگ آنتیک که موجب شده تا افراد فراوانی به استفاده از آن علاقه مند شوند، تنوع بالای این سنگ ساختمانی در طرح و رنگ است. در واقع علت این موضوع، تولید و فراوری سنگ های آنتیک به وسیله قطعات برش خورده و شکسته شده مختلف از انواع سنگ ساختمانی می‌باشد.

سنگ های آنتیک

بهتر است اینگونه بیان کنیم که محصولاتی مانند سنگ مرمریت، تراورتن، مرمر، چینی و … که خود دارای طرح ها و رنگ های مختلفی هستند، پس از برش در قطعات کوچک و یا ریز به وسیله ابزار های مختلف فراوری می‌شوند و به صورت سنگ آنتیک بسته بندی و در بازار عرضه می‌گردند. با این تفاصیر می توان متوجه شد که چرا تنوع این سنگ ها زبان زد دست اندرکاران ساخت و ساز می‌باشد. در این بین سنگ های تراورتن به دلیل برش آسان و شکل پذیری خوبی که دارند، بیش از انواع دیگر از سنگ ها به صورت آنتیک فراوری می‌شوند.

سنگ های آنتیک در دکوراسیون داخلی

همانطور که گفتیم، سنگ های آنتیک کاربرد فراوانی در دکوراتیو نمودن فضای داخلی ساختمان دارند. این سنگ ها با ویژگی های مثبت زیاد و همچنین طرح های بی نظیر و جذابی که دارند، قابل بهره گیری در قسمت های مختلف دکوراسیون داخلی ساختمان هستند. از انواع کاربری سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • سنگ آنتیک پشت تلویزیون

یکی از کاربری های رایج سنگ آنتیک در دکوراسیون داخلی، استفاده از آن در زیباسازی فضای پشت تلویزیون یا ال سی دی می‌باشد. تلویزیون ها از جمله المان هایی هستند که به عنوان نقطه کانونی می‌توان از آن ها بهره گیری نمود و توجه افراد را به دکوراسیون داخلی ساختمان جلب کرد. در این بین انواع سنگ انتیک مطابق با سبک دکوراسیون مورد نظر شما، قابل استفاده در تزئین پشت تلویزیون می‌باشند. همچنین می‌توان از آن ها در داخل کناف و دکور نیز بهره گیری نمود.

  • سنگ آنتیک آشپزخانه

سنگ های آنتیک همچنین قابل استفاده در بخش های مختلف آشپزخانه شامل پوشش دیوار ها، بین کابینتی، زیر اپن، پشت سینک و پشت اجاق گاز می‌باشند. در واقع با استفاده از رزین بر روی سطح این سنگ ها پس از اتمام نصب، می‌توان به راحتی آن ها را شست و شو داد و نگرانی از بابت قرار گرفتن آن ها در معرض حرارت و رطوبت وجود ندارد.

  • سنگ آنتیک برای ستون

برخی از انواع آنتیک ها که به سنگ های روتوری معروف هستند، به راحتی انعطاف پذیر بوده و می‌توان از آن ها در فضاهای منحنی و گرد بهره گیری نمود. پوشش ستون ها، قوس ها و … با استفاده از سنگ آنتیک، جلوه جذاب و دیدنی به فضا می‌بخشد.

  • سنگ آنتیک زیر و بغل پله

از دیگر کاربری های سنگ آنتیک برای دکوراسیون داخلی ساختمان می‌توان به، تزئین و زیباسازی فضای زیر پله و بغل پله اشاره نمود. سنگ آنتیک مرمر با قابلیت عبور نور از خود یکی از گزینه های جذاب و دیدنی برای این منظور می‌باشد.

سنگ آنتیک نما

علاوه بر فضای داخلی، از سنگ آنتیک می‌توان در دکوراتیو نمودن نمای خارجی ساختمان نیز بهره گیری نمود. آنتیک ها در کنار انواع دیگر از سنگ های ساختمانی و یا مصالحی همچون آجر، ترمووود، سرامیک و … جلوه زیبایی به نمای خارجی می‌بخشند. البته پیشنهاد کالاساخت به شما این است که از این سنگ ها در پایین دست نمای خود بهره گیری نمایید، چرا که قطعات ریز و جزئیات آن ها بهتر قابل مشاهده می‌باشد.

مزایا و معایب سنگ آنتیک

از جمله مزایای سنگ آنتیک می‌توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • مقاومت در برابر شرایط جوی
  • قیمت مناسب
  • نصب آسان و بدون دردسر
  • مقاوم در برابر آتش و حرارت
  • تنوع بسیار بالا
  • قابل بهره گیری در کنار کاغذ دیواری و کناف
  • دسترسی آسان

آنتیک ها، همانند انواع دیگر از سنگ های ساختمانی، علاوه بر مزایای فراوانی که دارند، دارای معایب کمی نیز می‌باشند که شامل موارد زیر است :

  • غیر قابل استفاده در سقف
  • عدم قابلیت رنگ پذیری
  • امکان تجمع حشرات در بین بندهای سنگ
  • غیر قابل تعمیر

نصب سنگ آنتیک

اجرا و نصب سنگ های آنتیک بسیار آسان و بدون دردسر بوده، به گونه ای که حتی اگر شما تجربه ای در نصب سنگ ها و یا دانشی در رابطه با این مصالح نداشته باشید هم می‌توانید با در نظر گرفتن چند نکته و استفاده از چسب های مخصوص سنگ آنتیک، آن ها را برای مکان مورد نظر خود مورد بهره گیری قرار دهید. این سنگ ها همچنین قابل نصب با استفاده از ملات و بتن و یا رول پلاک می‌باشند که البته برای اجرا با این روش ها، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

انواع سنگ آنتیک و قیمت

همانطور که در مطالب بالا اشاره نمودیم، سنگ های آنتیک به روش های مختلف و با استفاده از ابزار های متفاوت، قابل فراوری می‌باشند. در این بین انواع سنگ آنتیک بر حسب فراوری، گزینه های ارائه شده در زیر هستند :

  • سنگ گیوتین ( قیچی )
  • سنگ پروفیل
  • سنگ بادبر
  • سنگ آنتیک سه بعدی
  • سنگ آنتیک دو بعدی
  • سنگ چرمی

هر یک از این سنگ ها خود دارای تنوع بی نظیری می‌باشند. همچنین بسیاری از انواع سنگ آنتیک قیمت مناسبی دارند و برای افرادی که مثلا به استفاده از مرمر ها علاقه مند هستند و از قیمت بالای آن ها شکایت دارند، سنگ آنتیک مرمر با قیمت مناسب تر، گزینه خوبی می‌باشد.

شما نیز می‌توانید برای خرید سنگ آنتیک در انواع بسیار متنوع با بهترین قیمت و کیفیت به سایت گروه تولیدی و فروشگاهی کالاساخت مراجعه نمایید و یا با کارشناسان ما در این مجموعه از طریق واتس اپ، تلگرام و تماس تلفنی ارتباط برقرار کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو