کرونا موجب زایمان زودهنگام و مرده‌زایی نمی‌شود

51

1400/5/14

11:45


کرونا موجب زایمان زودهنگام و مرده‌زایی نمی‌شود

سلامت نیوز:یک مطالعه جدید که در کانادا انجام شد، نشان می‌دهد که در سال اول شیوع بیماری همه‌گیری کرونا، زایمان‌های زودهنگام یا مرده زایی وجود نداشته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، برخی مطالعات نشان می دهند که میزان زایمان زود هنگام در کشورهایی مانند هلند ، ایرلند و آمریکا در طول همه گیری کاهش یافته است ، همچنین میزان تولد نوزادان مرده و زایمان زودهنگام در انگلیس، ایتالیا ، هند و سایر کشورها افزایش یافته است با این وجود محققان متذکر شدند که بیشتر این مطالعه در جامعه آماری کوچکی بوده است.


به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس،آنها برای به دست آوردن تصویر واضح تر، میزان تولد را در استان «انتاریو» در کانادا را از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۹ و در طول همه گیری از ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۰ تجزیه و تحلیل کردند.


دکتر پراکش شاه متخصص اطفال در Sinai Health در تورنتو و نویسنده این مطالعه گفت: در این بررسی ما هیچ تغییری غیر عادی در میزان زایمان زودهنگام یا مرده زایی در طول همه گیری پیدا نکردیم ، که این موضوع اطمینان بخش است.


یک بارداری طبیعی ۳۷ تا ۴۲ هفته و به طور متوسط ۴۰ هفته به طول می‌ انجامد. بیشتر نوزادان نزدیک زمان تعیین‌شده و با یک یا دو هفته پس‌ و پیش شدن متولد می‌ شوند. زایمان قبل از ۳۷ هفتگی را زایمان زودهنگام می‌نامند.نوزادان در طی سه ماه آخر بارداری رشد زیادی می‌ کنند و اگر زودتر متولد شوند با مشکلاتی مواجه می‌ شوند.


زایمان زودهنگام یکی از دلایل مرگ‌ و میر در میان نوزادان است. نوزدانی که در نتیجه تولد پیش از موعد که زنده می‌ مانند در مقایسه با نوزادان کامل احتمال بیشتری وجود دارد که در طول زندگی خود مشکلاتی مانند تاخیرات رشد، کم شنوایی، نابینایی، بیماری‌ های ریوی مزمن و فلج مغزی داشته باشند.در حدود ۲۵ درصد از نوزادان نارس (نوزادانی که قبل از ۳۲ هفتگی به دنیا آمده‌ اند) از آسیب‌ دیدگی بلند مدت رشد مغزی رنج می‌ برند.


نتایج این مطالعه در مجله CMAJ, the Canadian Medical Association Journal منتشر شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو