ارشا اقدسی؛ بدلکار ایرانی در ۳۹ سالگی درگذشت

91

1400/5/14

11:46


ارشا اقدسی که چند روز پیش سر صحنه بدلکاری یک فیلم سینمایی در شهر بیروت دچار حادثه شده بود، روی تخت بیمارستانی در پایتخت لبنان از دنیا رفت.

ارشا اقدسی؛ بدلکار ایرانی در ۳۹ سالگی درگذشت

گروه سینمایی هنرآنلاین: اقدسی که چند روز گذشته را در بیمارستانی در بیروت بستری بود، سرانجام امروز در جدال برای زنده ماندن حریف فرشته مرگ نشد و جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. او حدود 15 سال پیش گروه بدلکاران ۱۳ را بنیان نهاد و در ده‌ها پروژه سینمایی و تلویزیونی در ایران و دیگر کشورها مسئولیت مدیریت و اجرای جلوه‌های ویژه میدانی را بر عهده داشت. از مهم‌ترین فیلم‌های خارجی کارنامه مرحوم اقدسی می‌توان به پروژه جیمز باندی «اسکای‌فال» اشاره کرد. از مهم‌ترین فیلم‌های ایرانی کارنامه او هم «به وقت شام» و «شبی که ماه کامل شد» است.

ارشا اقدسی ۱۴ اردیبهشت ۶۱ در تهران به دنیا آمد و با حضور در برنامه «خندوانه» بین بینندگان تلویزیون و عموم مردم هم چهره‌ای شناخته‌شده بود. او که تا همین اواخر یکی از مجریان مسابقه «آب و آتش» شبکه نسیم بود، چهارشنبه ششم مرداد ۱۴۰۰ در جریان اجرای صحنه اکشن چپ کردن خودرو در پروژه سینمایی تونسی در بیروت دچار حادثه‌ و به بیمارستانی در پایتخت لبنان منتقل شد. ابتدا از شدید بودن حادثه چندان خبری به بیرون درز نکرده بود اما پزشکان و نزدیکان اقدسی اعلام کردند بخت زنده ماندن او فقط یک درصد است.

مادر اقدسی یکی دو روز پیش همزمان با درخواست از مردم برای دعا کردن گفته بود فرزندش خواسته است اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شود. حالا به نظر می‌رسد آخرین سکانس زندگی پربار این بدلکار فعال و پرکار پیش از رفتن به خانه ابدی جان بخشیدن به بیمارانی باشد که با اعضای بدن اقدسی زندگی دوباره می‌یابند.

ارشا اقدسی پس از پیمان ابدی دومین بدلکار سرشناس و کارکشته ایرانی است که جان خود را سر صحنه یک پروژه سینمایی یا تلویزیونی از دست می‌دهد. مرحوم ابدی هم سال 88 سه سال پس از بازگشتن به ایران از آلمان با پیشینه حضور در صحنه‌های بدلکاری سریال «هشدار برای کبرا 11» جان خود را در 36 سالگی جان سپرده بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو