طرز تهیه دلمه کدو حلوایی

دلمه کدو حلوایی , طرز تهیه دلمه کدو حلوایی خانم کامیار , دستور پخت دلمه کدو تنبل

پاییز و زمستان که از راه می ‌رسد، پای کدو حلوایی هم به بازار باز می ‌شود. خوشبختانه کدو حلوایی علاوه بر خواص بسیار مفید، طعم خاصی هم دارد و می ‌توان با آن انواع غذاها، پیش غذا و دسر تهیه کرد. یکی از غذاهای خوشمزه‌ ای که ماده اصلی آن را کدو حلوایی تشکیل می ‌دهد، دلمه کدو حلوایی یا کدو تنبل شکم پر است. این غذا را هم در قابلمه و هم با استفاده از فر می‌ توان تهیه کرد. هم چنین دلمه کدو حلوایی را می ‌توان به ‌عنوان وعده غذایی شب یلدا نیز درست کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دلمه کدو حلوایی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم دلمه کدو حلوایی
کدوی کوچک۱ عدد
روغن زیتونبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم
پیاز۱ عدد
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پاپریکا و فلفل سیاهبه میزان لازم
پنیر پیتزابه مقدار لازم

طرز تهیه دلمه کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه دلمه خوشمزه با کدو حلوایی در ابتدای کار، کدو را از وسط دو نصف می‌ کنیم و دانه های آن را در می ‌آوریم. سپس با فرچه به آن روغن زیتون و نمک می‌ مالیم و در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ دقیقه می‌ گذاریم تا بپزد.

مرحله دوم

سپس از فر در می ‌آوریم. حالا برای مواد داخلی کدو، در ماهیتابه یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا روغن کمی داغ شود. در ادامه پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی خرد می‌ کنیم.

مرحله سوم

سپس درون روغن داغ، تفت می ‌دهیم. کمی که پیاز ها سبک و شیشه ای شدند، گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کرده و بعد نمک، پاپریکا و فلفل سیاه را اضافه می‌ کنیم و خوب تفت می ‌دهیم تا کاملا سرخ شود و رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله چهارم

مواد که آماده شد، داخل کدوها رو با مواد پر می‌ کنیم و روی آن را پنیر پیتزا ریخته و مجددا داخل فر ۱۸۰ درجه سانتی گراد، به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قرار می ‌دهیم تا پنیر پیتزا کاملا آب و طلایی شود و مواد آماده شود. این دلمه کدو، با ماست و سیر بی ‌نظیر می ‌شود.