تاثیر منفی کرونا بر روابط زناشویی

تاثیر منفی کرونا بر روابط زناشویی


منبع: برترین ها

160

1400/5/15

07:02


پاندمی کرونا علاوه بر تاثیر منفی بسیار شدیدی که بر سلامت و اقتصاد جوامع مختلف در جهان گذاشته است، موجی از نارضایتی را در میان زوج‌های پیر و جوان هم برپا کرده است

برترین ‌ها - ندا احمدلو: پاندمی کرونا علاوه بر تاثیر منفی بسیار شدیدی که بر سلامت و اقتصاد جوامع مختلف در جهان گذاشته است، موجی از نارضایتی را در میان زوج‌های پیر و جوان هم برپا کرده است. روان‌پزشکان و مشاوران خانواده، نگرانی‌های زیادی درباره تاثیر منفی کرونا بر روابط زناشویی مطرح می‌کنند و تاکید دارند که اگر می‌خواهید بنیان خانواده را در این ایام همه‌گیری کرونا حفظ کنید، بهتر است انجام راه‌کار‌های زیر را جدی بگیرید.

مدیریت استرس داشته باشید

تاثیر منفی کرونا بر روابط زناشویی

همه‌گیری کرونا باعث افزایش میزان استرس در تمامی افراد جامعه شده است. متخصصان مسائل جنسی معتقدند که برقراری رابطه جنسی در میان زوج‌ها، به‌شدت تحت تاثیر آرامش یا استرس آن‌ها قرار دارد. به‌همین دلیل هم اگر همسر شما در این ایام تمایل زیادی به برقراری رابطه زناشویی نشان نمی‌دهد، اصلا نگران نشوید و دنبال دلیل نگردید! تحقیقات نشان داده‌اند که استرس بیماری در کنار استرس ناشی از مسائل شغلی و اقتصادی در زمان شیوع کرونا باعث کاهش میل جنسی زوج‌ها، به‌خصوص آقایان شده است.

اگر می‌خواهید این موضوع به مشکلی جدی تبدیل نشود، سعی کنید تا درباره استرس‌های خود با همسرتان صحبت کنید. وقت بیشتری را باهم بگذرانید و مثلا بیشتر از قبل با یکدیگر فیلم ببینید یا در کنار هم آشپزی کنید. اگر تمایلی به برقراری رابطه زناشویی ندارید، از بوسیدن، در آغوش کشیدن یا گرفتن دست‌های یکدیگر هنگام تماشای فیلم غافل نشوید. تمامی این کار‌های ساده باعث می‌شوند تا همسرتان احساس بهتری داشته باشد و بتواند در کنار شما، این روز‌های سخت را به‌خوبی سپری کند.

فضای شخصی برای یکدیگر در نظر بگیرید

تاثیر منفی کرونا بر روابط زناشویی

این روز‌ها که به‌دلیل شیوع کرونا و کمتر شدن مهمانی‌ها، مسافرت‌ها یا گردش‌های روتین، زوج‌ها زمان بیشتری را در کنار یکدیگر و در منزل سپری می‌کنند، ممکن است تنش‌های ناخواسته‌ای بین آن‌ها پیش بیاید. اگر می‌خواهید سلامت روان و بنیان خانواده را در این ایام حفظ کنید، به شما توصیه می‌کنیم که حتما زمان و فضایی شخصی برای تمامی اعضای خانواده در نظر بگیرید. مثلا قراری بین خودتان بگذارید که از ساعت ۵ تا ۸ عصر، هرکس می‌تواند در اتاق خود یا هرجایی از منزل، مشغول کار‌ها یا سرگرمی‌های شخصی‌اش باشد. سعی کنید در این ساعت قراردادی، هرگز حریم شخصی یکدیگر را نقض نکنید و در سکوت و آرامش، برنامه‌های فردی‌تان را دنبال کنید.

برنامه‌های رمانتیک دونفره را فراموش نکنید

تاثیر منفی کرونا بر روابط زناشویی

حالا که به‌دلیل شیوع کرونا مجبور هستید تا ساعت‌های بیشتری را در منزل و در کنار یکدیگر سپری کنید، هرگز از خودتان غافل نشوید و برنامه‌هایی رمانتیک و دونفره برای خودتان بچینید تا بتوانید از این طریق، هم صمیمیت بین خودتان را تقویت کنید و هم استرس یکدیگر را کاهش دهید. مثلا هر چند روز یکبار، یک میز شام رمانتیک بچینید. با همسرتان به پیاده‌روی در فضا‌های آزاد و خلوت بروید. اگر فرزندی دارید، او را برای چند ساعت به پدر یا مادرتان بسپارید و قراری عاشقانه را با همسرتان در منزل تجربه کنید. همه این کار‌های به ظاهر ساده می‌تواند حس آرامش و امنیت شدیدی در میان زوج‌ها ایجاد کند.

مزاحم دورکاری‌های یکدیگر نشوید

تاثیر منفی کرونا بر روابط زناشویی

بسیاری از زوج‌ها در ایام کرونا مجبور به دورکاری شده‌اند و همین مساله، تنش‌های فراوانی بین آن‌ها و همسران‌شان ایجاد کرده است. اگر می‌خواهید ایام کرونا را با کمترین تنش پشت سر بگذارید، سعی کنید تا حد امکان مزاحم دورکاری همسرتان نشوید. چه خانم‌ها و چه آقایان باید زمان مشخصی را برای دورکاری در نظر بگیرند و درباره نوع کارشان با همسر خود صحبت کنند. سپس فضایی آرام را برای انجام دورکاری در منزل ترتیب بدهند و از همسر خود بخواهند که در ساعت کار، تماسی با یکدیگر نداشته باشند. همین جدا شدن فضای کار و زندگی می‌تواند باعث کاهش تنش‌ها در این ایام بشود. به‌طور کلی سعی کنید تا حد امکان در این ایام، صبوری بیشتری به خرج بدهید و مزاحمت‌های بی‌دلیلی در امور شغلی یا زندگی برای هم ایجاد نکنید تا سلامت روان خانواده را به خطر نیندازید!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو