رویترز به نقل از دیپلمات های غربی اعلام کرد که در پی حادثه رخ داده برای یک کشتی اسرائیلی در آب های بین المللی سواحل عمان که منجر به جان باختن یک شهروند انگلیسی و یک شهروند رومانیایی از خدمه کشتی شده نماینده انگلیس در سازمان ملل این موضوع را روز جمعه در یک جلسه غیر علنی شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد کرد.

با این حال به گفته این دیپلمات ها، هیئت ۱۵ عضوی شورای امنیت قرار نیست روز جمعه اقدامی در این راستا انجام دهد و تنها موضوع در نشست شورای امنیت بررسی می‌شود.

روز پنجشنبه یک نفتکش تحت مدیریت رژیم صهیونیستی در نزدیکی آبهای عمان دچار سانحه شد. اسرائیل، انگلیس و آمریکا این سانحه را یک حمله خوانده‌اند که در آن دو تن از خدمه کشته کشتی شده‌ و مدعی هستند که ایران پشت این حمله قرار دارد.

ادعاها علیه ایران در حالی مطرح می شود که سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری این هفته خود در مورد اتهامات مطرح شده از سوی رژیم صهیونسیتی و آمریکا و تلاش برای مطرح کردن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل گفت: موجودیت رژیم اشغالگر قدس باید دست از این اتهام زدن های واهی بردارد و این بار اول نیست که این رژیم اشغالگر چنین اتهاماتی را متوجه کشور ما می کند.

این دیپلمات ارشد ایرانی با بیان اینکه این رژیم هر جایی که رفته با خود ناامنی، ترور و وحشت برده است تصریح کرد: مسئولیت وضعیت فعلی بر عهده آنانی است که پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز کرده اند.

خطیب زاده بار دیگر با تاکید بر اینکه اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی در این ارتباط محکوم است، گفت: آنها باید بدانند با این فرافکنی ها دردی از دردهایشان دوا نمی شود و هر کس باد بکارد طوفان درو می کند.

وی تاکید کرد: ایران لحظه ای در دفاع از امنیت خود و منافع مردمش تردید نمی کند.

همچنین خطیب زاده روز دوشنبه در توییتی نوشت: ایران به عنوان ضامن امنیت خلیج فارس بیانیه‌های تحریک‌آمیز و به صورت هماهنگ طراحی‌شده از سوی انگلستان و آمریکا را قویا محکوم می‌کند.

او ادامه داد : آن‌ها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌زنی می‌کنند. هرگونه ماجراجویی ضدایرانی پاسخی فوری و قاطع دریافت خواهد کرد.