پیش‌بینی برخورد رئیسی با طرح جنجالی مجلس

منبع: برترین ها

64

1400/5/15

14:04


نماینده پیشین مجلس عنوان کرد: من فکر می کنم محدود سازی شبکه های اجتماعی به نفع کسانی است که طراحی هایی دارند و به دنبال منافع اقتصادی و سود و سوداگری هستند، در مرحله بعدی بعد امنیتی و اشراف بیشتر بر اطلاعات مردم مطرح است.

برنا نوشت: نماینده پیشین مجلس عنوان کرد: من فکر می کنم محدود سازی شبکه های اجتماعی به نفع کسانی است که طراحی هایی دارند و به دنبال منافع اقتصادی و سود و سوداگری هستند، در مرحله بعدی بعد امنیتی و اشراف بیشتر بر اطلاعات مردم مطرح است.

«محمود صادقی»، نماینده پیشین مجلس، در رابطه با بیانیه اخیر جبهه اصلاحات که بیان کننده برگزاری رفراندوم برای طرح صیانت از فضای مجازی است، گفت: این طرح به دلیل تاثیراتی که می تواند در جامعه و در فضای آزاد گردش اطلاعات داشته باشد و هم تبعاتی که برای زندگی و معیشت مردم دارد، مورد توجه است. بعد از جلساتی که با مسئولین ذی ربط داشتیم بیانیه ای صادر و اعتراض به روند و نقدهای موجود به محتوا و شکل طرح ارائه شد. به عنوان نمونه ای که به مراجعه به آرا عمومی نیاز دارد درخواست رفراندوم در این مورد مطرح شد. به نظر می آید این می تواند نمونه مناسبی برای مراجعه به آرا عمومی باشد چون در سطح گسترده ای زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد و طبق اصل ۵۹ یکی از مهمترین مسائل سیاسی و فرهنگی تلقی می شود.

او افزود: طی چند روز اخیر مردم کارزاری به راه انداختند و حول و هوش یک میلیون امضا جمع شده است. در رسانه ها و شبکه های مختلف نیز مطرح شده و لازم است رییس مجلس و نمایندگان محترم توجه لازم را به این خواست مردم داشته باشند و به آرا عمومی مردم توجه کنند.

صادقی تاکید کرد: رفراندوم مسیری قانونی دارد و قاعدتا باید از طریق دولت برود یا در خود مجلس مطرح شود ولی با توجه به ساز و کار موجود بعید است محقق شود ولی مطالبه است و این طرح نمایندگان در خود مجلس هم، مخالف کم ندارد.

او در مورد برخورد احتمالی رییسی با مجلس در رابطه با طرح صیانت از فضای مجازی ادامه داد: نمی توان پیش بینی کرد برخورد دولت جدید چیست. با توجه به رویکردها، وعده ها و گفتارهای آقای رییسی در انتخابات، ایشان بر فضای مجازی و حمایت از فضای مجازی و گردش آزاد اطلاعات تاکید دارند. هم در حوزه مبارزه با فساد و هم در حوزه فضای مجازی لازمه این است که ما بستری امن و پر سرعت برای تبادل اطلاعات داشته باشیم و این طرح با رویکرد ایشان در تضاد است.

او در پایان افزود: انتظار می رود اگر ایشان بخواهند به آن وعده ها پایبند باشند باید در تعامل با مجلس اصلاحاتی بنیادی بر این طرح انجام بدهند و اگر نتوانستند، دولت آقای رییسی مساله رفراندوم را دنبال کند. اگر چه من فکر می کنم اگر آقای رییسی اراده اصلاحی داشته باشد و قادر باشد با مجلس به تعامل برسد. مشخص است که این طرح عقبه ای فراتر از مجلس دارد و ماهیت این عقبه بیشتر سوداگری است تا جنبه های فرهنگی و ارزشی و نگرانی از مثلا بی بندوباری. من فکر می کنم محدود سازی شبکه های اجتماعی به نفع کسانی است که طراحی هایی دارند و به دنبال منافع اقتصادی و سود و سوداگری هستند، در مرحله بعدی بعد امنیتی و اشراف بیشتر بر اطلاعات مردم مطرح است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو