نشریه نیوزویک با اشاره به جدیدترین نظرسنجی انجام گرفته از کاهش حمایت آمریکایی ها از جو بایدن تنها با گذشته هفت ماه از ریاست جمهوری وی خبر داد و نوشت: بیش از نیمی از آمریکایی ها نامزدی دور دوم بایدن را برای آینده کشور درست نمی دانند.

به گزارش تارنمای این نشریه آمریکایی، بر اساس نتیجه نظرسنجی جدید "دانشگاه کوینیپیاک" که روز چهارشنبه منتشر شد، اکثر آمریکایی ها معتقد هستند که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا دیگر در سال ۲۰۲۴ برای دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری نامزد نمی شود و نزدیک به نیمی از آنها فکر می کنند اگر این کار انجام گیرد برای کشور مفید نخواهد بود.

نیوزویک در ادامه نوشت: میزان رضایت کلی بایدن در نظرسنجی کوینیپیاک در ماه مه (اردیبهشت) ۴۹ درصد بود، اما اکنون با کاهش قابل توجه به ۴۶ درصد رسیده است. این در حالی است که تنها هفت ماه از ریاست جمهوری بایدن دموکرات می گذرد.

نظرسنجی کوینیپیاک بین ۲۷ ژوئیه تا ۲ اوت (۵ تا ۱۱ مرداد) انجام شد و از پاسخ دهندگان پرسیده شد که آیا از نظر آنها بایدن برای دور دوم هم نامزد می شود یا خیر. تنها ۳۳ درصد از پاسخ دهندگان گفتند بایدن در سال ۲۰۲۴ دوباره نامزد می شود. در این نظرسنجی یک هزار و ۲۹۰ نفر شرکت کرده بودند.

مدت هاست گمانه زنی هایی در مورد تصمیم بایدن برای دومین دوره ریاست جمهوری عمدتا به دلیل سن او وجود دارد. وی در سن ۷۸ سالگی، مسن ترین رئیس جمهوری است که تا به حال سوگند یاد کرده است و در ۲۰ نوامبر ۲۰۲۴ (انتخابات ریاست جمهوری بعدی ایالات متحده)، ۸۲ ساله می شود.

آخرین رئیس جمهوری واجد شرایط برای نامزدی یک دوره دیگر، «لیندون جانسون» بود که در سال ۱۹۶۸ از این کار خودداری کرد. جانسون دموکرات، در میان جنجال های مربوط به جنگ ویتنام با چالش هایی از درون حزب خود روبرو شد و از دور رقابت ها کنار رفت.