کشف ۴۰ جسد در مناطق جنگلی میانمار

منبع: برترین ها

108

1400/5/15

16:44


براساس اعلام یک عضو یک نیروی شبه نظامی میانماری و فرستاده این کشور به سازمان ملل، این نیروی شبه نظامی درگیر با ارتش در یک منطقه مرکزی میانمار و ساکنان منطقه دست کم ۴۰ جسد را در هفته‌های اخیر در مناطق جنگلی یافته اند که برخی از آنها دارای علائم شکنجه بوده‌اند.

ایسنا: براساس اعلام یک عضو یک نیروی شبه نظامی میانماری و فرستاده این کشور به سازمان ملل، این نیروی شبه نظامی درگیر با ارتش در یک منطقه مرکزی میانمار و ساکنان منطقه دست کم ۴۰ جسد را در هفته‌های اخیر در مناطق جنگلی یافته اند که برخی از آنها دارای علائم شکنجه بوده‌اند.

بر اساس این گزارش این اجساد در چند مکان متفاوت پیرامون شهر "کانی" واقع در منطقه "ساگاینگ" یافت شدند؛ منطقه‌ای که در ماه های اخیر شاهد درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش و گروه های شبه نظامی تشکیل شده از سوی مخالفان حکومت نظامیان در میانمار بوده است.

رویترز قادر به راستی آزمایی این ادعاها به صورت مستقل نبوده و یک سخنگوی ارتش نیز به تماس‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

کیاو موئه تون، فرستاده میانمار به سازمان ملل که نماینده دولت غیرنظامی منتخب این کشور است در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل گفت مجموعا ۴۰ جسد یافته شده‌اند و همچنین به توصیف سه حادثه مختلف مربوط به ماه ژوئیه در شهر کانی پرداخت.

کیاو موئه تون گفت که این حوادث "به وضوح به سطح جنایات علیه بشریت بالغ می شوند" و از شورای امنیت سازمان ملل و جامعه بین المللی خواست تحریم تسلیحاتی جهانی علیه ارتش میانمار اعمال کند.

وی نوشت: نشانه‌ای از کاهش جنایات، کشتار، دستگیری ارتکاب یافته از سوی ارتش وجود ندارد. ما خواستار مداخله انسانی فوری از سمت جامعه بین المللی قبل از آن بیش از حد دیر شود هستیم.

یک عضو گروه شبه نظامی "کانی" که نامش را فاش نکرد، گفت، درگیری‌ها در منطقه ساگاینگ اکنون عمدتا متوقف شده و مشخص نیست که آیا اجساد بیشتری یافت خواهند شد یا خیر.

او ارتش و یک گروه شبه نظامی حامی خونتای نظامی میانمار را متهم به اجرای کشتارها و غارت‌های تلافی جویانه کرده و گفت: اکثر روستایی ها در مناطق دور افتاده به شهری در نزدیکی فرار کرده‌اند.

این عضو گروه شبه نظامی همچنین تعداد اجساد کشف شده تاکنون را حدود ۴۰ عدد و در چند مکان دانست.

بر اساس یک خبرنامه ارتش به تاریخ ۳۰ ژوئیه، نیروهای امنیتی میانمار از سوی حدود ۱۰۰ "تروریست" با سلاح های کوچک در نزدیکی روستای زیپیندوین در کانی مورد حمله قرار گرفتند و سربازان دست به تلافی زدند و ۹ جسد را به همراه تفنگهای شکاری، مین های دست ساز و یک نارنجک بردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو