سئو چیست؟ قوانین سئو به چند دسته تقسیم بندی می‌شود؟

منبع: فوت و فن

82

1400/5/16

10:07


سئو چیست؟ قوانین سئو به چند دسته تقسیم بندی می‌شود؟

شاید شما که هم اکنون در حال خواندن این مقاله هستید ، تا حدودی با فضای سئو و بهینه سازی سایت آشنا باشید یا اینکه به این حوزه علاقه مند باشید.

به هر حال در این متن قصد داریم به مهم ترین و جدیدترین قوانین سئو بپردازیم که رعایت این اصول و قوانین در فرایند بهینه سازی سایت ، رتبه سایت را به شکل فوق العاده ای افزایش می دهد.

قوانین سئو چیست؟

همانطور که از نامش پیداست ، تمامی روش ها و تکنیک های سئو در بستر و چهارچوب مشخص انجام می شوند که به اصطلاح قوانین سئو نامیده می شوند. الگوریتم های موتور های جستجو به خصوص گوگل با کمک قوانینی که به صورت کد های برنامه نویسی نوشته شده اند ، صفحات مختلف را از نظر بهینه سازی ، تجزیه و تحلیل می کنند و مطالب شما را درک می کنند. تمامی وبسایت ها در فرایند سئو ، ملزم به رعایت این قوانین هستند و هر چقدر رعایت آنها بیشتر باشد ، تاثیر بیشتری در رتبه سایت خواهد داشت.

قوانین مهم و کاربردی سئو

– به کار گیری مناسب ترین کلمات کلیدی

کلمات کلیدی در واقع موضوع اصلی محتوای شما هستند و قصد و هدف کاربر. یکی از چالش های سئو کاران که همیشه روی این مسئله دقت زیادی دارند ، پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب است. حال ممکن است سوال برایتان پیش آمده باشد که کلمات کلیدی را از کجا بیاوریم و اصلا کدام از آ«ها مناسب تر هستند؟ موتور جستجوی قدرتمند گوگل با ارائه ابزار های مختلف مثل سرچ کنسول ، گوگل ترندز و… سئوکار را قادر ساخته تا کلمات کلیدی مورد نظر خود را به بهترین شکل پیدا کنند.

– عنوان مقاله

کاربران هنگامی که قصد و هدف خود را در قالب یک یا چند کلمه در موتور جستجو وارد می کنند با صفحه ای مواجه می شوند که چند لینک آبی قرار گرفته و در واقع آن عنوان ها ، محتوای نوشته را بازتاب می دهند. باید حتما حتما کلمه کلید طولانی در آن باشد تا خزنده های گوگل به خوبی آن را بشناسند و همچنین عبارتی جذاب برای کاربر باشد.

– تعداد کلمات محتوا بالا باشد

محتوایی با تعدا کلمات کم ( مثلا ۳۰۰ یا ۴۰۰ کلمه ای ) اصلا به چشم خزنده های گوگل نمی آیند چه برسد به اینکه نیاز کاربر را برطرف کنند. معمولا در مقاله هایی با تعداد کلمات بالای ۱۵۰۰ کلمه ، نکات مفید و متنوع تری گفته شده و برای گوگل ارزش بیشتری دارد.

– تولید محتوای تازه در قوانین جدید سئو

تا قبل از اینکه گوگل ، الگوریتم جدیدی به نام پنگوئن را معرفی کند ، خیلی از وبسایت ها با داشتن تولید محتوا های زائد و کپی شده لینک برتر می شدند و در صفحه اول رتبه بندی قرار می گرفتند اما خب الان قضیه فرق کرده و این الگوریتم با عملکرد خود ، سبب کاهش رتبه بسیاری از وبسایت ها اسپم شده است.

– لینک سازی به روش صحیح

یکی از مهم ترین قوانین سئو و بهینه سازی سایت ، لینک سازی است که به دو شکل داخلی و خارجی صورت می گیرد. شما می بایست صفحات و مقاله های خود را با کمک لینک های داخلی به هم متصل کنید تا کاربر پیمایش بیشتری در صفحات شما داشته باشد و همچنین حداقل یک لینک خارجی در محتوای شما به کار رفته باشد و به یک سایت قوی لینک داده شود.

– توضیحات متا

حتما در زیر عنوان های آبی شده نتایج گوگل دیده اید که دو خط خلاصه وار در مورد محتوا نوشته شده است. آنها همان توضیحات متای معروف هستند که یکی از مهم ترین اصول و قوانین سئو محسوب می شوند و کاربر را برای ورود به سایت جذب می کنند.

نتیجه گیری

بهینه سازی حوضه ای گسترده و حرفه ای است و ما در این مقاله به چند تا از مهم ترین قوانین سئو که رعایت آن برای هر طراح سایتی ضروری است ، اشاره کردیم. امیدوارم ارائه این مطالب دریچه جدیدی از سئو را برای شما باز کند و مشتاقانه تر به این بحث بپردازید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو