به نقل از خبرگزاری سما، وزارت امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این تماس تلفنی قبل از بمباران سایت‌های حزب الله لبنان در اسرائیل انجام شده بود.

 گانتس در این تماس، آستین را در جریان حملات دو روز گذشته به اراضی اشغالی قرار داد.

وی به آستین گفت که سرویس‌های امنیتی اسرائیل "برای هر سناریویی آماده هستند و برای دفاع از شهروندان اسرائیل علیه حزب‌الله و نیروهای وابسته به آن عمل خواهند کرد."

گانتس مدعی شد که اسرائیل "به همراه جامعه بین المللی آماده انتقال کمک‌های بشردوستانه به لبنان از جمله کمک‌های مستقیم در صورت نیاز" است.

اوایل روز جمعه گانتس، در پی تبادل آتش بین حزب الله و ارتش اسرائیل ، گفت که اسرائیل خواهان آرامش امنیتی با لبنان است ، اما در عین حال تهدید کرد که" اسرائیل می‌تواند اوضاع لبنان را حتی وخیم‌تر کند."

گانتس افزود: "در مرز شمالی تبادل آتش صورت گرفت. ما به این رویدادها واکنش نشان دادیم و قصد نداریم اجازه دهیم حزب‌الله با ما بازی کند و حزب‌الله این را می‌داند."

گانتس افزود: "وضعیت لبنان شکننده است و ما می‌توانیم آن را آسیب پذیرتر کنیم. ما به حزب‌الله ، ارتش لبنان و دولت لبنان توصیه می‌کنیم که با دولت اسرائیل وارد جنگ نشوند. ما هیچ منافعی در کشور لبنان نداریم، به جز آرامش امنیتی.

گانتس در گفتگو با وزیردفاع آمریکا، لبنان را رسما تهدید کرد