چگونه از کرم لیفتینگ صورت استفاده کنیم ؟

منبع: دلگرم

164

1400/5/16

11:41


چگونه از کرم لیفتینگ صورت استفاده کنیم ؟

استفاده از کرم لیفتینگ

به گزارش دلگرم : استفاده از کرم لیفتینگ صورت مناسب، می تواند به رفع چین و چروک های پوستی شما کمک کند. البته باید خاطر نشان کرد که استفاده از این محصول در کنار طریقه زدن کرم لیفتینگ مسئله ای بهم وابسته است تا بتواند اثربخشی آن را دو چندان کند. همانطور که از اسم محصول پیدا است، کرم های لیفتینگ نوعی ضد چروک هستند که طبیعتا نیاز به آن با بالا رفتن سن افزایش می یابد.

پس انتخاب درست و شروع زمان صحیح مصرف آن، در کنار نحوه استفاده از کرم لیفتینگ نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این مقاله قصد داریم به شما دوستداران زیبایی و شادابی پوست، نحوه صحیح استفاده از این محصول را آموزش دهیم تا بتوانید تجربه ی پوستی عاری از هر گونه چین و چروک را داشته باشید.

علت بروز چین و چروک های پوستی

مهم ترین علت چروک پوستی را می توان افزایش سن و شروع روند پیری پوست دانست. بدن انسان با تولید کلاژن به قوام و استحاکام پوست کمک می کند که متاسفانه با افزایش سن، کلاژن تولید شده بسیار کاهش می یابد. همچنین، وجود رشته هایی از الاستین در لایه زیرین سطح پوست، به پوست خاصیت کشسانی می دهد. با افزایش سن، این رشته ها نیز تحلیل خواهند رفت.

از سوی دیگر، پوست صورت به مرور زمان و افزایش سن نازک می شود. این نازک شدن در کنار دو عاملی که در ابتدا ذکر کردیم، موجب بروز چروک های پوستی در صورت و شل شدن و افتادگی آن می شوند. به همین دلیل است که شاید از سنین بالاتر به فکر خرید کرم ضد چروک می افتیم.

تمام موارد گفته شده، ممکن است حتی در سنین پایین تر نیز رخ دهند که بسیار آزار دهنده خواهد بود. به همین منظور سبک زندگی و مراقبت های لازم قبل از این افتادگی و چین و چروک ها می تواند روند پیری پوست را به تعویق بیندازد.

عوامل موثر در بروز چین و چروک های پوستی

در کنار عامل افزایش سن، می توان عوامل دیگری را نیز نام برد که در افزایش سرعت روند پیری پوست تاثیرگذار خواهند بود. از جمله:

عوامل ژنتیکی:

میزان عمق چین و چروک ها و سن شروع پیری پوست را می توان یک عامل ژنتیکی دانست. این عامل همچنین، بر مکان چروک ها نیز تاثیرگذار خواهند بود. البته این دست از چروک ها نیز قابل کنترل و درمان هستند.

تغذیه:

اهمیت تغذیه مناسب بر کسی پوشیده نیست؛ اما شاید اطلاع نداشته باشید که عدم مصرف غذاهای سالم می تواند بر زیبایی پوست شما نیز تاثیرگذار باشد. همچنین، افزایش و کاهش وزن ناشی از تغذیه نامناسب نیز می تواند باعث افزایش روند پیری پوست شود.

اشعه های مضر خورشید:

ضد آفتاب را فراموش نکنید! اشعه UV بر پوست تاثیر نامناسب می گذارد و چروک ها را افزایش خواهد داد. کافی است به چهره ی افرادی که به طور مداوم در زیر نور آفتاب هستند دقت کنید.

خواب ناکافی:

داشتن خواب کافی و مناسب و همچنین خوابی آرام به سلامت پوست کمک می کند. چرا که بدن فرصت بازسازی و سلول سازی خود را به دست می آورد. همچنین نوع قرار گیری بدن در زمان خواب نیز بسیار مهم است. سعی کنید بر روی صورت خود نخوابید؛ چرا که فشار بر صورت در زمان خواب، از مهم ترین عوامل در بروز چین و چروک های پوستی به شمار می آید.

 کرم لیفتینگ باعث می شود پوست جوانتر، سفت تر و با نشاط باشد

نکاتی در مورد کرم های لیفتینگ

بهترین زمان برای استفاده از کرم لیفتینگ

تغییر شکل و حالت طبیعی پوست، دلایل مختلفی دارد. از دوران بارداری گرفته تا کاهش سریع وزن یا حتی بالا رفتن سن. به همین خاطر است که نمی‌ توان سن مشخصی را برای استفاده از کرم لیفتینگ تعیین کرد. بنابراین توصیه می شود همان زمان که متوجه اولین نشانه های پیری یا تضعیف لایه های بالایی پوست‌ خود شدید، استفاده از کرم سفت کننده را در برنامه مراقبتی زیبایی خود وارد کنید.

به کمک این روش، آسیب وارده به سلول های پوستی معکوس شده و مثل قبل زیبایی و جذابیت خود را باز می یابید.بهتر است بدانید که از دید علم پزشکی، روند پیری از 30 سالگی سرعت می گیرد. اما این عدد نیز یک میانگین است. چرا که بسته به شرایط هر فرد، سبک زندگی او و عوامل وراثتی، این عدد می تواند کوچک تر یا بزرگ تر شود. اما بهترین زمان شروع استفاده و خرید کرم ضد چروک را می توان از 25 سالگی به بعد عنوان کرد.

روش استفاده از کرم لیفتینگ صورت

رسالت اصلی کرم های سفت ‌کننده این است تا خطوط ریز و درشت و چین و چروک های پوستی شما را درمان کنند. اما بسته به فرمولاسیون و ترکیبات به کار رفته در این محصول، بایستی از آن ها در بخش های مختلف بدن استفاده کرد: همچون ران‌ها، بازوها، شکم، باسن، نواحی دور قفسه سینه یا حتی صورت.

طریقه زدن کرم لیفتینگ اصلا سخت و دشوار نیست؛ بهترین روش لیفتینگ صورت این است که پیش از استفاده، پوست‌ خود را تمیز، لایه ‌برداری و خشک کنید تا کاملاً آماده مصرف باشد.برای استفاده از کرم لیفتینگ بر روی صورت، به آرامی پوست را به کرم سفت کننده آغشته کنید و به صورت حرکات دورانی تا جذب کامل، این کار ادامه دهید.

در ناحیه شکم، کرم را به آرامی و لطافت، ماساژ با حرکات چرخشی، در ناحیه ران و بازو، ماساژ معمولی انجام دهید تا به خوبی جذب شود. به این مسئله هم دقت داشته باشید که نباید همه حجم کرم را یکجا روی پوست‌ اعمال کنید، چرا که پوست‌ توان جذب ناگهانی و به یک باره آن همه محصول را نخواهد داشت.

حتماً بخوانید:

آشنایی با بهترین ماسک های لیفتینگ پوست

آشنایی با بهترین ماسک های لیفتینگ پوست

با افزایش سن قابلیت ارتجاعی پوست کاهش می یابد و چربی زیر پوستی کم می شود ، امروزه روش های بسیاری برای بالا کشیدن پوست یا لیفتینگ صورت وجود دارد تا…

مهم ترین ترکیبات کرم لیفتینگ

محصولات ضد چروک بسته به نوع مصرف و کمپانی تولید کننده آن ها می توانند ترکیبات متنوعی داشته باشند. اما برخی از عناصر از ترکیبات اصلی و اساسی هستند که در زمان خرید کرم ضد چروک باید دقت لازم را به خرج دهید:

هیالورونیک اسید و استفاده از کرم لیفتینگ

بدن انسان به طور ذاتی حاوی هیالورونیک اسید است. اما با افزایش سن، میزان این ترکیب در بدن کاهش پیدا می یابد. یکی از اصلی ترین عناصر قوام و زیبایی پوست این ترکیب است. به همین دلیل امروزه در کرم های ضد چروک از هیالورونیک اسید استفاده می شود. پس در نظر داشته باشید که در زمان خرید کرم ضد چروک ، بیشتر از سایر ترکیبات، به وجود هیالورونیک اسید در مواد تشکیل دهنده این محصول دقت نمایید.

ویتامین C و استفاده از کرم لیفتینگ

ویتامین سی، در کنار خاصیت روشن کنندگی پوست، خاصیت لیفت کنندگی نیز دارد. این ویتامین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. آنتی اکسیدان ها به سلول سازی و احیای آن ها کمک می کنند.

رتینول و استفاده از کرم لیفتینگ

رتینول ها یکی از مشتقات ویتامین A هستند. این ترکیب، خاصیت ضد چروکی دارد که در کرم های لیفتینگ نیز یافت می شود.

هیدروکسی اسید و استفاده از کرم لیفتینگ

این خانواده از اسید ها، خاصیت لایه برداری دارند. این امر به احیای سلول های پوستی می انجامد. همچنین با از بین بردن سلول های مرده پوست، موجب رشد سلول هایی جدید در پوست می شوند.

همچنین بهتر است در زمان خرید کرم ضد چروک به وجود عناصری مانند عصاره چای سبز، عصاره دانه انگور، پپتیدها و… نیز در ترکیبات توجه نمایید.

نکته مهم در زمان استفاده از کرم لیفتینگ

عوارض کرم لیفتینگ صورت از آنجایی که حاوی ترکیبات مفید و موثر است؛ بسیار ناچیز است. بنابراین ماسک لیفت صورت بیشتر از اینکه عواقب داشته باشد؛ می تواند تاثیرات بی نظیری به پوست هدیه دهد. تنها مسئله ای که در هنگام خرید کرم لیفتینگ لدورا و یا هر کرم سفت کننده دیگری باید توجه داشته باشید؛ نحوه استفاده از آن است.

نتیجه گیری : اگر قصد خرید کرم ضد چروک دارید، در کنار توجه به ترکیبات و کیفیت محصول های ضد پیری، باید به تناسب آن محصول و پوست خود توجه بسیار داشته باشید. همچنین، همواره محصول را بر اساس محدودیت سنی آن تهیه و مصرف نمایید. چرا که هر محصول متناسب با سن افراد طراحی شده و در صورت استفاده از محصول نامناسب، ممکن است لک، چروک و آسیب های پوستی دیگر نمایان شود. برخی از این دسته محصولات لیفتینگ، تاثیر فوری دارند و برخی نیز باید به طور مداوم مصرف شوند. برای خرید کرم ضد چروک، انتخاب نوع مناسب خود را به کارشناسان زیبایی و متخصصین پوست بسپارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو