چند تکنیک جذاب برای جلوگیری از سر خوردن روسری

چند تکنیک جذاب برای جلوگیری از سر خوردن روسری


منبع: آرگا

247

1400/5/16

13:04


اگر خانم هستید، قطعا سر خوردن روسری و شال یکی از معظل و مشکلات مهم برای شما باشد. به خصوص در حین خرید و گفتگو، و یا مراسم و مهمانی ها که به خاطر عقب جلو رفتن روسری مدل موی شما به هم می ریزد و حسابی شما را کلافه می کند. هر مشکلی راه حلی و هر مسئله ای جوابی دارد. ایده های جالب و کاربردی نیز برای جلوگیری از سر خوردن روسری وجود دارد که دعوت می کنیم همراه ما بمانید.

سر خوردن روسری و جلوگیری از سر خوردن روسری شاید مسئله پیش پا افتاده ای باشد که کمتر در مورد آن بحث می شود، اما همین موضوع را اگر از نگاه خانم های ایرانی نگاه کنی متوجه می شوی که یک مشکل نسبتا مهم محسوب می شود. خانم ها طرف صحبتمان با شما عزیزان است. ایده ها و راهکارهای جالب اما ساده ای  همچون خرید روسری های نخی، به کار بردن گیره های روسری، بالا بستن مو و همچنین استفاده از کلیپس و گیره مو، و در نهایت پوشیدن هدبندهای و کلاه های حجابی برای این منظور وجود دارند که در صورت تمایل می توانید با ادامه همراهی آشنا شوید.

روش های جالب برای سر نخوردن روسری

۱ – داشتن انتخاب صحیح جنس روسری

شاید بتوان یکی از مهم ترین دلایل و علل سر خوردن روسری را جنس نامناسب آن دانست. به همین خاطر بهتر است هنگام انتخاب و خرید روسری و شال حتما علاوه بر زیبایی و رنگ و طرح آن، به ویژگی های دیگری همچون جنس آن نیز توجه کنید. اغلب روسری هایی مجلسی که نازک بوده اند، و روسری های ابریشمی، ساتنی و حریری دارای همین ویژگی یعنی سر بودن می باشند.بهتر است این روسری ها را در مهمانی ها بپوشید. و از روسری های نخی در روزانه ی خود استفاده کنید. اما کار نشد ندارد و برای استفاده از برخی از روسری های نسبتا سر نیز راه حل هایی وجود دارند.

راهکارهایی برای سر نخوردن روسری

برای آشنایی با راهنمای انتخاب شال و روسری کلیک کنید.

۲ – شکل صحیح بستن موها برای جلوگیری از سر خوردن روسری

شاید ساده ترین علتی روسری شما از سرتان سر می خورد، نبستن موها و یا خوب نبستن موها باشد. اغلب خانم ها موهای خود را نمی بندند و یا خیلی شل و آویزان آن را می بندند که خود آن نیز موجب افتادن و لیز خوردن روسری می شود. و اما نوع و چگونگی پوشیدن روسری نیز تاثیرگذار می باشد، چنانچه روسری خود را باز می پوشید به مراتب بیشتر سر می خورد.

ایده هایی کاربردی برای جلوگیری از سر خوردن روسری

راه حل این است که خانم ها به خصوص آنهایی که موهایی لخت و ظریف دارند، از گیره و یا کش برای جمع کردن موها استفاده کنند.

۳ – کلیپس و گیره های روسری برای جلوگیری از سر خوردن روسری

با به کار بردن انواع گیره های روسری می توانید روسری خود را ثابت نگه دارید تا لیز نخورد. نکته : هنگام انتخاب این گیره ها باید توجه داشته باشید که دندانه های آن سالم، دچار شکستگی و یا هیچ برآمدگی نباشد تا موجب نخ کش شدن روسری نشود. همچنین باید محکم باشد تا راحت باز نشود.

با استفاده از این گیره ها می توانید روسری خود به شکل و مدل های مختلفی ببندید و در واقع تنوعی نیز به پوشش خود ببخشید. یکی از ساده ترین روش ها، بستن روسری مدل لبنانی می باشد. به این شکل که یک سمت روسری را به طرف مخالف کشانده و در مجاورت صورت و گونه ها به طرف دیگر روسری با استفاده از گیره ای سفت نمایید.

راههایی برای سر نخوردن روسری

۴ – هدبند و یا کلاه حجابی برای جلوگیری از سر خوردن روسری

پوشیدن کلاه و یا هدبند حجابی که اغلب نخی هستند، ایده ای جالب و بسیار موثر در ثابت نگه داشتن روسری به شمار می رود. انواع کلاه و یا هدبندهای نخی در فروشگاههای مربوط به پوشاک وجود دارند که می توانید متناسب با سلیقه با طرحف رنگ و مدل های مختلف تهیه نموده و در زیر روسری بپوشید. این کلاهها و هدبندها قیمت به صرفه ای دارند که روش کاربردی آسانی را نیز شامل می شوند.

ایده هایی بینظیر برای جلوگیری از سر خوردن روسری

حتی می توانید با اتصال بخش هایی از روسری های حریر و ساتن با کمک سوزن هایی نازک و تیز به این کلاه ها، به شکلی نامحسوس و نامشخص مدل و طرحی شیک و دلخواه به نحوه پوشیدن روسری خود ببخشید. انتخاب و به کار بردن یک تل پارچه ای زیبا و سازگار با روسری (از نظر طرح و رنگ) می تواند ایده ی جالب دیگری می باشد که می تواند از سوی خانم های حساس و سخت پسند مورد توجه قرار می گیرد.

ایده هایی جالب برای جلوگیری از سر خوردن روسری

۵ – طلق برای جلوگیری از سر خوردن روسری

طلق وسیله ای کاربردی است که می توانید آن را به آسانی و ا کمترین هزینه از فروشگاههای مربوط به حجاب انتخاب و تهیه نمایید. با استفاده از طلق بخش جلویی روسری هایی با جنس حریر و ساتن، بهتر و خوش حالت تر بر روی سر می ایستد و همچنین اینکه مانع از سر خوردن روسری می گردد.جالب است بدانید می توانید این طلق را در منزل تهیه نمایید.

طریقه استفاده از طلق

جهت به کارگیری طلق در روسری و حتی مقنعه، طلق در میان ۲ لایه روسری خود بگذارید و سپس روسری خود را بپوشید. همچنین می توانید نخست روسری را پوشیده و سپس طلق را میان ۲ لایه جای داده و با استفاده از انگشت های خود را در محل مشخصش تنظیم و ثابت کنید (توجه داشته باشید ظلع بزرگ تر لازم است به سمت لبه تاخورده روسری بیفتد.)

جلوگیری از لیز خوردن روسری

۶ – گره زدن روسری

یکی از رراه حل ها را می توان گره زدن عنوان کرد که البته این بسته به متفاوت بودن سلیقه خانم ها متفاوت می باشد. اما چنانچه شما نیز از خانم هایی است که مشکلی با گره زدن روسری خود ندارید؛ می توانید آن را گره بزنید. به این صورت که از گره تنهایی استفاده کنید و یا نخست به کمک کلیپس، سنجاق و گیره سفت نموده و سپس آن را گره ای محکم بزنید.

جلوگیری از سر خوردن روسری

برای آشنایی با روش بستن شال عربی و نحوه بستن شال مجلسی ، روش بستن روسری با متدهای روز بر روی لینک ها کلیک کنید.

ایده های جلوگیری از سر خوردن روسری در خانم های چادری

با توجه به متفاوت بودن سلایق، چگونگی پوشش ها نیز متفاوت می باشد. به طوری که در جامعه ی خودمان شاهد هزاران نوع پوشش هستیم، اما اصلی ترین تقسیم بندی و تفاوت در چادری بودن و یا نبودن خانم ها است. هنوز هم شاهد حضور پوشش چادر در تعدادی از خانم ها هستیم که آنها نیز به همین شکل از سر خوردن روسری خود شاکی هستند.

این دسته از عزیزان نیز باید علاوه بر دقت در انتخاب و خرید روسری مناسبف باید در انتخاب چادر خود نیز توجه داشته باشند. چادرهایی با جنس سر استفاده نکنندف به خصوص اگر از روسری های ساتن، و یا حریر بهره می برند. اگر روسری نخی باشد کمتر چادر سر می خورد.

و اما راه حل ساده ای که می توان پیشنهاد داد و البته اغلب با آن آشنایی دارند. دوختن کش به چادر از قسمت داخل می باشد. نکته: انداه کش را قبل از دوختن بر روی سرتان اندازه گیری کنید، به گونه ای که نه زیاد شل باشد و نه زیاد سفت. سپس بر روی چادر بدوزید.

روش های جلوگیری از لیز خوردن روسری

در پایان نیز باید بگوییم که اگر موهایی لخت و نازک داریدف بهتر است به هیچ وجه از نرم کننده استفاده نکنید چون موجب نرم تر و لغزنده تر شدن موها شده و در نتیجه روسری شما سر می خورد. همچنین می توانید با بابلا بستن موهای خود به خصوص اگر موهایی بلند دارید از لیز خوردن روسری جلوگیری نمایید. برای آشنایی با روش بستن روسری زیر چادر و همچنین مدل چادر دانشجویی بر روی لینک ها کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو