صید یک ماهی با دندان های آدمیزاد در کارولینای شمالی

صید یک ماهی با دندان های آدمیزاد در کارولینای شمالی


منبع: روزیاتو

114

1400/5/16

15:11


ماهی با دندان های آدمیزاد

چشم‌های سیاه ورقلنبیده، بدن راه راه و دندان‌های کج و کوله‌ی شبیه دندان انسان، این ماهی را تبدیل به یک ماهی خوشمزه اما هولناک کرده است. در هفته‌ی گذشته، عکس‌های منتشر شده از این ماهی با دندان های آدمیزاد در فیس بوک، که توسط نیتان مارتین، صید شده، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به تعجب و هراس واداشته است. ماهی مذکور در اسکله‌ی جنت صید شده، که یکی از مکان‌های محبوب ماهیگیران در کارولینای شمالی است.

یکی از کاربران فیس بوک نوشته: «فکر کنم پدربزرگ دندان‌های مصنوعی‌اش را گم و این ماهی آن‌ها را پیدا کرده!» کاربری دیگر چنین نوشته: «دندان پزشکش خیلی بد است. باید عوضش کند!» اما یکی دیگر از کاربران این شبکه اجتماعی که از وجود ماهی‌ای با این شکل از دندان‌ها متقاعد نشده بود، نوشت: «این عکس یکی از بدترین دستکاری‌های فتوشاپی است که در تمام عمرم دیده‌ام.» و کاربر دیگری نوشته: «باعث تاسف است که صیاد این ماهی فقط به کشتن و خوردن آن فکر می‌کند. آن را به آب بیانداز و بگذار زندگی‌اش را در آرامش داشته باشد. تازه اگر واقعی باشد!»

ماهی با دندان های آدمیزاد

اسکله‌ی جنت در پستی در فیس بوک نوشت که این ماهی چهار کیلوگرم وزن داشته و مارتین از صیدش بسیار خوشحال بوده. نیتان مارتین در مصاحبه با خبرگزاری McClatchy گفت: «واقعا صید خوبی کردم. خیلی هم خوشمزه است.»

کاربران دیگری هم در پست‌های متفاوت، گفته‌های مارتین در مورد طعم این ماهی عجیب و غریب را تصدیق کرده بودند. کاربری نوشته بود: «این یک ماهی کله گوسفندی است. این ماهی‌ها واقعا خوشمزه هستند.»

ماهی با دندان های آدمیزاد

بنا بر نوشته Scientific American، این ماهی که با نام علمی Archosargus probatocephalus، نیز شناخته می‌شود، در نواحی ساحلی آب‌های امریکای شمالی یافت می‌شود. این ماهی در کنار اسکله‌های دماغه‌ی کاد (Cape Cod)، در ماساچوست و همچنین در فلوریدا، خلیج مکزیک و برزیل یافت می‌شود.

در ادامه مطلب Scientific American می‌خوانیم: «در آناتومی یک ماهی بالغِ کله گوسفندی، در بخش جلوی آرواره، دندان‌های پیشین هستند و دندان‌های آسیاب آن در سه ردیف در آرواره‌ی بالایی و دو ردیف در آرواره‌ی پایینی قرار دارند.»

ماهی با دندان های آدمیزاد

به گفته‌ی کارشناسان، سیستم ماهیچه‌های آرواره‌ی این ماهی، با افزایش سن آن، رشد می‌کند، و ردیف دندان‌های آسیاب به ماهی در له کردن طعمه‌هایش ـ که عبارتند از کشتی‌چسب، خرچنگ، صدف خوراکی، صدف دوکفه‌ای و گیاهان دریایی ـ کمک می‌کند.

ماهی‌های کله گوسفندی نقره‌ای رنگ هستند و تا حدود ۷۵ سانتی متر رشد می‌کنند. این ماهی‌ها حدود ۵ یا ۶ خط عمودی بر بدن‌شان دارند، و از آن‌جایی که گاهی طعمه‌ی ماهیگیران را می‌دزدند، برای خودشان لقب دیگری را هم دست و پا کرده‌اند: ماهی مجرم.

بیشتر بخوانید:

پیدا شدن یک بچه کوسه عجیب الخلقه در آب های اندونزی با ظاهری شبیه انسان

پیدا شدن یک ماهی رنگی غول پیکر و نادر در سواحل اوریگون

صید ماهی عجیب الخلقه و حیرت آور توسط ماهیگیر استرالیایی

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو