تکنولوژی TWS و انتخاب بهترین ایرباد (Earbud)

منبع: فوت و فن

99

1400/5/16

15:25


تکنولوژی TWS و انتخاب بهترین ایرباد (Earbud)

اگرچه هدفون‌ها و هندزفری‌های بلوتوث سابقه‌ای طولانی در صنعت موسیقی و موبایل دارند، اما از زمانی که برخی سازندگان موبایل جک هدفون را از محصولاتشان حذف کردند، این بخش از صنعت رشد سریع و مستمری را تجربه کرده است. به‌ویژه در چند‌ساله اخیر بازار هندزفری‌های TWS حسابی گرم شده است؛ اما TWS چیست؟ و چه مدل مناسبی از آن را می‌توان در بازار یافت؟

تکنولوژی TWS چیست؟

این عبارت درواقع مخفف واژه True Wireless Stereo یا استریو بیسیم واقعی است و به تکنولوژیی اشاره دارد که امکان اتصال دو دستگاه صوتی از طریق بلوتوث و بدون دخالت هیچ سیمی را فراهم می‌آورد؛ و بر روی این موضوع تأکید دارد که کانال صدای چپ و کانال صوتی راست به‌صورت جداگانه ارسال و پخش می‌شوند (صدای استریو). این عنوان معمولاً به هدفون‌ها و هندزفری‌های درون‌گوشی اطلاق می‌گردد که به‌طور کامل نیاز به سیم برای اتصال به موبایل یا نگه‌داری هندزفری دور گردن را حذف کرده‌اند. این محصولات اگرچه در ابتدا کالایی بسیار لوکس و گران‌قیمت بودند، اما امروزه در ابعاد و اندازه و رنگ‌ و قیمت بسیار متفاوتی در بازار قابل خریداری هستند.

درواقع TWS جدیدترین تکنولوژی هیجان‌انگیز در صنعت لوازم صوتی است. تقریباً تمامی شرکت‌های بزرگ تجهیزات صوتی و همچنین شرکت‌های تولیدکننده موبایل امروزه به سراغ این تکنولوژی آمده و آن را به محصول اصلی و فراگیر بازار تبدیل نموده‌اند. به صورت خلاصه، TWS بدان معنی است که شما می‌توانید بدون نیاز به هیچ سیمی از طریق این هدفون‌های داخل گوش به شنیدن موسیقی دلخواهتان بپردازید. البته این نوآوری جذاب و تکنولوژی مدرن بخش اعظم حیات خود را مدیون تکنولوژی نام‌آشنای بلوتوث است.

عملکرد این تکنولوژی بسته به اینکه یکی از ایرفون‌ها نقش اصلی را داشته باشد یا اینکه هر دو امکان بازی در این نقش را داشته باشند، اندکی متفاوت است. در حالت اول، ابتدا باید ایرفون اصلی را از کیس شارژ خارج کنید تا به تلفن هوشمند متصل شود، سپس ایرفون دوم را درآورده و مورداستفاده قرار دهید. در این حالت ایرباد اول به‌عنوان ابزار صوتی اصلی به موبایل وصل می‌شود و سپس ایرفون دوم به‌عنوان اتصال بلوتوث ثانویه به موبایل یا ایرفون اول وصل می‌شود. این حالت گاها دچار مشکل در زمان استفاده و همچنین مقداری لگ صوتی می‌گردد که به‌خصوص در تماس‌های ویدیویی و بازی‌ها کاملاً احساس می‌گردد. در حالت دوم که در مدل‌های جدیدتر و پیچیده‌تر به چشم می‌خورد، هر دو ایرفون چپ و راست امکان بازی در نقش ایرباد اصلی رادارند و مهم نیست که اول کدام‌یک را از کیس شارژ خارج می‌کنید.

نکته دیگر اینکه این تکنولوژی مختص هندزفری و هدفون‌ها نیست، اگرچه بیشتر در این حوزه مورداستفاده قرار می‌گیرد. با این حال یکی دیگر از استفاده‌های معمول این تکنولوژی در اسپیکرها است. به‌طورکلی هر جا که خبری از سیم‌های دست‌وپا گیر نباشد و شما از تکنولوژی بلوتوث برای اتصال و ارتباط استفاده کنید، آن ابزار شما یک محصول واقعاً بیسیم (TW) خواهد بود؛ و نکته آخر اینکه تقریباً تمامی هندزفری و ایرفون‌های TWS با یک کیس شارژ همراه هستند که مکانی امن برای ایرفون‌ها هنگام عدم استفاده و یا برای شارژ آن‌ها است. البته این کیس تنها کار شارژ مستقیم و مراقبت را انجام نمی‌دهد و با باتری داخلی خود، می‌تواند همچون یک پاور بانک تا چند بار شارژ ایرفون‌ها را تجدید کنند و زمان مکالمه و شنیدن موسیقی را افزایش دهد.

ال‌جی، پیش‌تاز در کیفیت صدا و بی‌همتا در ایجاد بهداشت

در این آشفته‌بازار که انواع و اقسام هدفون و ایرفون در بازار به وفور و باقیمت‌های متنوع یافت می‌شود، کدام انتخاب مناسب‌تر است؟ به گمانم در این میان اول‌ازهمه باید به کیفیت صدا و پس‌ازآن امکانات کاربردی این محصول تکیه داشت؛ و البته در دوران کرونا بهداشت هم به گزینه‌ای بسیار مهم در بازار محصولات شخصی تبدیل‌شده است.

ال‌جی سالیان درازی است که همکاری با Meridian Audio، از بزرگان و پیشتازان تکنولوژی صدا را آغاز نموده و در تمامی محصولات صوتی خود، از اسپیکر و ایرباد تا تلویزیون و موبایل سعی نموده با استفاده از تکنولوژی Meridian بهترین کیفیت ممکن را ارائه کند. در ایرباد‌های کاملاً بیسیم استریو یا TWS ال‌جی هم که با نام تجاری LG TONE Free شناخته می‌شوند، این همکاری را به کمال مشاهده می‌کنیم.

LG TONE Free گزینه‌ای ایده آل برای کسانی است که می‌خواهند بدون نگرانی از سیم‌های دست‌وپا گیر و گره‌های آن‌ها سبک زندگی فعالی را دنبال کنند. این ایربادها با تنظیمات و تکنولوژی Meridian Audio، شریک دیرینه ال‌جی، تجربه شنیداری برتر و فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کنند. صدای واقعی آن‌چنان شنوندگان را در خود فرومی‌برد که آن‌ها فراموش می‌کنند که اصلاً در حال استفاده از ایرباد هستند. بدون نیاز به درآوردن ایرباد از گوش، برای شنیدن یک مکالمه کوتاه، هنگام عبور از خیابان یا شنیدن اطلاعیه‌های ایستگاه قطار و فرودگاه، تنها با یک لمس کوتاه می‌توانید به صداهای بیرونی اجازه ورود دهید.

هنگامی هم که صحبت از بهداشت می‌شود، هیچ ایرباد TWS دیگری در بازار امروز یارای رقابت با LG TONE Free را ندارد. کیف شارژ UVnano نوآورانه آن با مهار قدرت نور ماورابنفش، اقدام به نظافت ایرباد و شبکه‌ ورودی صدای آن می‌نماید و به شکل مؤثری عوامل بیماری‌زا همچون باکتری‌ها را طی سیکل شارژ ایرباد از بین می‌برد و در عرض چند دقیقه روکش بلندگو فاقد هرگونه آلودگی و میکروبی می‌شود. بخش درون گوش این محصول هم از ژل گوش نرم با گرید پزشکی ساخته‌شده که غیرسمی و ضد حساسیت بوده و راحتی و آسایش کاربرد روزانه را فراهم می‌آورد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو