تاثیر درمان‌های طب سنتی در تسکین دردهای سینوزیتی چیست؟

88

1400/5/16

17:13


تاثیر درمان‌های طب سنتی در تسکین دردهای سینوزیتی چیست؟

سلامت نیوز:چگونه راهکارهای ساده طب سنتی دردهای سینوزیتی را تسکین می‌دهد و عوارض و علائم این بیماری مزمن را کاهش می‌دهد؟


به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، امروزه پزشکان بیماری سینوزیت را در دسته بیماری‌های نزله و زکام قرار می‌دهند که عوامل مختلفی از جمله قارچ‌ها، باکتری‌ها، آلودگی‌هوا و آلرژی باعث بروز سینوزیت‌ در افراد می‌شود.


سینوزیت اگر به موقع درمان نشود می‌تواند به عنوان یک بیماری مزمن باقی بماند، همچنین این بیماری مزمن می‌تواند با یک سرماخوردگی ساده ایجاد شود و شبیه نوعی آلرژی با بروز هر عامل تحریک کننده مجاری بینی و سینوزیت‌ها عود کند، اما راهکارهای مختلفی در طب سنتی برای تسکین این بیماری توصیه شده است.


علائم سینوزیت چیست؟
سینوزیت علائم مختلفی دارد. انسداد مجاری بینی یا ترشح مخاط بینی به حدی که مجرای تنفسی را مسدود کند از علائم شناخته شده‌تر این بیماری است. همچنین ترشحات پشت حلق هم می‌تواند به دلیل عود سینوزیت به وجود آمده باشد.
مشخص‌ترین علامت سینوزیت سردرد مزمن و شدید است که با درد و احساس فشار در سر بروز پیدا می‌کند. بیماران سینوزیتی در هنگام عود این بیماری دچار کاهش قدرت بویایی می‌شوند و حتی ممکن است بویایی خود را به طور کامل از دست بدهند.
اگر علائمی که ذکر شد برای مدت ۱۲ هفته یا بیشتر باقی بماند یا مکررا اتفاق بیافتند، فرد باید به پزشک مراجعه کند. حدس اولیه پزشکان در زمان بروز این نشانگان ابتلا به سینوزیت مزمن است.
سینوزیت مزمن نشانگان دیگری مانند احتقان صورت، ضخامت ترشحات بینی، تغییر رنگ ترشحات بینی، تب‌های طولانی مدت دارد.


راهکارهای طب سنتی برای تسکین علائم سینوزیتی چیست؟
بخور دادن می‌تواند باعث کاهش علائم و تسکین درد در بیماران سینوزیتی مزمن شود. به طور کلی بخور دادن اولین توصیه متخصصین طب سنتی ، همچنین بسیاری از پزشکان طب رایج به بیماران سینوزیتی است اما استفاده از بخور گیاهان مختلف می‌تواند اثربخشی بخور را شدت ببخشد. در بین گیاهان متعددی که می‌توان در بخور دادن از آن‌ها استفاده کرد، گیاه بابونه و مرزنجوش است.


مراقبت فردی در برابر سرما برای تسکین دردهای سینوزیتی بسیار مفید است، تقریبا تمام اطبا و پزشکان معتقد هستند که یک بیمار سینوزیتی در هوای نسبتا سرد باید از کلاه گرم استفاده کند، این اقدام حتی در زمانی که علائم سینوزیت از بین رفته‌اند هم اکیدا توصیه می‌شود.
استفاده از سوپ برای بیماران مبتلا به سینوزیت مزمن بسیار مفید است. برای تسکین درد سینوزیت مزمن مصرف سوپ‌های شلغم، شلغم بخارپز شده، سوپ اسفناج بسیار سفارش می‌شود.


سینوزیت و ارتباط آن با بیماری‌های اعصاب
سینوزیت تنها یک بیماری جسمی نیست، به بیان دقیق‌تر این بیماری می‌تواند عامل تغییراتی در خلق شود و سبب ایجاد اختلالاتی چون افسردگی گردد. برخی از اطبا افسردگی را از عارضه‌های سینوزیت می‌دانند ولی برخی دیگر افسردگی را عامل دردهای مزمن سینوزیتی می‌دانند، بنابراین اضافه کردن مواد مغذی فرح بخش مانند زعفران به سبد غذایی بیماران سینوزیتی پیشنهاد می‌شود؛ زعفران بخاطر تاثیری که بر ترشح سروتوئین دارد می‌تواند دردهای سینوزیتی را تسکین دهد.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو