طرز تهیه غذا با کدو سبز با سه دستور عالی

طرز تهیه غذا با کدو سبز با سه دستور عالی


منبع: آرگا

169

1400/5/17

08:13


اگر تاکنون نسبت به کدو غذاهای تهیه شده با آن کم مهر و بی توجه بوده اید، زمان تغییر رسیده است. آرگا برای تغییر این مشی قصد دارد شما را با طرز تهیه غذا با کدو سبز (۳ دستور) آشنا سازد.

کدو سبز نوعی سبزی و از خانواده ی کدوها می باشد. این کدو خواص بالایی را در خود جای داده است. پر خواص بودن تنها ویژگی بارز این کدو نبوده و می توان به طعم و شکل زیبا و اشتها برانگیز آن در غذاها اشاره کرد. وقت آن شده طرز تهیه غذا با کدو سبز (۳ دستور بینظیر) همراه ما باشید.

کدو سبز خوشمزه و پرخواص اما نادیده گرفته شده

کدو را می توان نوعی سبزی به شمار آورد که تنوع بالایی دارد. کدو نیز دارای تنوع بالایی است که از جمله ی آنها می توان به کدو مسما، کدو حلوایی یا کدو تنبل، کدو ستاره ای، و کدو سبز اشاره داشت. کدو حلوایی یا همان کدو تنبل یکی از کدوهای پرکاربرد است که یکی از عناصر اصلی در شب یلدا محسوب می شود. و اما یکی دیگر از انواع خوشمزه و پر استفاده ی خانواده ی کدوها کدو سبز است, که با وجود کم مهری شما برخی کدبانوها در آشپزخانه، می تواند بسیار عالی بدرخشد. پخت انواع غذاهای خوشمزه از جمله این درخشش ها به شمار می رود.

اموزش شیوه ی تهیه غذا با کدو سبز

آموزش طرز تهیه غذا با کدو سبز با سه دستور بی نظیر

کدو سبز خواص بیشماری را دارا می باشد که از جمله ی آنها می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، زیاد کردن نیروی بینایی، سلامت قلب، تنظیم قند خون و کنترل کردن دیابت، جلوگیری از ابتلا به بیماری دیابت، جلوگیری از ابتلا به بیماری های سرطان، کم کردن کلسترول خون اشاره داشت. چه خوب است از این مواد غذایی ارزشمند در غذاهایی خود استفاده کنید.

اموزش طرز پخت غذا با کدو سبز

عذای شماره یک : لازانیا با کدو سبز

لازانیا یکی از غذاهای محبوب و البته از حق نگذریم دارای طعم عالی می باشد که متنوع بودن از اصلی ترین ویژگی آن به شمار می رود. تنوع در طعم،مزه، دستور پخت و همچنین مواد به کار رفته که موجب می شود تا لازانیای انتخابی چه باشد. لازانیا گوشت، لازانیا مرغ، لازانیا قارچ، لازانیا بادمجان و لازانیا کدو که با استفاده از کدو سبز تهیه می شود. در این لازانیا کدوهای حلقه شده جایگزین ورقه های لازانیا می گردد.

مواد مورد نیاز

  • ۶۰۰ گرم گوشت گوسفندی چرخ شده
  • ۵ عدد کدو سبز
  • ۳ حبه سیر
  • ۱ عدد پیاز
  • ۲ عدد گوجه فرنگی
  • ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • ۲ قاشق چایخوری روغن زیتون
  • ۲ قاشق غذاخوری پنیر پارمیزان
  • ۱ پیمانه پنیر ریکوتا
  • یک چهارم پیمانه برگ آویشن
  • مقدار لازم فلفل سیاه
  • مقدار لازم نمک

مراحل تهیه

ابتدا در اولین مرحله فر را روشن کرده و بر روی ۲۲۰ درجه سانتیگراد قرار دهید تا گرم گردد.

سپس کدو سبزها را شسته، به صورت ورقه های ۵/۰ سانتی خرد کنید. سینی فر را چرب نموده و ورقه ها را در آن قرار دهید. (ورقه ها را کمی در سر جای خود جابجا کنید تا خوب چرب شوند)

بر روی کدوها فلفل سیاه و نمک بریزید و به مدت یک ربع ساعت درون فر قرار دهید تا نرم گردند.

در مرحله ی بعد پیازها را خرد کنید. درون تابه ای بزرگ روغن زیتون را ریخته، و بر روی شعله ی متوسط قرار دهید تا داغ گردد. سیر ها را نیز خرد کرده و به پیاز داخل تابه بیفزایید تا عطر آن احساس گردد. (زمان زیادی نیاز نیست، در حد چند ثانیه کافی است)

حالا پیاز و سیر را از تابه بکشید و گوشت چرخ کرده را بیفزایید تا تفت بخورد. گوشت و روغن را از تابه خارج سازید. روغن اضافه گوشت را بکشید و دوباره درون تابه قرار دهید. گوجه فرنگی خرد شده ، رب گوجه فرنگی، برگ آویشن را نیز افزوده؛ ترکیب را خوب به هم بزنید. تقریبا زمانی ۱۰ دقیقه ای برای این هم زدن کافی است. فلفل سیاه و نمک را به آن اضافه کنید. (باید آب گوجه خشک شود.

فر را بر روی دمای ۲۰۰ درجه ساتنتیگراد تغییر دهید. (یعنی کمتر کنید). نصف مخلوط گوشت را درون قالبی به شکل مربعی با ابعاد ۲۰ در ۲۰ ریخته و سطح آن را با استفاده از ورقه های کدو سبز پوشش دهید. به همین ترتیب ادامه دهید تا مابقی مخلوط تمام شود.

در این مرحله از طرز تهیه غذا با کدو سبز پنیر ریکوتا بر روی آنها ریخته و سپس پنیر پارمیزان را بر روی آن بریزید. لازانیای کدو را به مدت ۲۰ – ۳۰ دقیقه درون فر بگذارید تا ترکیب گوشتی روی آن حباب بزند. همچنین لایه ی پنیر در برخی از قسمت ها به رنگ قهوه ای درآید.

پس از گذشت این زمان (۲۰ – ۳۰) دقیقه لازانیا را ازا فر بیرون آورده, زمان دهید تا ۱۰ دقیقه سرد گردد. در نهایت میل نمایید.

آشنایی با طرز تهیه غذا با کدو سبز

غذای شماره دو: سوفله کدو و بادمجان

سوفله به نوعی دسر محسوب می شود که می توان آن را در تنور و یا فر تهیه نمود. انواع مختلفی از سوفله ها وجود دارند که می توان آنها را در سوفله مرغ، سوفله سیب زمینی، سوفله سبزیجات و همچننی سوفله کدو و بادمجان خلاصه کرد. سوفله کدو و بادمجان دارای طعمی نو و جذاب می باشد.

مواد مورد نیاز

  • ۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
  • نیم کیلو کدو سبز
  • نیم کیلو بادمجان
  • ۲۵۰ گرم قارچ خرد شده
  • ۲۵۰ گرم پنیر پیتزای رنده شده
  • ۱۰۰ گرم فلفل دلمه ای خرد شده
  • ۱ قاشق غذاخوری پیاز شرخ شده
  • ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • مقدار کافی زردچوبه (اختیاری)
  • مقدار کافی فلفل و نمک (اختیاری)
  • مقدار کافی روغن (اختیاری)
  • ۱ پیمانه سس سفید

مراحل تهیه

ابتدا در اولین مرحله بادمجان ها را شسته و پوست آن را جدا کنید. سپس کدو سبزها را نیز شسته, با برش های طولی به تکه های مساوی تقسیم کنید.

درون تابه ای مقداری روغن ریخته و کدو سبزها و سپس بادمجان ها را در آن تفت دهید.

در دومین مرحله پیاز را ریز کنید(نگینی). سپس درون تابه ای کمی روغن ریخته بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود. پیازها را درون روغن تابه بریزید تا تفت بخورند. (باید به رنگ طلایی در آیند)

بعد فلفل دلمه، گوشت چرخ کرده، فلفل و نمک همچنین زردچوبه را به پیاز داخل تابه بیفزایید تا تفت بخورند.

بعد تفت خوردن این مواد، رب گوجه فرنگی را هم افزوده و بهم بزنید تا سسی یکنواخت به دست آید.

حالا قارچ ها را نیز شسته، خرد نموده و به این ترکیب بیفزایید.

بهتر است فر را از قبل با ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده باشید تا گرم شده باشد.

دیواره ها و کف ظرف پیرکس را مقداری چرب نموده، کدو و بادمجان های سرخ گردیده را در آن قرار دهید.

بر روی کدو ها و بادمجان ها سس سفید، سس گوشت و همچنین پنیر پیتزای رنده شده را قرار دهید.

ظرف سوفله را برای ۲۰ دقیقه درون فر قرار دهید تا رویه سوفله نیز پخته و به رنگ طلایی درآید.

به همین راحتی سوفله کدو و بادمجان خوشمزه شما آماده است.

آشنایی با روش تهیه غذا با کدو سبز

غذای شماره سه : خورش کدو سبز با مرغ

خورش ها یکی از گروه های غذایی محبوب و پرکاربرد در برنامه غذایی هستند که تنوع زیادی دارند. خورش فسنجان، خورش کرفس، خورش قیمه که از جمله معروف ها هستند و برندهای این گروه محسوب می شوند. اما برخی خورش های کمتر شناخته شده نیز وجود دارند که طعم ایده آلی دارند. خورش کدو سبز با مرغ که در ادامه طرز تهیه آن را امزش می دهیم.

مواد مورد نیاز

  • ۱ عدد سینه مرغ
  • ۶ عدد کدو سبز
  • ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • ۱ عدد پیاز
  • مقدار نیاز زردچوبه
  • مقدار نیاز فلفل و نمک
  • مقدار نیاز آبغوره

مراحل تهیه

در اولین مرحله کدوها را بشویید. سپس درون تابه ای کمی روغن ریخته و پس از قرار دادن بر روی حرارت، و گرم شدن روغن, کدوها را به صورت سالم در آن بگذارید. (کدوها را نباید پوست گرفته و یا خرد کنید).

پس از سرخ شدن یک طرف کدوها، آنها را برگردانید تا سمت دیگر آنها نیز سرخ گردیده، به رنگ طلایی درآید. و به ظرفی دیگر بکشید.

حالا سینه مرغ را به تکه های مساوی تقسیم کنید. تکه های سینه مرغ را درون تابه حاوی روغن (باقی مانده سرخ کردن کدوها) قرار دهید تا سرخ شوند. مقداری زردچوبه، فلفل و نمک نیز به آن اضافه کنید و تفت بدهید.

پس از اینکه تکه های گوشت مرغ به رنگ طلایی درآمد، آن را از تابه بیرون بکشید.

پیاز را ریز کرده درون باقیمانده روغن سرخ نمایید تا پخته شده و به رنگ طلایی در آید. همچنین می توانید درون تابه ای دیگر کمی روغن بریزید و از روغن تازه و سالم برای ادامه کار بهره ببرید.

رب گوجه فرنگی، زردچوبه، فلفل، نمک را به پیاز افزوده و به خوبی تفت بدهید.

۲ پیمانه آب جوشیده به این ترکیب افزوده و بعد تکه های مرغ سرخ شده را بیفزایید. درب تابه را بر روی آن قرار دهید و زمان دهید تا با حرارت ملایم نیم ساعت همراه این سس پخته شود.

سپس کدوهای تفت خورده را هم به مواد داخل تابه بیفزایید. خورش باید با حرارت کم و ملایم پخته شود تا به خوبی جا افتاده و آماده شود. فلفل، آبغوره و نمک را برای طعم دار شدن بیفزایید. زمانی حدودا ۱۰ دقیقه ای کافی است.

به همین راحتی خورش کدو سبز با مرغ شما آماده ی نوش جان کردن است.

آشنایی با طرز پخت غذا با کدو سبز

با کدو سبز می توان انواع غذاهای خوشمزه تهیه کنید. که البته بهترین ایده برای تنوع بخشی به برنامه غذایی است. امیدواریم از آموزش طرز تهیه ۳ غذا با کدو سبز نهیات استفاده را برده باشید. همچنین اگر از جمله افراد طرفدار غذاهای رژیمی می باشید. می توانید برای آشنایی با  طرز تهیه ۳ غذای رژیمی با کدو سبز بر روی لینک کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو