ماجرای تبلیغ هنجار شکن یک بستنی + ویدئو

منبع: روزیاتو

97

1400/5/17

10:04


واکنش کاربران و وزارت ارشاد به تبلیغ بستنی یک شرکت مشهور لبنیاتی، به حذف کلیپ مذکور انجامید.

یک شرکت بستنی سازی اقدام به انتشار کلیپی تبلیغاتی در اینستاگرام کرد که حرکات اغواگرایانه ی بازیگر زن آن و اشارات اروتیک تبلیغ، اعتراض شدید کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت.

واکنش منفی کاربران و کامنت های اعتراضی آن ها به خصوص از سوی خانم ها که محتوای این تبلیغ را توهینی به زنان می دانستند، شرکت مذکور را به بستن کامنت های پست اینستاگرامی خود واداشت. اما ماجرا به همین جا ختم نشد و بسیاری از فعالان حوزه زنان هم خواستار حذف کلیپ و عذرخواهی این شرکت شدند.

واکنش ها به این تبلیغ جنجالی تا جایی ادامه یافت که برخی کاربران تصمیم گرفتند با گرفتن فیلم از باز کردن بستنی این شرکت و انداختن آن در سطل آشغال صدای اعتراض خود را به این شرکت برسانند. با افزایش ویدئوهای اعتراضی، کاربران بیشتری در جریان این تبلیغ جنجالی قرار گرفتند و با استفاده از هشتگ هایی نظیر #زن_کالا_نیست به این موضوع اعتراض کردند.

در نهایت شرکت لبنیاتی اقدام به حذف کلیپ مذکور از صفحه اینستاگرام خود کرد.

به نقل از منابع آگاه، این تیزر بدون دریافت مجوز در فضای مجازی منتشر شده بود و با ورود مقامات وزارت ارشاد حذف شد. گفته شده تذکرهای لازم به این شرکت ابلاغ شده و مطابق مقررات با آن برخورد خواهد شد.

حمیدرضا بورونی فعال اجتماعی، مستندساز و یکی از معترضین جدی این کمپین که در فضای مجازی پیرامون این موضوع تولید محتوا داشت، درباره ی این تبلیغ گفته:

«انواع مختلفی از سکسیم یا تبعیض جنسیتی وجود دارد که بعضی از آن‌ها مورد اختلاف افراد است و بعضی از آن‌ها مورد توافق هستند. اما یک نوع سکسیسم وجود دارد که اتفاقا بین افراد مختلف اختلافی در آن نیست. مثل استفاده ابزاری از زنان در سیستم سرمایه داری یا شرکت‌های تجاری.

زن موجود در تبلیغ بستنی فقط نماینده خودش نیست. برای همین است که این تبلیغ اینطور با واکنش‌ها روبرو می‌شود. خیلی خوب است که زنان ما خودشان یک حرکت اجتماعی راه بیندازند و به شرکت‌ها اجازه ندهند و جلوی این دست تبلیغات را بگیرند، به خصوص در کشور ما که تا حد قابل توجهی سیستم سرمایه‌سالاری متاسفانه حاکم شده و شرکت‌ها دستشان برای این کار‌ها باز می‌شود و متاسفانه هدف، پول بیشتر درآوردن می‌شود و این پول هم نصیب آن خانم بازیگر و یا آن شرکت خواهد شد. در حالی که هیچ چیز نصیب زن‌های دیگر و جامعه نمی‌شود. جز اینکه شأنشان پایین می‌آید و با امثال این کلیپ به آن‌ها اهانت آشکار می‌شود.»

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو