پیام مژده طباطبایی مدیر گالری مژده به مناسبت روز خبرنگار/یکی از مهمترین زیرساخت های توسعه فرهنگ و هنر

منبع: ایران آرت

73

1400/5/17

12:37


بی اعتنایی به اهالی فرهنگ و نادیده گرفتن جایگاه آنها سابقه تاریخی دارد که متاسفانه باید ریشه آن را در فقر فرهنگی دانست...

ایران آرتمژده طباطبایی،مدیر گالری مژده به مناسبت روز خبرنگار پیامی منتشر کرد،متن کامل این پیام بدین شرح است:

نیاز امروز جهان در عصر ارتباطات به رسانه های گروهی غیر قابل انکار است. نقش رسانه ها در ارتقاء آگاهی و سطح دانش و فرهنگ اقشار مختلف جامعه را باید بی شک یکی از مهمترین عوامل توسعه فرهنگی و هنری یک سرزمین دانست. در این میان خبرنگاران و روزنامه‌نگاران در شکل گیری و گسترش گفتگوهای فلسفی، فرهنگی ، ادبی و هنری بعنوان مهمترین زیرساخت های توسعه فرهنگ و هنر هستند. گر چه نقش و جایگاه این قشر تاثیر گذار از دیرباز آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است. البته بی اعتنایی به اهالی فرهنگ و نادیده گرفتن جایگاه آنها سابقه تاریخی دارد که متاسفانه باید ریشه آن را در فقر فرهنگی جامعه ایرانی و سیاستگذاری های غلط متولیان و دولتمردان وقت جست. خبرنگاران و روزنامه‌نگاران هنری به عنوان یکی از آسیب پذیرترین قشر فرهنگی جامعه نیاز به حمایت از سوی سایر هم قشران خود دارند.

هفدهم مرداد ماه، روز خبرنگار را فرصتی مغتنم برای ادای دین به  اهالی فرهیخته رسانه که شبانه روز، بی وقفه، خستگی ناپذیر،با عشق و با قلم خود برای خدمت به هنرمندان و توسعه هر چه بیشتر فرهنگی این سرزمین می کوشند، می دانم.

روز خبرنگار به همه خبرنگاران میهنم مبارک باد. 

به امید روزهای بهتر 

مژده طباطبایی

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو