ویروسی که اسهال را درمان می‌کند

59

1400/5/17

15:47


دانشمندان انگلیسی، ویروسی را شناسایی کرده اند که برای درمان مشکلات روده مفید است.

ویروسی که اسهال را درمان می‌کند

به گزارش بهداشت نیوز، "مترو"، دانشمندان در شهر کلنی در منطقه نورفولک شرق انگلستان، ویروسی را کشف کرده اند که ممکن است برای سلامتی انسان مفید باشد.

این منبع اظهار کرد این ویروس، در دسته‌ای از ویروس‌ها قرار می‌گیرد که از نظر علمی به عنوان فاژ شناخته می‌شود، یعنی ویروس‌هایی که باکتری‌ها را می‌خورند.

محققان موسسه Quadram معتقدند که این ویروس در مقاومت در برابر عفونتی که بر روده انسان تأثیر می‌گذارد و در نتیجه استفاده از آنتی بیوتیک‌ها اختلالی مانند اسهال ایجاد می‌کند، مفید است. این ویروس برای اولین بار توسط محققان موسسه تحقیقات غذا در نورویچ انگلستان کشف شد.

این ویروس به عنوان بخشی از نبرد درمانی علیه باکتری‌های روده مورد استفاده قرار خواهد گرفت که در بین محققان به عنوان "Clostridium difficile" شناخته می‌شود.

محققان این ویروس را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند این ویروس به اندازه‌ای متفاوت است که می‌تواند به عنوان یک فاژ جدید طبقه بندی شود، ویروسی که باکتری‌ها را می‌خورد.

داده‌های بالینی نشان می‌دهد که بیماری ناشی از C. difficile بیشتر در افراد مسن در بیمارستان‌ها یا در مراکز مراقبت طولانی مدت تشخیص داده می‌شود و این اختلال سلامتی اغلب پس از استفاده از دارو‌های آنتی بیوتیک رخ می‌دهد.

با این حال، برخی از مطالعات افزایش میزان عفونت C.diffile را در افرادی که جزو افراد در معرض خطر بیشتر نیستند، مانند افراد سالم جوان که از آنتی بیوتیک استفاده نکرده اند یا دوره‌های طولانی را در مراکز درمانی نگذرانده، گزارش کرده اند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو