ابراز نگرانی دانشمندان از عامل جدید جهش در ویروس کرونا

60

1400/5/17

15:54


ابراز نگرانی دانشمندان از عامل جدید جهش در ویروس کرونا

سلامت نیوز:دانشمندان دانشگاه جانز هاپکینز و برخی از موسسات بهداشتی جهان، از ایجاد جهش‌های جدید ناشی از عفونت‌های مکرر در بیماران کرونایی دارای نقص ایمنی، ابراز نگرانی کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در مقاله‌ای در مجله پزشکی نیوانگلند، دانشمندان مرکز تحقیقات سرطان هاچینسون، دانشکده پزشکی جانز هاپکینز بلومبرگ، برنامه تحقیقات نظامی ارتش آمریکا و سازمان جهانی بهداشت و بیماری‌های واگیر در دانشگاه کارولینای شمالی خواستار توجه بیشتر به عفونت‌های مداوم کووید-۱۹ در افراد دارای نقص ایمنی شدند.


به گزارش مدیکال اکسپرس،دکتر لری کوری، ویروس شناس می‌گوید: جامعه پزشکی باید دستورالعمل‌های دقیق‌تری برای نظارت، درمان و پیشگیری از عفونت‌های ناشی از کووید-۱۹ در بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی ایجاد کند تا هم خطر این بیماران و هم احتمال بروز انواع نگران کننده را کاهش دهد.


نویسندگان در این مقاله با در نظر گرفتن استفاده از آنتی بادی‌های مونوکلونال پیشگیرانه برای جلوگیری از عفونت، اهمیت ایمن سازی بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی افرادی که پاسخ کافی به واکسن‌ها را ندارند، برجسته کردند. آن‌ها به ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی توصیه کردند که با استفاده از نمونه‌های متوالی برای تشخیص طولانی مدت عفونت‌های کووید -۱۹ و ظهور احتمالی انواع جدید نگرانی، افراد مبتلا به نقص ایمنی مبتلا به عفونت‌های مداوم کووید-۱۹ را با دقت کنترل کنند. آن‌ها نوشتند پاسخ ایمنی جزئی مشاهده شده در افراد دارای نقص ایمنی، محیط منحصر به فردی را برای انتخاب سیستم ایمنی از انواع تکاملی برای ویروس ایجاد می‌کند که نگران کننده است.


دکتر مورگان رولند، متخصص ژنتیک ویروسی می‌گوید: ویروس می‌تواند هفته‌ها یا ماه‌ها در افراد دارای نقص ایمنی باقی بماند و منجر به ویروس‌هایی شود که حامل مجموعه‌ای از جهش‌ها هستند، آن‌ها گاهی اوقات شبیه انواع نگران کننده‌ای هستند که در حال حاضر تلاش‌های ما برای کنترل را تهدید می‌کند.


نویسندگان توصیه می‌کنند افراد مبتلا به نقص ایمنی باید در مورد احتمال طولانی مدت از بین بردن ویروس‌ها در صورت آلوده شدن به سارس-کوو ۲و اهمیت جداسازی خود تا دریافت آزمایش منفی، مطلع شوند. اولویت بندی واکسیناسیون در این گروه‌ها و خانواده‌های آن‌ها بسیار مهم است، اما دسترسی به واکسن‌های بسیار موثر کووید-۱۹ باید در سطح جهانی افزایش یابد تا این نیاز برآورده شود.


نویسندگان همچنین خواستار تحقیقات بیشتر در گروه‌های نقص ایمنی شدند. مطالعات ایمونولوژیک در زیرمجموعه افرادی با سیستم ایمنی ضعیف، مانند دریافت کنندگان پیوند اعضا می‌تواند به ارائه دهندگان خدمات درمانی در جلوگیری از کووید-۱۹ شدید و طولانی مدت در این گروه‌ها کمک کند. درک آنتی بادی و پاسخ سلول‌های T افراد مبتلا به نقص ایمنی همچنین می‌تواند سرنخ‌هایی برای این که چرا آن‌ها می‌توانند پاسخ آنتی بادی ضعیف به پروتئین سنبله ویروس داشته باشند، ارائه دهد.


دکتر میرون کوهن، معاون صدراعظم بهداشت جهانی اظهار داشت: تعداد بسیار زیادی از بیماران در دفاع از خود در برابر کووید-۱۹ مشکل دارند و از تلاش‌های مداوم و متمرکز برای توسعه استراتژی‌های قوی‌تر پیشگیری و درمان کووید-۱۹ بسیار سود خواهند برد.


با نگاهی به آینده، نویسندگان از افزایش سرعت در ایجاد واکسن‌ها و درمان‌های جدید کووید-۱۹ حمایت می‌کنند. تلاش برای تولید واکسن‌های نسل بعدی که در برابر انواع مختلف موثرتر هستند، آزمایش ترکیب آنتی بادی‌هایی که می‌توانند از عفونت در افراد با سیستم ایمنی ضعیف جلوگیری کنند و درمان‌هایی که قادر به توقف تکثیر ویروس هستند، به ویژه در این جمعیت آسیب پذیر برای کنترل همه گیری ضروری است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو