خواب راحت با بالش بارداری

منبع: فوت و فن

94

1400/5/17

17:23


خواب راحت با بالش بارداری

این روز ها پیشرفت تکنولوژی منجر به تولید محصولاتی شده است که در کوچک ترین مراحل زندگی از جمله خواب و بارداری به ما کمک می کنند. بالش بارداری، بالش مموری فوم و بالش پشت کمری ( که برای دردهای کمر طراحی شده است) از جمله متداول ترین محصولاتی است که امروزه به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما نیز در خصوص کاربرد این سه محصول کنجکاو هستید، تا انتها با ما همراه باشید.

بالش بارداری

دوران بارداری و حتی بعد از آن، پر از دردسر ها و فرازنشیب هایی است که اگر به آن ها پرداخته نشود؛ مشکلاتی را از نظر روحی و جسمانی برای بانوان به وجود می آورد. خواب راحت یکی از اصول اولیه و مهم در این دوران است که بالش های بارداری مخصوص، به تکمیل این هدف کمک خواهد کرد.

بسیار اهمیت دارد که مادران در این دوران، به ویژه در ماه های آخر بارداری به پهلو بخوابند تا به مفاصل و جنین فشار زیادی وارد نشود. از مزایای بالش های بارداری در برآورده کردن این هدف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش دردهای بدن

افزایش وزن در دوران بارداری باعث می شود فشار بسیار زیادی به کمر، لگن و پاها وارد شود. تنها زمانی میتوان ماهیچه های این قسمت ها را به استراحت کامل در آورد که بتوان در وضعیت صحیح خوابید. قرار گرفتن ستون فقرات و لگن و پا ها در یک وضع استاندارد فقط می تواند باعث استراحت ماهیچه ها و کاهش درد در این نواحی گردد.

تقویت جریان خون

خوابیدن به پهلو به مادران کمک می کند تا جریان خون در بدنشان بهتر گردش داشته باشد. خوابیدن به کمر برای فرزندشان خطرناک خواهد بود و خوابیدن به پهلو به دلیل بزرگ شدن شکم بسیار سخت خواهد بود. بالش باردری شرایطی را ایجاد می کند که مادر بتواند به راحتی به پهلو بخوابد و فشار کمتری  به کمر و لگن وارد شود.

داشتن خواب راحت تر

خواب با کیفیت یکی از مولفه های مهم در روحیه است. بالش های بارداری در فراهم کردن یک خواب با کیفیت به مادران کمک خواهد کرد.

این بالش تنها منحصر به دوره بارداری نیست و مادران می توانند برای دوران شیردهی نیز از آن استفاده کنند. دو سال اول زندگی کودک دوران شیردهی است که کیفیت آن در تربیت و رشد کودک بسیار موثر است. بالش های شیردهی مخصوصی طراحی شده اند که کودک و مادر را در وضعیت مناسبی قرار داده و به کودک کمک میکند تا بهتر شیر بنوشد.

بالش مموری فوم

بالش های مموری فوم نیز یکی بهترین محصولاتی است که برای کمک به انسان طراحی شده است. در ابتدا جالب است بدانید این بالش ها برای ایمنی سرنشینان فضا طراحی شده بود تا از فشارها و کوفتگی های سر و گردن جلوگیری کند.

بسیاری از ما خواب های باکیفیتی نداریم و معمولا صبح ها با سرد درد، درد گردن و شانه، گرفتگی عضلات، درد کمر و… بیدار می شویم. با کمک بالش های مموری فوم می توانیم از این عوارض جلوگیری کرده و کیفیت خواب خود را افزایش دهیم. بالش های مموری فوم سر و بدن را در حالت مناسبی قرار داده و منجر به ایجاد هم راستایی بین ستون فقرات و گردن نیز می شود.

فوم به خوبی از سرو گردن، شانه‌ها و باسن حمایت می ‌کند و سر و گردن و ستون فقرات را در موقعیت ایده آل خود قرار می‌دهد. به طور کلی، باعث عدم فشار و تنش در تک تک اعضای بدن می‌شود. اغلب افرادی که دچار درد گردن، دیسک کمر و آرتروز هستند؛ توصیه می شود که از بالش های مموری فوم استفاده کنند. این بالش ها به گونه ای طراحی شده است که بعد از چند ثانیه که بر روی آن ها دراز می کشید؛ درست مطابق با فرم بدن تغییر یافته و گودی های بدن را پر می کند.

بالش پشت کمری

اغلب افراد مسن از درد کمر رنج می برند. پشت کمری طبی وسیله ای است که نه تنها برای افراد مبتلا به کمردرد مفید است بلکه یک روش عالی برای جلوگیری از کمر درد در آینده است. جالب است بدانید کمر درد فقط مخصوص افراد مسن یا دچار التهاب مفصلی نیست. انجام کار در خانه و قوز کردن روی صفحه نمایش نیز می تواند حفظ سلامت ستون فقرات را برای افراد چالش برانگیز کند.

این وسیله طبی را می توان به صورت یک بالشتک نگهدارنده کمر به مبلمان اداری یا صندلی ماشین اضافه کرد. امروزه بسیاری از مبلمان بر اساس ارگونومی ساخته شده اند. برای صندلی های اداری و سایر مبلمان روزمره نیز پشتیبان کمر تعبیه شده است. پشت کمری طبی داخلی با تشویق جریان هوا و دفع گرما از تجمع گرما در پشت شما جلوگیری کرده و منجر به ناراحتی و تعریق نمی شود.

جمع بندی

پیشرفت تکنولوژی منجر به طراحی محصولاتی شده است که در راستای بهبود شرایط زندگی به ما کمک خواهند کرد. بالش های گوناگونی که برای بارداری، درد کمر و آرتروز طراحی شده اند در این دسته از محصولات قرار دارند که در این مطلب به معرفی اجمالی آن ها پرداختیم. شرکت ورنا تجارت نیک پی از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده و برای اولین بار در ایران موفق به تولید جوراب‌های فشار تدریجی طبق استاندارد‌های روز دنیا گردیده است. با هدف توسعه سبد محصولات، مجموعه بالش‌‌های طبی و محصولات مرتبط با مادر و نوزاد به تولیدات این شرکت اضافه گردیده است. متخصصان این شرکت کیفیت و شرایط تولید خود را قابل رقابت با استاندارد‌های خارجی طرح ریزی کرده که با استفاده از علم و تکنولوژی روز دنیا توانسته‌اند به این مهم دست یابند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو