با شروع تابستان ۱۴۰۰ همانند سال گذشته روند ابتلا به کرونا در کشور صعودی شده و با خیزی بلند به بی سابقه ترین رکورد های خود در کل تقویم کرونایی رسید. این موج افزایش اما تنها در ابتلا نبوده و به سایر متغیرهای نگران کننده کرونایی نیز سرایت کرده است. در همین رابطه در روز ۱۷ مرداد شاهد ۴ رکورد بی سابقه و خطرناک در کل تاریخ کرونایی کشور بوده ایم.

رکورد ابتلای روزانه کرونا در ۱۷ مرداد

در روز ۱۷ مرداد ماه شمار مبتلایان روزانه به کرونا به  ۳۹ هزار و ۶۱۹ نفر رسید. بررسی آماری ابتلای روزانه به این ویروس نشان میدهد در تاریخ کرونایی کشور این بالاترین رکورد روزانه ابتلا به کرونا بوده است.

در مرداد ماه سطح ابتلای روزانه به بیماری کووید-۱۹ از مرز ۳۰ هزار نفر عبور کرده و مرتبه ای جدید در وضعیت قرمز کرونایی کشور را ثبت شده است. طبق آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان ۱۱ روز  از مدت زمان سپری شده از مرداد ماه سال جاری آمارهای ابتلا در این محدوده رقم خورده است.

برای تصویر دقیقتر از وضعیت کرونایی کشور می توان از روند میانگین هفت روزه متغیر ابتلا در کشور بهره جست. طبق محاسبات در هفت روز گذشته به طور متوسط در ایران  روزی ۳۶ هزار و ۵۰۰ تن به این ویروس مبتلا شده اند که در تاریخ کرونایی ایران بی سابقه بوده است. این افزایش دربیماران موجب حجم گسترده بستری در کشور شده که تا کنون نظیر آن در بیمارستانهای کشور وجود نداشته است.

متن کامل این گزارش را با تیتر «عبور مرگبار کرونا از مرز 500 نفر /تابستانِ سیاه ایران» در اقتصادنیوز بخوانید.