طرز تهیه خوراک کرفس و مرغ

خوراک کرفس و مرغ , طرز تهیه خوراک کرفس با مرغ و هویج با مرغ ساده با رب

خوراک مرغ، یکی از غذاهای خوشمزه است که هر سلیقه ‌ای با آن کنار می ‌آید.  انواع مختلفی از این خوراک وجود دارد، از جمله خوراک مرغ مکزیکی، خوراک مرغ ساده، خوراک مرغ سبزیجات، خوراک مرغ و کرفس و .. برای دوست داران کرفس و کسانی که تناسب اندام برای آنها مهم است، حتما خوراک مرغ و کرفس رژیمی را امتحان کنند که هم خیلی خوشمزه است و هم با خوردن آن چاق نمی ‌شوند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک کرفس و مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم خوراک کرفس و مرغ
مرغ۳ تکه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
پیاز۱ عدد
زعفران دم کردهبه میزان لازم
فلفلبه میزان لازم
کرفسچند شاخه
هویج۲ عدد
آبلیمو۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه خوراک کرفس و مرغ

مرحله اول

برای تهیه خوراک خوشمزه و مخصوص با کرفس و مرغ به صورت رژیمی در ابتدای کار، مرغ را به قطعات کوچک به هر صورتی که دوست داشتیم خرد می ‌کنیم، سپس یک قابلمه مناسب برای پخت خوراک انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مرغ خرد شده را به همراه آب، رب گوجه فرنگی، پیاز، زعفران، فلفل آن را درون قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا مواد درون قابلمه بپزند و در پایان فقط به اندازه یک پیمانه آب مرغ درون قابلمه باقی بماند.

مرحله سوم

بعد یک تابه برداشته و کمی کره درون آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا ذوب شود. سپس مرغ را کمی با کره تفت می ‌دهیم تا خوشمزه تر شود. در ادامه پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله چهارم

یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پیاز های خلالی شده را درون تابه اضافه کرده و تفت می‌ دهیم. وقتی که پیاز ها سبک و طلایی شد، کرفس های خرد شده را اضافه می ‌کنیم و کمی با پیاز تفت می‌ دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک قاشق رب گوجه فرنگی و کمی فلفل به آن می ‌زنیم. در ادامه یک لیوان آب به آن اضافه می ‌کنیم تا کرفس به طور کامل پخته و نرم شود. البته ما در اینجا دو تا هویج هم با کرفس خرد کرده و اضافه می‌ کنیم.

مرحله ششم

در آخر آب مرغ هم به کرفس اضافه می ‌کنیم. سپس کمی هم زعفران و دو قاشق آب لیموی تازه و مرغ را اضافه می ‌کنیم. کمی که جوشید، آن را در ظرف مناسب سرو می کنیم. می‌توان مرغ را هم جدا در ظرف سرو گذاشت.