دلایل استفاده از فولاد در ساخت و ساز

منبع: دانش‌چی

72

1400/5/18

11:27


در مورد فولاد در ساخت و ساز

دلایل استفاده از فولاد در ساخت و ساز

فولاد برای ساخت و ساز

فولاد سازه ای یک مصالح ساختمانی محبوب است که اغلب در کنار بتن برای ایجاد ساختمانهای چشمگیر و با دوام استفاده می شود. تنوع ، پایداری و انعطاف پذیری آن از دلایل اصلی استفاده از آن است و همچنین یک ماده بسیار مقرون به صرفه است.

با نسبت استحکام به وزن بالا ، فولاد اغلب می تواند در مواردی که سایر مواد نامناسب هستند، راه حلی ارائه دهد. بیایید برخی از این مزایا و نحوه استفاده از آنها را در طراحی ساختمان برای غلبه بر مسائل خاص بررسی کنیم.

پرکاربرد ترین محصول فولادی

تیرآهن و میگرد پر مصرف ترین فروآروده های فولادی هستند. قصد داریم تا در مرود خرید و عوامل موثر برقیمت میلگرد توضحیات مختصری را ارائه دهیم.

جدا از مواردی که در تهیه این محصول فولادی در ادامه توضیح خواهیم داد، که در بخش تخصصی و ایمنی خرید میلگرد جای می گیرند، نکته ایی دیگر برای خریداران مد نظر است قیمت روز میلگرد است.

نرخ میلگرد بسته به مدل و ویژگی های آن بسیار متفاوت است. بنابراین قبل از خرید خود، لازم است نیازهای خود را با توجه به کار انجام شده بررسی کنید. سپس ، فقط باید میلگرد مناسب را برای ساختمان خود انتخاب کنید. به طور خاص ، ابعاد و ضخامت آن که حداکثر بار قابل تحمل میلگرد را مشخص می کند. برای کمک به این که تعیین قیمت میلگرد مد نظر شما چگونه برآورد می‌شود می توانید چند نمونه از این عوامل را در زیر مشاهده کنید:

  • نوع آن ساده و یا آجدار بودن
  • ابعاد و ضخامت بخش
  • چگالی خطی
  • ظرفیت باربری و در نتیجه مقاومت آن

در خرید میلگرد باید به این امر توجه کرد میلگرد در چه مکانی و چه شرایط آب وهوایی قرار مورد استفاده قرار گیرد. به طور مثال میلگرد فولادی معمولی نمی توان در شرایط آب وهوایی که رطوبت بیشا ز اندازه است استفاده کرد. این امر که از چه جنسی در خرید انواع میلگرد باید استفاده کرد، درتعیین قیمت میلگرد مورد نیاز ما نیز نقش دارد.

میلگرد

انعطاف پذیری و سازگاری

از مقاطع فولادی با دهانه بلند می توان برای ایجاد فضاهای باز و بزرگ استفاده کرد که به راحتی قابل تنظیم هستند و از نظر استفاده بسیار انعطاف پذیر هستند. این فضاها را می توان به راحتی با استفاده از راه حل های پارتیشن موقت یا انعطاف پذیر تقسیم کرد و بعداً با حداقل هزینه ، تخریب و اختلال با تغییر شرایط ساختمان تغییر کرد. فولاد همچنین در اندازه ها و وزن های متفاوتی وجود دارد که بسته به بارهای موردنظر و نتیجه دلخواه ، برای طیف وسیعی از مصارف در ساختمان مناسب است.

پایداری

فولاد چندین مزیت زیست محیطی دارد ، مانند ۱۰۰٪ قابل بازیافت. در بریتانیا ، میزان بازیابی فولاد بازیافتی از سازه های فولادی ۹۶ درصد تخمین زده می شود و فولاد بازیافتی جهانی ۵۰ درصد تولید فولاد جدید را تشکیل می دهد. سازه های فولادی پیش ساخته و بسیار دقیق همچنین امکان مونتاژ آسان و بدون زباله در محل را فراهم می کند و مدت زمان ساخت و همچنین میزان ارسال مواد به محل دفن زباله را کاهش می دهد.

سرعت ساخت

یکی از دلایل اصلی انتخاب فولاد سازه ای ، سرعت ساخت است ، به ویژه در مواردی که اختلال در جاده ها و ساختمانهای مجاور می تواند مسئله ای باشد. از آنجا که فولاد برای اندازه گیری دقیق ساخته می شود ، نصب یک فرایند منطقی ساده برای اتصال عناصر سازه ای به یکدیگر در محل است. با به حداقل رساندن تأثیر بر منطقه و سرعت بخشیدن به روند ساخت و ساز ، می توان بسیاری از صرفه جویی در هزینه ها را تحقق بخشید.

بهره مندی از مزایای فولاد

این بدان معنا نیست که فولاد سازه ای همیشه بهترین ماده برای هر شرایطی است ، اما با درک مزایای فولاد می توانیم در صورت لزوم از آن بهترین استفاده را ببریم. همه ساختمانها ترکیبی از بسیاری از مصالح مختلف هستند و انتخاب بهترین مصالح برای کار می تواند در برنده شدن قرارداد از نظر هزینه ، اتمام به موقع ساخت و ساز ، ایجاد تناسب برای ساختمان هدف و کاهش تأثیرات زیست محیطی ، تفاوت ایجاد کند.

ابزارهای مدل سازی فولادی سازه ای پیشرفته

با در نظر گرفتن این عوامل ، تمام نقشه ها بر ارائه ابزارهای مدل سازی فولادی سازه ای اختصاصی و پشتیبانی دقیق متمرکز شده است. با عناصر ساختاری جدید برای ستونها و تیرها ، عناصر فولادی را می توان سریعتر و دقیقتر ، برای طراحیهای دقیق مدل سازی کرد. هنگامی که در کنار فهرست مشخصات  ما استفاده می شود ، اجزای سازه ای فولادی با ویژگی ها و مشخصات مناسب می توانند به مدل شما اضافه شوند و در زمان طراحی ارزشمند صرفه جویی شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو