طرز تهیه نان پنبه ای خوش طعم و خوشمزه

منبع: آرگا

96

1400/5/18

18:11


اگر علاقه مند به پختن نان در خانه هستید و دوست دارید صبحانه ی خود را در کنار یک نان خانگی نوش جان کنید، با ما با طرز تهیه نان پنبه ای همراه باشید.

تنوع در نان ها بسیار زیاد است که از میان آن ها نان فانتزی و حجیم در میان مردم محبوبیت و طرفداران زیادی دارند. یکی از این نان های فانتزی بسیار خوش طعم نان پنبه ای است. این خوراکی ساختاری نرم و لطیف دارد و به همین جهت به پنبه ای معروف شده است. شما می توانید به راحتی انواع نان ها را در منزل درست کنید. طرز تهیه نان پنبه ای را یاد بگیرید و برای عصرانه و صبحانه آن را تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

دستور پخت نان پنبه ای

مواد لازم

  • خمیر مایه: ۲ قاشق غذا خوری
  • روغن: ۱/۳ لیوان
  • نمک: ۱ پنس
  • آرد: ۷۰۰ گرم
  • آب ولرم: ۲ لیوان به صورت سر خالی
  • شکر: ۱ قاشق غذا خوری
  • زعفران دم کرده: به مقدار مورد نیاز
  • زرده تخم مرغ: ۱ عدد
  • سیاه دانه و کنجد: به مقدار کم

طرز تهیه نان پنبه ای خوشمزه

طرز تهیه نان پنبه ای خوشمزه

در ابتدا برای درست کردن نان پنبه ای خوشمزه ظرف مناسبی را تهیه کنید و خمیر مایه را داخل آن ریخته و سپس آب ولرم و شکر را به آن بیفزایید. با قاشق مواد را با هم ترکیب کنید، توصیه می شود از قاشق چوبی استفاده کنید. مواد را ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا استراحت کند. پس از ده دقیقه نمک و روغن را به آن ها بیفزایید.

آرد را الک کرده و کم کم طی چند مرحله به مواد خود اضافه کنید. آن ها را باهم مخلوط کرده تا ترکیب یکدست و لطیفی حاصل شود و به دست نچسبد. مقداری آرد در سطح کار ریخته و خمیر را به مدت یک ربع با دست به خوبی ورز داده و چند مرتبه به سطح بکوبید.

در این مرحله از طرز تهیه نان پنبه ای باید کاسه ای را که اندازه مواد شما باشد، آماده کرده و با روغن دور تا دور آن را چرب کنید. سپس خمیر را داخل آن بریزید. لازم است که خمیر را در محیطی نسبتا گرم به مدت ۱:۳۰ دقیقه استراحت دهید. پس از گذشت این زمان و پف کردن خمیر باید پف آن را با دست بگیرید.

خمیر را مجددا کمی ورز داده و آن را به طور مساوی به ۶ قسمت تقسیم بندی کنید. قالبی را که از قبل تهیه کرده اید را با کاغذ روغنی، کف و هم دیواره های آن را بپوشانید. دیواره و کف را کمی به روغن آغشته کنید. خمیر های که تقسیم کرده را در قالب بگذارید و با سلفون روی آن ها را بپوشانید. آن ها را به مدت ۱۵۰ دقیقه کنار بگذارید.

در این فاصله می تواند رومال نان پنبه ای را آماده کنید. برای اینکار و  تخم مرغ را شکسته و زرده آن را جدا کنید. زرده را درون کاسه ای ریخته و به آن زعفران دم کرده اضافه کنید و آن ها را هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.

رومال را به نان ها آغشته کنید و روی آن سیاه دانه و کنجد بپاشید. فر را باید از یک ربع قبل روشن کرده و دمای آن را روی ۱۵۰ درجه تنظیم کنید. قالب را داخل فر قرار دهید و ۳۰ دقیقه منتظر بمانید تا نان ها پخته شوند.

نان پنبه ای فوق العاده خوش مزه

پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و کنار بگذارید تا سرد و خنک شود. سپس نان  ها را از قالب بیرون آورید و نوش جان بفرمایید. جهت آموزش پخت انواع نان می توانید از مطالب قبلی آرگا بازدید نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو