اصرار مجلس به بررسی مخفیانه طرح ضداینترنت

منبع: برترین ها

64

1400/5/19

10:41


بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی بر اساس اصل ۸۵ باقی ماند.

فارس: بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی بر اساس اصل ۸۵ باقی ماند.

مجلس شورای اسلامی بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس در مورد لغو رسیدگی به طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با ۱۳۰ رای موافق، ۱۲۱رای مخالف و ۷ رای ممتنع از ۲۶۲ نماینده حاضر با بررسی این طرح در صحن علنی مجلس مخالفت کردند تا طرح بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیون ویژه بررسی شود.

احمد علیرضابیگی با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی طرح «لغو بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی»، گفت: در جلسه غیرعلنی الیاس نادران در موافقت با لغو بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی سخنرانی کرد.

بررسی طرح «صیانت» طبق اصل ۸۵ لغو شد

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: الیاس نادران نماینده مردم تهران در موافقت با لغو بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ صحبت کرد و معتقد بود نباید پنهان‌کاری کرد و با زندگی مردم دربیفتیم.

توانگر، نماینده موافق لغو طرح صیانت از فضای مجازی:

* مجلس انقلابی که با شعار شفافیت آرا از مردم رای بدست آورده است نباید بررسی طرح صیانت را به تاریک خانه بفرستد.

* در جلسه علنی دو هفته پیش برخی دوستان گفتند که منتقدین طرح تحت تاثیر رژیم صهیونیست هستند.

* با اطمینان می‌گویم که تمام نمایندگان مخالف به طرح صیانت حاضرند جان خود را برای مباره با اسراییل فدا کنند.

جمعی از نمایندگان در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی خواستار لغو رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی بر اساس اصل ۸۵ شده بودند.

بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی،‌ سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانونگذاری را به شخص یا هیاتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو