خیزش گردو خاک پدیده غالب در جنوب شرق کشور

96

1400/5/19

10:47


خیزش گردو خاک پدیده غالب در جنوب شرق کشور

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،کبری رفیعی کارشناس هواشناسی در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی در کشور گفت: امروز در مناطقی از آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، همدان، ارتفاعات چهار محال و بختیاری، جنوب غرب اصفهان، شرق کهگیلویه و بویر احمد و ارتفاعات استان‌های مازندران، ارتفاعات البرز، قزوین، سمنان ، تهران و مناطقی، چون هرمزگان ،جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان بارش رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم داشت.


وی ادامه داد: فردا چهارشنبه در مناطقی از آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، گیلان و مازندران شرق کهگیلویه و بویر احمد، جنوب غرب اصفهان، فارس، هرمزگان و جنوب استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان ، ارتفاعات استان های قزوین ،البرز ،تهران پیش بینی رگبار و رعد و برق و وزش باد را خواهیم داشت.
وی اظهار کرد: برای روز‌های پنجشنبه ، جمعه و شنبه در بخش‌هایی از شمال غرب کشور، ارتفاعات البرز مرکزی، فارس ،هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود.


این کارشناس هواشناسی گفت :طی پنج روز آینده در مناطقی از شمال شرق و جنوب شرق به ویژه منطقه زابل، خراسان جنوبی پدیده غالب وزش باد شدید خواهد بود که این موضوع سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی در این مناطق خواهد شد.
وی گفت :شرق دریای عمان طی پنج روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.


این کارشناس هواشناسی در پایان در مورد وضعیت جوی در تهران گفت : امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود ، حداکثر دما ۳۸ درجه و حداقل دما ۲۷ درجه بالای صفر نیز خواهد بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو