با این دانه ها به جنگ با کرونا بروید

102

1400/5/19

15:35


سیاه‌دانه می‌تواند به پروتئین سنبله ویروس کووید19 بچسبد و از ایجاد عفونت ریه جلوگیری کند.

با این دانه ها به جنگ با کرونا بروید

به گزارش بهداشت نیوز،  طبق بررسی و آزمایش دانشمندان استرالیایی، "سیاه‌دانه" می‌تواند در درمان بیماری کووید19 مورد استفاده قرار بگیرد.

پایگاه خبری "مدیکال اکسپرس" در این باره نوشت، دانه‌های گیاه "Nigella Sativa" در که در غرب آسیا می‌روید، قرن‌ها به عنوان داروی سنتی برای بیماری‌های متعدد پزشکی از جمله التهاب و عفونت‌ها مورد استفاده قرار گرفته است؛ اکنون دانشمندان استرالیایی در مقاله‌ای توضیح می‌دهند که سیاه‌‌دانه می‌تواند در درمان بیماری کرونا مؤثر باشد.

طبق شواهد مورد بررسی در این تحقیق، سیاه‌دانه می‌تواند به پروتئین سنبله ویروس کووید19 بچسبد و از ایجاد عفونت ریه جلوگیری کند.

پروفسور "کانیز فاطیما شاد"، نویسنده اصلی مقاله درباره اثرات سیاه‌دانه گفت: «همچنین ممکن است طوفان "سیتوکین" را تحت تأثیر قرار دهد که در بیماران بستری شده و حال وخیم موثر باشد».

سیاه‌دانه به طور گسترده در آزمایشگاه‌ها از جمله روی حیوانات مورد مطالعه قرار گرفته است؛ این مطالعات نشان داده است که سیاه‌دانه می‌تواند با جلوگیری از انتشار مواد شیمیایی پیش التهابی مانند "اینترلوکین‌ها"، سیستم ایمنی بدن ما را به خوبی کنترل کند.

نقش بالقوه‌ای برای درمان بیماری‌های آلرژیک مانند آسم، اگزما، بیماری‌های آرتریت از جمله روماتوئید و آرتروز و حتی احتمالاً مولتیپل اسکلروزیس دارد.

همچنین ثابت شده که سیاه‌دانه در درمان فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت مؤثر است.

"دنیس کورداتو"، یکی از نویسندگان مقاله می‌گوید: «مقاله مروری بینشی راجع به یک محصول طبیعی ارائه می‌دهد که بیش از یک‌هزار سال است به عنوان یک داروی سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ممکن است سرانجام در درمان بیماری کرونا مورد توجه قرار گیرد».

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو