کره بادام زمینی با چی بخوریم؟

منبع: فرزند

242

1400/5/19

17:33


کره بادام زمینی با چی بخوریم؟

کره بادام زمینی یکی از مواد غذایی سالم و مقوی است که هم بسیار خوشمزه است و هم می توان با مواد غذایی مختلف ترکیب های بینظیری خلق کرد

طرز تهیه ۵ خوردنی خوشمزه و سالم با کره بادام زمینی

صبحانه خاص با کره بادام زمینی

استفاده از این صبحانه برای بچه ها که عاشق طعم و رنگ هستند بسیار توصیه میشه.

ترکیب فوق العاده طعم ها: ماست یونانی، کره بادام زمینی، عسل طبیعی برای یک صبحانه رویایی

به چالش کشیدن قدرت زبان در تشخیص طعم ها به آسانی اتفاق نمی افته اما شما میتونید با این ترکیب خاص و بی نظیر این چالش رو امتحان کنید.

برای هر نفر دو قاشق سر پر ماست یونانی رو با یک قاشق سر پر کره بادام زمینی تیاور و نصف قاشق غذا خوری عسل طبیعی مخلوط کنید ( اگر شیرین تر دوست دارید میتونید از عسل بیشتری استفاده کنید)

میتونید این ترکیب فوق العاده خوشمزه رو با انواع میوه و مغزها و دانه های خوراکی نوش جان کنید.

خواص بی نظیر کره بادام زمینی و عسل طبیعی بر هیچ کس پوشیده نیست، استفاده از این صبحانه برای بچه ها که عاشق طعم و رنگ هستند بسیار توصیه میشه.همچنین کالری یک روز سرشار از فعالیت رو تامین میکنه.

بستنی خونگی با کره بادام زمینی و بدون شکر

ما حداقل سه تا دلیل خوب داریم که بهتون پیشنهاد بدیم این بستنی رو که با کره بادام زمینی تیاور تهیه شده حتما درست کنید: اول اینکه مواد اولیه اش همگی مواد غذایی سالم و سرشار از ویتامین و ضروری برای بدن هست(کره بادام زمینی، عسل طبیعی، ماست)، دوم اینکه توش شکر نداره و میتونید با خیال راحت تری نوش جان کنید و آخری و البته مهم تر از همه اینکه درست کردن بستنی خونگی باعث میشه زباله کمتری ایجاد بشه و به زمینمون کمک میکنه.

طرز تهیه بستنی با کره بادام زمینی برای ۴ نفر

~سه عدد موز فریز شده( قبل از اینکه در فریزر قرار بدید موز را اسلایس کنید)

~ یک پیمانه ماست یونانی( حدود ۲۸۰ گرم)

~ یک پیمانه کره بادام زمینی تیاور ( حدود ۲۴۰ گرم)

~ ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری چیپس شکلات یا شکلات تلخ خورد شده

۱- ماست یونانی، کره بادام زمینی تیاور و موز خرد شده یخ زده رو توی غذا ساز بریزید و تا زمانیکه کاملا یکدست بشن مخلوط کنید. ممکنه ۴،۵ دقیقه زمان ببره و هرچه موز ها از قبل به قطعات کوچکتری تقسیم شده باشن زودتر مواد یکدست میشن.

۲-شکلات تلخ رو اضافه کنید و با قاشق مواد رو مخلوط کنید.

۳- شیرینی موز به اندازه مطلوبی بستنی رو شیرین میکنه ولی اگر دوست دارید شیرین تر باشه میتونید مقداری عسل طبیعی هم اضافه کنید. همچین به اندازه نوک قاشق چایخوری پودر دارچین هم طعم خیلی خوبی بهش میده.

۴- مواد رو توی ظرف در دار که عمقش زیاد نباشه (۳ تا ۴ سانتی متر) بریزید و حدود ۳ ساعت یا تا زمانی که سفت بشه در فریزر قرار بدید. اگه مدت بیشتری در فریزر بود ۵ تا ۱۰ دقیقه قبل از اینکه بخواید نوش جان کنید از فریزر خارج کنید تا به اندازه ای نرم بشه که بتونید اسکوپ کنید.

پودینگ دانه چیا با کره بادام زمینی برای چاق شدن

پودینگ دانه چیا با کره بادام زمینی خالص تیاور به عنوان صبحانه یا میان وعده مواد غذایی بسیار ارزشمندی به بدنمون میرسونه.

طرزتهیه: این پودینگ که از دو لایه تهیه شده، یک‌لایه شکلاتی و یک لایه کره بادام زمینی.

لایه کره بادام زمینی:

یک لیوان شیر (یا شیر بادام)

۴-۵ قاشق غذاخوری دانه چیا

۳-۴ قاشق غذا خوری کره بادام زمینی تیاور

۲ قاشق غذاخوری عسل طبیعی

لایه شکلاتی:

یک لیوان شیر(یا شیر بادام)

۴-۵ قاشق غذاخوری دانه چیا

۲ قاشق غذاخوری پودرکاکائو

۱ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی تیاور

۲ قاشق غذاخوری عسل طبیعی

مواد هر لایه رو خوب مخلوط کنید و در یخچال قرار بدید. نیم ساعت بعد دوباره مخلوط کنید و بزارید توی ظرف دردار تا ۵-۶ ساعت توی یخچال بمونه تا سفت بشه، بعد مواد رو دوباره خوب هم بزنید و هر لایه رو توی لیوان یا جار بریزید. میتونید با بادام زمینی خورد شده و تراشه های شکلات قشنگش کنید.

طرز تهیه کوکی کدو حلوایی و کره بادام زمینی (رژیمی)

برای درست کردن کوکی کدو حلوایی با کره بادام زمینی که بسیار راحت و سالم است و بدون شکر درست میشه نیاز داریم به کدو حلوایی، کره بادام زمینی تیاور، عسل و تکه های شکلات تلخ .

کدو حلوایی رو برای مدت ۴۰ الی۵۰ دقیقه توی فر با دمای ۱۷۰ درجه قرار بدید تا کاملا بپزه. (کدو حلوایی نباید اب داشته باشه پس نمیشه بخار پز یا اب پزش کرد). بعد از اینکه خنک شد با قاشق، گوشت کدو رو از پوستش جدا کنید و به اندازه یک پیمانه کدو حلوایی رو توی غذا ساز بریزید و پوره کنید.

یک پیمانه پوره کدو حلوایی رو با یک پیمانه کره بادام زمینی و کمی دارچین و دو قاشق عسل طبیعی رقیق مخلوط کنید ( اگر کدو حلوایی زیاد شیرین نبود عسل طبیعی بیشتر بریزید و اگر عسل طبیعی سفت شده بود بهش حرارت غیر مستقیم بدید تا رقیق شه). بعد یک پیمانه پرک جو دوسر به مخلوط قبلی اضافه کنید و مخلوط کنید و در اخر مقداری شکلات تلخ رو با چاقو به تکه های ریز تقسیم کنید و به مواد اضافه کنید.

نیم ساعت توی یخچال بزارید و بعد برای هر کوکی یک قاشق از مواد رو روی کاغذ مومی در سینی فر با فاصله از هم قرار بدید. حدود ۱۲ الی ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار بدید و چک کنید هر زمان گوشه های کوکی ها طلایی شد از فر خارج کنید و اجازه بدید ده دقیقه سرد بشه و بعد از روی کاغذ جدا کنید.

این کوکی یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی ست که با کره بادام زمینی تهیه میشه و در عین حال رژیمی هم هست و طعم اون فوق العادست.

اسنک شکلاتی موز با کره بادام زمینی

یه اسنک سالم، راحت و خوشمزه با کره بادام زمینی که بچه ها عاشقش میشن.

مواد لازم موز، شکلات تلخ تخته ای و کره بادام زمینی تیاور. ( البته میتونید با میوه های دیگه مثل توت فرنگی هم امتحان کنید)

موز رو اسلایس کنید و نصفشو روی کاغذ مومی بچینید، روی هر اسلایس نصف قاشق چایخوری کره بادام زمینی تیاور بریزید و بعد یه اسلایس دیگه روش بزارید تا شکل ساندویچ بشه. یک تا دو ساعت در فریزر قرار بدید تا یخ بزنن. بعد شکلات تلخ رو توی مایکروفر یا با حرارت غیرمستقیم ذوب کنید. هر ساندیچ موز رو توی شکلات بغلطونید و دوباره روی کاغذ مومی قرار بدید. یک تا دو دقیقه توی فریزر بگذارید تا شکلات هم سفت بشه و بعد لذتشو ببرید.

برای خرید محصولات سالم و ارگانیک به سایت تیاور سر بزنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو