رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای محدودیت‌های ترافیکی با توجه به برگزاری مراسم در نیمه اول محرم و حضور هیئات و دسته‌های عزاداری در سطح معابر و میادین خبر داد.

سردار محمدحسین حمیدی ضمن اعلام محدودیت‌های ترافیکی ایام عزاداری آقا اباعبدالله الحسین (ع) بیان داشت: با توجه به فرارسیدن دهه اول محرم شرایط ترافیکی و محدودیت‌های متفاوتی برقرار خواهد شد که این طرح‌ها متناسب با شرایط هیئت‌های عزاداری است چرا که با اجرای مراسم در فضای باز و شبکه معابر بخشی از خطوط ویژه، میادین و سطح معابر به مراسم عزاداری تعلق خواهد گرفت.

وی با بیان این مطلب که یکی از آسیب‌های این ایام به بحث تصادفات عابر پیاده برمی‌گردد، تصریح کرد: تاریکی شب، لباس مشکی عابران و خستگی برخی از رانندگان در ساعات پایانی شب و عدم تمرکز می‌تواند حوادث ترافیکی ناخوشایندی را رقم بزنند بنابراین از عزاداران و رانندگان تقاضا می‌کنیم که در حاشیه شبکه معابر و هیئت‌های عزاداری با تمرکز و دقت بیشتری تردد کنند تا کمترین حادثه را شاهد باشیم.

رئیس پلیس راهور تهران از روسای هیئات عزاداری درخواست کرد که با جانمایی و چینش درست، تخصیص جای پارک مناسب برای خودروها و همچنین تامین روشنایی و استقرار مناسب موکب‌ها در ارتقاء ایمنی عزاداران کوشا باشند.

سردار حمیدی درباره چگونگی اجرای طرح تردد شبانه با توجه به حرکت دسته‌جات در ساعات پایانی شب اعلام کرد: تغییر ساعت تردد شبانه موکول به نظر ستاد ملی مقابله با کروناست که تا این لحظه ابلاغیه‌ای مبنی بر تغییر ساعت ارسال نشده و به محض تصمیم گیری و ابلاغ، تغییر ساعت‌ها لحاظ خواهد شد.

رئیس پلیس راهور تهران خاطرنشان کرد: تردد کامیون‌ها و وسایل نقلیه سنگین در ایام محرم از ۳۰ دقیقه بامداد تا ۶:۳۰ صبح مجاز است.