سریال‌های محرمی تلویزیون؛ مختار، تکرار، مختار!

منبع: برترین ها

73

1400/5/20

07:42


روزنامه همشهری از بازپخش دوباره سریال «مختارنامه» در ایام محرم انتقاد کرد.

روزنامه همشهری از بازپخش دوباره سریال «مختارنامه» در ایام محرم انتقاد کرد.

سریال‌های محرمی تلویزیون؛ مختار، تکرار، مختار!

این روزنامه نوشت:

* اگر نگاهی به جدول تولیدات صداو سیما بیندازیم، قرار است براساس ساخت سریال‌ها آن هم از نوع ویژه و الف، چندین سریال تاریخی ، اجتماعی و... در نوبت پخش قرار بگیرد، اما به‌نظر، مدیران سیما برای محرم 1400برنامه‌ای نداشتند و دست به دامان سریال‌های مناسبتی و تاریخی سال‌های گذشته شدند.

* امسال هم «مختارنامه»، «فرات»، «معصومیت از دست رفته»، «پرده‌نشین» و... پخش می‌شوند، اما سؤال اینجاست که چرا با بیش از گذشت یک‌دهه از پخش سریال‌هایی چون «مختارنامه» هنوز اثری درخور مذهبی و آیینی روی آنتن نیامده است؟

* سه روز از محرم گذشته و هنوز تلویزیون در کنداکتور فیلم و سریال‌های خود، مجموعه جدیدی را نیاورده و شبکه‌های دیگر نیز مانند شبکه‌های 1 و2، دست به دامان سریال‌های تکراری شده‌اند. بعد از گذشت یک‌دهه هنوز هم «مختارنامه» در کنداکتور محرم امسال دیده می‌شود. میرباقری این روزها مشغول ساخت «سلمان فارسی» است و «مختارنامه‌اش» هر سال روی آنتن می‌رود. این سریال از شبکه الکوثر، قرآن و... به نمایش درمی‌آید. البته دوبله به زبان عربی آن در شبکه‌ آی‌فیلم انجام شده و در این سال‌ها روی آنتن رفته است.

* آی‌فیلم هم یک‌ سریال تکراری را در جدول پخش خود دارد. «معصومیت از دست رفته» نیز با پایان‌یافتن «پایتخت ۶» از 18مرداد ساعت 21روی آنتن شبکه‌ آی‌فیلم رفت. این سریال، به کارگردانی داوود میرباقری محصول شبکه 3سیما بوده و بازیگرانی همچون امین تارخ، فریبا کوثری، سارا خوئینی‌ها، امین زندگانی، حدیث فولادوند، انوشیروان ارجمند و داریوش فرهنگ به ایفای نقش در آن پرداخته‌اند.

* البته در میان سریال‌های محرمی تلویزیون که ماندگارند، نام «شبِ دهم» حسن فتحی هم مطرح شده که از امشب روی آنتن شبکه تماشا می‌آید. یک‌سریال کره‌ای هم به جمع مجموعه‌های جدید این شبکه تلویزیونی اضافه می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو