«تارا رید» در مصاحبه با فاکس نیوز، استعفای فرماندار نیویورک را اقدامی شجاعانه لقب داد و خواستار حرکتی مشابه توسط بایدن رئیس جمهور شد.

دیروز در پی فشارهای سیاسی، اندرو کومو فرماندار نیویورک به دلیل آزارهای جنسی علیه زنان، استعفا کرد و از دخترانش هم عذرخواهی کرد.

تبعات رسوایی فرماندار نیویورک؛این زن هم خواستار استعفای بایدن به دلیل آزار جنسی شد/عکس

کومو استعفا می دهد/واکنش کاخ سفید

«اندرو کومو» فرماندار دموکرات ایالت نیویورک روز سه‌شنبه استعفای خود را به دلیل اتهامات آزار جنسی ۱۱ زن اعلام کرد.

کومو پس از آن استعفا داد که «لتیتیا جیمز» دادستان کل نیویورک در گزارشی اعلام کرد که وی 11 زن را از جمله افرادی که در دفتر وی کار می‌کرده‌اند مورد آزار جنسی قرار داده که بر خلاف قوانین ایالتی و فدرال است.

اما امروز «ریتا گالوین» وکیل کومو در کنفرانس خبری تمامی ادعاهای مطرح شده علیه موکل خود در این گزارش را رد کرده و اعتبار تحقیقات انجام شده از این زنان را زیر سوال برد.

در گزارش دادستان کل ایالت نیویورک آمده است، «اندرو کومو» فرماندار این ایالت که از سال ۲۰۱۱ در این پست حضور دارد، به روش‌های مختلف ۱۱ زن را مورد تعرض جنسی قرار داده و قانون‌شکنی کرده است.

در همین حال کاخ سفید از استعفای اندرو کومو، فرماندار دموکرات نیویورک در سایه اتهامات سوءرفتار جنسی علیه او استقبال کرد.

تبعات رسوایی فرماندار نیویورک؛این زن هم خواستار استعفای بایدن به دلیل آزار جنسی شد/عکس

به گزارش واشنگتن اگزماینر، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پیش از آنکه اندرو کومو استعفایش را اعلام کند با او صحبتی نداشته و قصد هم ندارد بعد از آن صحبت کند.

جن ساکی سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهور هفته پیش دیدگاه‌هایش را بیان کرد و هنوز هم به آنها پایبند است. دیدگاه ما این است که این داستان درباره زنان شجاعی است که جلو آمده و حرفهایشان را زده و آنها را به اشتراک میگذارند.

جو بایدن بعدا به خبرنگاران گفت که به تصمیم فرماندار نیویورک برای استعفا احترام میگذارد و این تاثیری روی حزب دموکرات ندارد. رئیس جمهوری آمریکا گفت: فکر میکنم تاثیر آن فقط روی اندرو کومو و تصمیم او برای چنین اقدامی باشد و من به تصمیم او احترام میگذارم.

سخنگوی کاخ سفید همچنین اظهاراتی مبنی بر اینکه زمانبندی اعلام این استعفا موجب نارضایتی است، رد کرد. سنای آمریکا در حال تصویب لایحه زیرساختی دو حزبی به ارزش ۱.۲ تریلیون دلار است.

او پیشتر اتهاماتی مبنی بر آزار جنسی اندرو کومو علیه یازده زن و حمله به یکی دیگر را "نفرت انگیز" توصیف کرده بود. بایدن هفته گذشته به جمع قانونگذاران ارشد نیویورک پیوست که خواستار استعفای اندرو کومو شده بودند اما او اظهارنظر درباره فرایند استیضاح علیه این مقام که سه دوره فرماندار بوده است، رد کرد.  

اندرو کومو در کنفرانس خبری روز سه شنبه گفت استعفایش ظرف ۱۴ روز اجرایی میشود. او گفت: به تصور خودم، هرگز از خط قرمز با هیچکسی رد نشده ام اما متوجه نمیشوم این خط چطور دوباره ترسیم شده است.