این ویتامین درد سرطان را کاهش می‌دهد

78

1400/5/20

11:28


کمبود ویتامین دی در مراقبت‌های تسکینی بیماران سرطانی، یک عارضه شایع است که بر اساس تحقیقات پیشین با میزان درد، حساسیت به عفونت، گیجی، افسردگی و کاهش کیفیت زندگی ارتباط دارد.

این ویتامین درد سرطان را کاهش می‌دهد

به گزارش بهداشت نیوز، این تحقیقات با مشارکت ۲۴۴ بیمار سرطانی در مرحله درمان‌های تسکینی در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ میلادی انجام گرفت.

در آغاز تحقیقات تمام بیماران دچار کمبود ویتامین دی بودند. داوطلبان به مدت ۱۲ هفته با استفاده از دُز بالای ویتامین دی یا دارونما تحت درمان قرار گرفتند و هر چهار هفته شدت درد آن‌ها اندازه گیری شد.

در نتیجه این آزمایش مشخص شد بدن بیماران واکنش مطلوبی نسبت به ویتامین دی دارد و بیمارانی که با استفاده از این ویتامین درمان شدند، درد کمتری را تجربه کرده و داروهای مسکن کمتری مصرف کردند. همچنین میزان گیجی این بیماران در مقایسه با سایرین کمتر بود.

مواد غذایی مانند زرده تخم مرغ، ماهی، قارچ، انواع پنیر، شیر، حبوبات، روغن ماهی، آب پرتقال و خاویار حاوی مقدار زیادی ویتامین دی هستند؛ همچنین مکمل‌های مختلفی نیز برای جبران کمبود این ویتامین در دسترس است.

کمبود ویتامین دی در مراقبت‌های تسکینی بیماران سرطانی، یک عارضه شایع است که بر اساس تحقیقات پیشین با میزان درد، حساسیت به عفونت، گیجی، افسردگی و کاهش کیفیت زندگی ارتباط دارد.

مراقبت‌های تسکینی بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت شامل تمام اقداماتی است که برای کاستن رنج و درد بیماران و بهبود کیفیت زندگی آن‌ها انجام می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو