جلوگیری از مشکلات مختلف حقوقی و شرایط حل آن ها با مشاوره حقوقی

منبع: آرگا

82

1400/5/20

13:22


یکی از عاقلانه‌ترین کار‌ها در هنگام پیش آمدن هر مشکلی مشاوره گرفتن از اهل فن و کسانی است که در آن زمینه تخصص دارند و مسائل حقوقی نیز از این قضیه مستثنا نیست. این روز‌ها هم با پیچیده‌تر شدن تعاملات اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی نیاز به مشاوره حقوقی به یک نیاز اساسی بدل شده است.

یکی از مشکلات همیشه اساسی در پیدا کردن یک مشاور حقوقی خبره، یافتن چنین مشاوری در میان انبوهی از مشاوران حقوقی است که در بازار متنوعی از موسسات حقوقی که هر روزه آگهی‌ها و تبلیغات آن‌ها را در رسانه‌های مختلف می‌بینیم، مشغول هستند.

اما با دیجیتال شدن سبک زندگی امروزه مشاوره حقوقی نیز تغییر ساختار داده و خیلی ساده‌تر و با اطمینان‌تر از گذشته در اختیار ماست. پلتفرم‌های مختلفی وجود دارند که این خدمات را به صورتی کاملا حرفه‌ای و با کم‌ترین دغدغه ارائه می‌دهند پس اگر به دنبال یکی از بهترین سایت‌های مشاوره آنلاین حقوقی هستید با ما همراه باشید.

جلوگیری از مشکلات مختلف حقوقی و شرایط حل آن ها با مشاوره حقوقی

خدمات مشاورین در زمینه مشاوره حقوقی

مشاوران حقوقی به افرادی اطلاق می‌‌شود که دارای مدرک تحصیلی در رشته‌‌های حقوق، الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی و الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه و حقوق اسلامی هستند. مشاورهای حقوقی یا در دفتر و سازمان‌های مختلف برای تنظیم امور قرارداد‌ها مشغول به کار هستند یا به ‌طور مجزا برای کمک به شهروندان در امور دعاوی، ازدواج، پژوهشی، تنظیم قرارداد‌ها، ثبت کسب‌‌و‌کارها و … به مردم مشاوره و راهنمایی می‌‌دهند.

تمامی شهروندان برای تنظیم قرارداد‌ها یا هر مشکل حقوقی دیگری بهتر است در ابتدای کار از مشاوران حقوقی کمک و مشاوره‌های لازم را دریافت نمایند تا وکلا با بررسی دقیق بتوانند تمام نکات قرارداد را بسنجند و از بروز هر گونه ضرری در کار جلوگیری کنند.

وظایف یک مشاور حقوقی متخصص

ممکن است این سئوال برای شما هم ایجاد شده باشد که وظایف یک مشاور حقوقی چیست و او چه فعالیت‌هایی را می‌‌تواند و یا باید انجام دهد؟ پاسخ این است که مشاور حقوقی در زمینه‌های مربوط به مشاوره حقوقی می‌‌تواند مسئولیت‌‌هایی را عهده‌دار شود از جمله این وظایف می‌توان به نگارش و تدوین متون قرارداد‌ها، آگاهی‌بخشی به اشخاص و سازمان‌ها درباره ابعاد حقوقی چک و سفته و نیز روند قانونی مزایده و مناقصه و…، راهنمایی و مشورت دادن به کارکنان و مدیران یک مجموعه، کمک به تنظیم قانونی آیین‌نامه‌‌ها، دستورالعمل‌‌ها، مشاوره حقوقی در زمینه حفاظت از مالکیت معنوی، کمک به روند قانونی و صحیح امور ثبتی و موضوعات مهم دیگر اشاره کرد. راهنمایی گرفتن از وکلا برای حل مشکلات قانونی یک مزیت برای افراد جامعه محسوب می شود که بتوانند بهترین مسیر را در روند پرونده های خود انجام دهند.

جلوگیری از مشکلات مختلف حقوقی و شرایط حل آن ها با مشاوره حقوقی

صرفه‌جویی در هزینه‌ها از طریق مشاوره حقوقی

در بسیاری از مواقع با قرار‌گیری در یک شرایط حقوقی پیچیده ممکن است در صورت عدم اطلاع از قانون در آن حوزه، از شما هزینه‌‌های گزافی درخواست شود، ممکن است هزینه جریمه، مجازات و تسویه‌ حساب‌‌های مالی به صورت غیر قانونی از شما خواسته شود.

درصورتی ‌که شما اطلاعات کامل از قانون و لایحه‌های آن نداشته باشید و از تبصره‌‌هایی که در هر حیطه وجود دارد مطلع نباشید، این امر می‌‌تواند به ضرر شما تمام شود. در واقع با درخواست دادن برای یک وکیل مناسب یا یک مشاوره حقوقی می‌‌توانید از حقوق خود دفاع کنید. هزینه‌‌های اضافی از شما بابت این جریان دریافت نمی‌‌شود و تنها دستمزدی را برای انجام کلیه کارهای قانونی خود به وکیل مورد نظر می‌‌پردازید. در این صورت است که می‌‌توانید مزایای مشاوره حقوقی را بهتر درک کنید.

تنظیم قرارداد‌ها به صورت اصولی به وسیله مشاوره حقوقی

یک مشاور حقوقی خوب باید با بررسی کامل مفاد قرارداد همه خسارات و مسئولیت‌‌ها و اختیارات فسخ، ضمانت‌ها و همه شروط عقد را در قرارداد پیش‌‌بینی کند. مشاور حقوقی هنگام تنظیم قرارداد‌ها باید با دقت قرارداد را بررسی کند تا ابهامی وجود نداشته باشد و کارفرما دچار مشکل نشود. همچنین باید تمامی قوانین مطابق مقررات کشور درج شود چرا که در صورت مغایرت با قانون، کل قرارداد فسخ و باطل می‌شود و ممکن است ضررهای مالی بسیاری به کارفرما وارد شود.

یکی از اصلی‌‌ترین اموری که مشاوران حقوقی در آن خبره هستند و می‌‌توانند ما را راهنمایی کنند، تنظیم قرارداد‌ها است که حتما توصیه می‌‌شود در این ‌گونه مسائل از مشاورهای حقوقی بهره کافی را ببرید زیرا با یک اشتباه کوچک ممکن است تمام دارایی خود را از دست بدهید.

جلوگیری از مشکلات مختلف حقوقی و شرایط حل آن ها با مشاوره حقوقی

استفاده از خدمات مشاوره حقوقی آنلاین

می ‌توان گفت در این دوره از زمان که همه کسب‌‌و‌کار ها به سمت الکترونیکی شدن در بستر اینترنت می‌‌روند، مشورت ‌گرفتن حقوقی هم به این سمت حرکت کرده و بر این اساس شاهد راه‌‌اندازی و فعالیت سرویس‌های اینترنتی حقوقی هستیم. مشاوره حقوقی در فضای مجازی به روش‌‌های مختلفی از طریق وب‌‌سایت و یا شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

ناگفته نماند که این سبک از کسب‌و‌کار آنلاین حقوقی فقط به مشاوره آنلاین محدود نشده و شامل مشاوره حقوقی تلفنی هم می‌‌شود همچنین از طریق شبکه‌‌های اجتماعی و این‌ گونه سایت‌‌ها به ‌راحتی می‌‌توانید درخواست مشاوره حقوقی خانواده، مشاوره حقوقی قضایی و حتی مشاوره حقوقی دادگستری دهید و به ‌صورت چت، گفت‌و‌گوی صوتی و یا تصویری با مشاور خود ارتباط مثبت و سازنده‌‌ای برقرار کنید که این هم جزو خدمات نوینی است که در سال‌‌های اخیر در جامعه ایران شکل گرفته است.

مشاوره حقوقی آسان با پلتفرم های موجود در بستر وب

با استفاده از خدمات آنلاین مشاوره حقوقی می‌‌توانیم با زمان و هزینه کم‌تر این پروسه قانونی را به ‌راحتی و با آرامش خاطر طی کنیم و خیالمان از این بابت راحت است که تمامی جوانب قانونی به درستی رعایت می‌‌شود. مشاور حقوقی باید با بررسی کامل مفاد قرارداد همه خسارات و مسئولیت‌‌ها و اختیارات فسخ، ضمانت‌ها و همه شروط عقد را در قرارداد پیش‌‌بینی کند، و اگر شما به دنبال یافتن یک مشاور حقوقی آنلاین، بی‌دردسر و خبره هستید پیشنهاد ما به شما سامانه های آنلاین حقوقی است که  در هر لحظه در اختیار شماست تا بتوانید به مشاور مورد نظر خود دست یابید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو