شما هم کاندیدای وزارت ارشاد هستید ۲

منبع: ایران آرت

120

1400/5/20

15:52


تیتر ۱۳۰ کاندیدا برای وزارت ارشاد دولت سیزدهم بازتاب گسترده ای میان جامعه هنری داشت؛ اما این به هیچ وجه اتفاق تازه ای نیست، پاییز ۱۳۹۵ وقتی علی جنتی مجبور به ترک وزارت ارشاد شد، دو سه برابر این عدد، مدعی این منصب بودند.

ایران آرت: سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ یادداشتی نوشتم زیر تیتر « شما هم کاندیدای وزارت ارشاد هستید » که در صفحه ۱۴ روزنامه شرق، هنرآنلاین و ایران آرت منتشر شد.

لطفن بخش هایی از این یادداشت را بخوانید تا ببیند در به همان پاشنه است:

این روزها از در و دیوار شهر گزینه برای تصدی وزارت ارشاد می بارد، رسانه ها هر روز چندین و چند چهره را به عنوان گمانه های جایگزینی علی جنتی معرفی می کنند و خلاصه کارناولی به راه است؛ از انبوه چهره ها چنین برمی آید که دوزاری ها جا نیفتاده است، اگر راهبری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا این سان ساده است چرا علی جنتی با پایگاههای شناخته شده اش اندر خم ماندن و رفتن است؟ وزیری که همین سال پیش به جهت پیگیری هایش در خصوص حقوق شهروندی تقدیر می شد اکنون با اتهام نادیده انگاشتن حقوق شهروندی روبروست؛ این کم ترین خصوصیت وزارت ارشاد است که گویا همچنان جدی گرفته نمی شود.

یک:

وزارت ارشاد از اساس با یک تضاد آشکار دست به گریبان است؛ مسئولیت ها و اختیاراتش آن سان بی تناسب است که مثل این روزها هم جامعه هنری و هم طیف هایی با دلواپسی های مذهبی از آن می نالند؛ چنین دوگانگی در دیگر وزارتخانه ها کم نظیر است...

دو:

جامعه هنری ایران متفاوت تر از هر دوره دیگر است، انباشت مطالبات هنرمندان چنان است که اگر بودجه وزارت ارشاد ده برابر شود پاسخگوی نیازهای اولیه هم نیست.

این همه غیر از نسل جوان هنر است که میل فزاینده به پیشرفت دارد و صبوری هنرمندان دهه های ۵۰ و ۶۰ را درک نمی کند ...

سه :

صندلی این وزارتخانه یکی از لرزان ترین مسندهای کابینه است، دقت کنید تنها وزیر دو دوره ای وزارت ارشاد، سید محمد خاتمی بود و بس.

چهار:

پرسش بزرگ این است که چرا در وزارت نفت، صنعت، بهداشت،خارجه، اقتصاد... همیشه چهره هایی که در این حوزه ها شناخته شده هستند وزیر می شوند اما در وزارت ارشاد چنین نیست و در تمام این سال ها هنرمندان برای شناختن وزرای جدید باید دست به دامن Google شوند!

 

اما امروز ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ معتقدم مشکلات هنر ایران دچار دور تسلسل است، این مشکلات هیچ وقت حل نمی شوند بلکه از دولتی به دولت دیگر منتقل می شوند! یکی از این مشکلات همین که در حالی که اکثریت جامعه هنری معتقدند ما با فقر شدید مدیر هنری مواجهیم صدها نفر برای نشستن روی این صندلی مدعی اند!!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو