درباره آیفون ۱۳ چه می‌دانیم؟

منبع: فوت و فن

81

1400/5/20

16:45


درباره آیفون ۱۳ چه می‌دانیم؟

آیفون ۱۳، آخرین گوشی هوشمند شرکت اپل طبق پیش‌بینی‌ها بناست در ماه اکتبر سال جاری روانه بازار شود. کارشناسان فناوری طبق سنت هرسال شماری از ویژگی‌های درزکردهٔ این محصول را اعلام کرده‌اند. در این مطلب به مهمترین این ویژگی‌ها اشاره می‌شود.

کارشناسان می‌گویند آیفون بعدی دست‌کم از سه ویژگی تازه در زمینه دوربین‌ها و ضبط ویدئو بهره‌مند خواهد بود و طراحانش امیدوارند که این ویژگی‌ها سبب ارتقای چشمگیر این مدل نسبت به مدل‌های قبلی شود.

نخست، قابلیت ضبط «ویدئو با حالت پرتره» است که پیشتر تنها برای عکس موجود بود. این حالت که اصطلاحا «ویدئوی سینمایی» نام گرفته عناصر مرکز تصویر را در وضوح قرار می‌دهد و پس‌زمینه را تار می‌کند.

قابلیت دیگر، ضبط ویدئو با فرمت بسیار باکیفیت پرو.رس (ProRes) است که کار را روی ویدئوها برای فیلم‌برداران و تدوینگران حرفه‌ای آسان‌تر می‌کند.

و سومین قابلیت برجسته جانشین آیفون ۱۲، مجموعه‌ای از فیلترهای تازه است که رنگ و نور عکس را به‌شکلی حرفه‌ای‌تر تغییر می‌دهند. کارشناسان می‌گویند که این فیلترها احتمالا به‌جای آن‌که نوعی افکت رنگی را یکجا روی کل تصویر اعمال کنند، با استفاده از هوش‌مصنوعی، رنگ و نور اشیا و افراد را درون قاب را جداگانه تغییر می‌دهند.

آیفون جدید همچنین از تراشهٔ سریعتر A15 برخوردار خواهد بود و نیز فناوری تازه صفحه لمسی آن سبب حرکت روان‌تر تصویر و متن خواهد شد. صفحه نمایش مدل‌های این گوشی به‌احتمال زیاد هم‌اندازه صفحه نمایش مدل‌های آیفون ۱۲ خواهد بود.

دیگر محصولات تازه اپل

طراحان شرکت اپل همچنین در حال ساخت نوعی از مک‌بوک پرو هستند که با چیپ‌های تولیدی خود این شرکت کار می‌کند.

همچنین «آی‌پد مینی» و گوشی‌های «ایرپاد» تازه‌ای با تمرکز بر نیازهای دانشجویان تولید شده و به همراه ساعت جدید اپل در مجموعه‌ای که طی هفته‌های آینده از آن رونمایی می‌شود حاضر خواهند بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو