علم‌الهدی: مردم در زمان طاغوت، نان خوردن نداشتند

منبع: برترین ها

83

1400/5/20

22:22


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: یک عده می‌گویند در زمان شاه، ثبات اقتصادی، رفاه و آرامش داشتیم، که اینها مال همه نبود بلکه برای یک عده اقلیت، سرمایه‌دار عیاش حاشیه دربار بود و بقیه مردم حتی نان خوردن نداشتند.

ایرنا: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: یک عده می‌گویند در زمان شاه، ثبات اقتصادی، رفاه و آرامش داشتیم، که اینها مال همه نبود بلکه برای یک عده اقلیت، سرمایه‌دار عیاش حاشیه دربار بود و بقیه مردم حتی نان خوردن نداشتند.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی چهارشنبه‌شب در سومین شب از ماه محرم در حرم مطهر رضوی افزود: در رژیم طاغوت ثبات اقتصادی برای یک عده قلدر و پولدار بود، نه برای ملت و عامه مردم.

علم‌الهدی: مردم در زمان طاغوت نان خوردن نداشتند

وی ادامه داد: جامعه ما قبل از پیروزی انقلاب مُرده بود، مردم در رژیم گذشته ۲۵ سال با آمریکا زندگی کردند و اکنون ۴۲ سال است که با آمریکا می‌جنگند، تفاوت این دو دوره در مرده و زنده بودن است.

امام جمعه مشهد اظهار داشت: در رژیم طاغوت، آمریکا برای ما تصمیم می‌گرفت، مردم صاحب اراده نبودند، یک وزیر هر تصمیمی می‌خواست بگیرد باید از چند سفارتخانه اجازه می‌گرفت و مردم بر هستی خود مسلط نبودند و دیگران برای آنها تصمیم می‌گرفتند.

آیت الله علم الهدی افزود: در زمان طاغوت، برق و آسفالت نبود، زندگی مردم و قشر پایین با قشر بالا قابل مقایسه نبود اما امروز ۴۲ سال است که با آمریکا می‌جنگیم، هم جاده آسفالت و هم اتوبان داریم، همه کشور برق و امکانات دارد. بالاخره جنگ و نبرد زد و خورد است، مشکل تحریم هم که وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر جامعه زنده شد، خودش تصمیم می‌گیرد و انتخاب می‌کند و هیچ قدرتی از او بالاتر نیست و نمی‌تواند بر او حکومت کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: انبیا در جوامعی قیام کردند که جریان مستکبر قدرت‌یاب بر گُرده مردم سوار شده و شوون حیات مردم را در استخدام مطامع خود قرار داده بودند.

آیت الله علم الهدی افزود: وقتی که پیامبر(ص) مبعوث به رسالت شدند در آن جامعه انسانها اسیر شهوات و غرایز بودند و جوامع صاحب اراده نبودند و هر قبیله زیر نظر یک رییس، که بر تمام منافع آنها حاکم بود، زندگی می‌کرد. رسول الله(ص) برای زنده کردن جامعه اقدام کرد.

وی با بیان اینکه بعد از رحلت پیامبر(ص) امت اسلام به یک امت بی اراده مبدل شد، افزود: سیدالشهدا(ع) با جامعه‌ای مرده روبه رو بود، امام حسین(ع) قیام کرد تا مردم را احیا کند و به آنها بگوید مرده نباشند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو