آقای زالی! چی شد که یهو دلسوز ملت شدی؟

منبع: برترین ها

82

1400/5/21

06:54


صحبت‌های به ناگهان صریح زالی درباره روند واکسیناسیون و مدیریت کرونا که تماما نهادهای مرتبط به دولت روحانی را نشانه گرفته بود، حسی از منفعت‌طلبی و کاسب‌کاری سیاسی را در افکار عمومی ایجاد کرده است.

برترین‌ها: صحبت‌های به ناگهان صریح زالی درباره روند واکسیناسیون و مدیریت کرونا که تماما نهاد‌های مرتبط به دولت روحانی را نشانه گرفته بود، حسی از منفعت‌طلبی و کاسب‌کاری سیاسی را در افکار عمومی ایجاد کرده، او به ظاهر با اتخاذ یک ژست دلسوزانه از وضعیت وخیم کرونا گفته، اما ظاهرا پشت پرده سیاستی نهفته است و برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی معتقدند این جنس انتقادات در این مقطع، بیشتر سمت و سوی سیاسی دارد، تاریخ مصرف دولت روحانی که گذشته، پس زدنش ضرر که ندارد هیچ، سود هم شاید داشته باشد! اینجا مروری کوتاه به ماجرا داشته‌ایم.

آقای زالی! چی شد که یهو دلسوز ملت شدی؟

اوج‌گیری بحران کرونا و مضیقه‌های درمانی و بهداشتی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران را به افشای ناگفته‌ها واداشته است. علیرضا زالی گفته که وقتی پس از اولین مورد ابتلا در قم خواستار قرنطینه شهر و تعطیلی انتخابات شد، مورد تمسخر قرار گرفت. خبرگزاری ایسنا به نقل از زالی نوشت: «وقتی کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به ایران آمدند، ما به‌جای مشورت با آن‌ها، مدام از آن‌ها می‌خواستیم در رسانه‌ها از نظام سلامت ایران تعریف کنند. ما آمار‌های مرگ و میر را از سازمان جهانی بهداشت پنهان کردیم.»

او مرجوع کردن کمک‌های پزشکان بدون مرز از فرودگاه را نیز یادآوری کرده و با به چالش کشیدن چین گفته است: «چرا چین که دوست صمیمی ماست به ما واکسن کافی نمی‌دهد؟»

اوایل فروردین ۱۳۹۹ هواپیمای چارتر پزشکان بدون مرز شامل یک بیمارستان صحرایی، دارو، ماسک، لباس‌های مخصوص کادر پزشکی و اقلام بهداشتی دیگر که از شهر بوردوی فرانسه عازم تهران شده بود، اجازه تخلیه تجهیزات و کمک‌رسانی نیافت و بازگردانده شد.

آقای زالی! چی شد که یهو دلسوز ملت شدی؟

زالی درباره کندی واکسیناسیون و کمبود‌ها افزوده که تحت عنوان گران بودن واکسن، اجازه خرید ندادند در حالی که اینک هزینه دارو‌های کرونا چند برابر واردات واکسن شده است: «حتی اگر شده باید دو برابر قیمت برای خرید واکسن هزینه کرد تا جلوی ابتلا و مرگ و میر‌ها گرفته شود... خبر‌های خیلی تلخ‌تری برای هفته‌های آینده داریم و شرایط بسیار بدتر خواهد شد.»

او هم چنین گفت که ذخیره واکسن تنها برای پنج روز کفاف می‌دهد و برای همین نمی‌توان سرعت واکسیناسیون را افزایش داد: «ما ۷۲۰میلیون یورو خرج رمدسیویر کردیم و این پول را باید خرج واکسن می‌کردیم. چطور در تحریم حاضریم تجهیزات نفتی را سه برابر قیمت بخریم، ولی در مورد واکسن این کار را نمی‌کنیم؟»

این سخنان مشخص می‌کنند که جان مردم برای دست اندرکاران تا چه اندازه اهمیت یا اولویت دارد. زالی گفته که هیچ راهی جز تعطیلی دو هفته‌ای برای کنترل پیک پنجم کرونا در ایران وجود ندارد و این تعطیلی باید بلافاصله اجرا شود.

آقای زالی! چی شد که یهو دلسوز ملت شدی؟

کاربری در این باره نوشت: چه آنموقع که می‌گفت و چه امروز که افشاگری می‌کند، هر دو به خاطر منافعش است و نه چیز دیگر.

دیگری نوشت: آنچه از دعوای زالی و ظریف می‌توان فهمید این است که مصلحت اندیشی و سکوت بر جان مردم اولویت داشته است. هزار اتفاق ناگوار افتاده و مردم به دلیل خطا‌های مسئولان جان باختند و این‌ها می‌گویند سکوت کردیم و کار را ادامه دادیم.

کاربری دیگر نوشت: این آقای زالی نمی‌تونست این حرف‌ها رو یک سال پیش بزنه؟ الان که رفتنی شدن شروع کردن به افشا حقیقت؟ مسئله اصلا مرگ آدم‌ها نیست، فقط و فقط بازی قدرته

دیگری نوشت: صحبت‌های زالی وحشتناکه، بله، ولی اینکه در این مدت سکوت کرده و چیزی نگفته وحشتناک‌تره. ببینید چقدر "جان" برای حفظ صندلی‌ها، قربانی شده.

کاربری در این باره نوشت: سخنان زالی بعد از بروز این فاجعه بیشتر نمک روی زخمه تا افشاگری.

کاربری نوشت: اظهارات زالی فرمانده ستاد مدیریت کرونای تهران الان به چه دردی می‌خورد؟ برای ما که پدر یا مادر، همسر یا فرزند و رفیق از دست دادیم چه فایده‌ای دارد؟

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو