ببینید: زیباترین نقاشی‌هایی که گرمای تابستان را به تصویر می‌کشند

ببینید: زیباترین نقاشی‌هایی که گرمای تابستان را به تصویر می‌کشند


منبع: ایران آرت

92

1400/5/21

08:02


در این مطلب منتخبی از تابلوهای نقاشی که آفتاب را به خانه‌ها می‌آورند و توسط «دیلی آرت» گردآوری شده‌اند را مشاهده می‌کنید:

ایران آرت: به بهانه تابستان و روزهای گرم و آفتابی این فصل، در این گزارش تعدادی از تابلوهای نقاشی که گرما و آفتاب را به ببینده القاء می‌کنند را مشاهده می‌کنید.

به گزارش ایسنا، در طول تاریخ، هنرمندان برای ایجاد فضای سه‌بعدی غیرواقعی بر بوم از نور و سایه استفاده کرده‌اند. اما گاهی اوقات نوری که در نقاشی‌ها به تصویر کشیده شده است اثری فراتر از آن بر بیننده ایجاد می‌کند. در ادامه منتخبی از تابلوهای نقاشی که آفتاب را به خانه‌ها می‌آورند و توسط «دیلی آرت» گردآوری شده‌اند را مشاهده می‌کنید:

«پرتقال‌های کورفو» اثر «جان سینگر سارجنت»

«جان سینگر سارجنت» نقاش آمریکایی زمانی تابلو نقاشی «پرتقال‌های کورفو» را خلق کرد که همراه دوستان و خواهرش به جزیره «کورفو» در یونان رفته بود. ترکیب سرسبزی، جزایر دوردست و دریای مدیترانه، نقاشی آرامش‌بخش و مملو از نور آفتاب را شکل داده‌اند.

با اینکه «سارجنت» را بیشتر به خاطر پرتره‌های لوکس می‌شناسند اما نقاشی‌های منظره و آبرنگ او نیز به دلیل جلوه‌های احساسی‌ به همان اندازه مجذوب‌کننده هستند.

«ونیز : سن جورجو ماجوره - صبح زود»  اثر «جوزف مالورد ویلیام ترنر» 

«جوزف مالورد ویلیام ترنر» نقاش رمانتیک انگلیسی بود که بیشتر در خلق آثار هنری با موضوع منظره تخصص داشت. وقتی برای نخستین‌بار در سال ۱۸۱۹ از ونیز بازدید کرد مجموعه‌ای از نقاشی‌های آبرنگ خلق کرد که «ونیز : سن جورجو ماجوره - صبح زود» یکی از آن‌ها به شمار می‌رود. او در این نقاشی جزیره «سن جورجو ماجوره» را در نخستین ساعات روز به تصویر کشیده است. اگر با دقت به نقاشی نگاه کنید می‌توانید کلیسای «سن جورجو ماجوره» را پیدا کنید.

«سواحل انگلستان» اثر «ویلیام هولمن هانت»

«ویلیام هولمن هانت» نقاش انگلیسی و یکی از بنیان‌گذاران «انجمن برادری پیشارافائلی» بود؛ گروهی از هنرمندان که برای آثار هنری با جزئیات پیچیده و  وفور رنگ‌های پررنگ شناخته می‌شدند.

«هانتر» در این نقاشی، صخره‌ها، گوسفندها و سایر عناصر را از دیدگاه متفاوتی به تصویر کشیده است. این نقاشی یک روز آفتابی تابستانی باشکوه در سواحل انگلستان را جاودانه کرده است.

«بندر آنتیب» اثر «پل سینیاک»

«پل سینیاک» نقاش نودریافتگر فرانسوی به همراه «ژرژ سورا» سبک «نقطه‌چینی» که در آن از نقطه‌های کوچک رنگی برای خلق یک تصویر استفاده می‌شود را به وجود آوردند.

«سینیاک» در نقاشی «بندر آنتیب» مجموعه‌ای از رنگ‌های درخشان را برای به تصویر کشیدن نور پیش از غروب آفتاب به کار گرفته است. در این نقاشی تعدادی قایق ماهیگیری بر روی آب شناور هستند. در یکی از این قایق‌ها ماهیگیران صید آن روز را تخلیه می‌کنند. نور طلایی در این نقاشی یک ترکیب بهشتی را به وجود آورده است.

«کلیسای جامع روان (نور آفتاب)» اثر «کلود مونه»

«کلود مونه» که مجذوب معماری پیچیده کلیسای جامع «روان» شده بود بیش از ۳۰ نسخه از این کلیسای مشهور واقع در «نورماندی» فرانسه را خلق کرد.

«مونه» در این نقاشی با کمک ضربات قلموی دقیق، به خوبی نمای روشن این کلیسا را که غرق در نور خورشید است به نمایش گذاشته است. همچون این تابلو نقاشی، اغلب نقاشی‌های کلیسا «روان» در کارگاه او واقع در «ژیورنی» تکمیل می‌شدند.

«مونه» در سال ۱۸۹۵، بیست عدد از تابلوهای مجموعه کلیسای «روان» را در پاریس به نمایش گذاشت.

«نور آفتاب در اتاق آبی» اثر «آنا آنکر»

تابلو نقاشی «نور آفتاب در اتاق آبی» تصویر دختر نقاش که پشت به مخاطبان در اتاق مادربزرگش نشسته است را به نمایش گذاشته است. «آنا آنکر» نقاش دانمارکی امپرسیونیست بود که از جمله اعضای گروه هنری «اسکاگن» به شمار می‌رفت. این گروه را هنرمندان اسکاندیناوی تشکیل داده بودند که در شمال دانمارک گردهم می‌آمدند تا همچون امپرسیونیست‌ها در فضای باز نقاشی کنند. در نتیجه آن‌ها می‌خواستند از آکادمی سلطنتی هنرهای زیبای دانمارک و آکادمی سطنتی هنری سوئد فاصله بگیرند.

«یک گندم‌زار با درختان سرو» اثر «وینسنت ون‌گوگ»

«ون‌گوگ» نقاش پست امپرسیونیست هلندی تابلو نقاشی «یک گندم‌زار با درختان سرو» که اکنون در موزه متروپولیتن قرار دارد را به عنوان یکی از برترین نقاشی‌های منظره تابستانی خود توصیف کرده بود.

«ون‌گوگ» در این نقاشی که سرشار از احساسات است به طور خلاقانه‌ای بین عناصر متضاد تعادل ایجاد کرده است. برای مثال، بین درختان عمودی سرو و خطوط افقی ابرها به زیبایی هماهنگی ایجاد شده است. حتی با وجود اینکه ابرها در آسمان خورشید را پوشانده‌اند اما درکنار هم قرار گرفتن رنگ‌های سرد و گرم پاستلی در این منظره درخشش و روشنایی ایجاد کرده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو