خنک‌ترین مقاصد و تفریح‌های تابستانی در ایران

منبع: دلگرم

112

1400/5/21

11:09


خنک‌ترین مقاصد و تفریح‌های تابستانی در ایران

تابستان با وجود گرمای طاقت‌فرسایش، فصل مورد علاقه‌ی بسیاری از افراد است. چه دانشجو یا دانش‌آموز باشید و چه کارمند، تابستان وقت آن است که به تفریح و سفر بپردازید و خستگی زحمات کل سال را از بدنتان بیرون کنید. فکر یک آب‌تنی خنک در گرمای تابستان یا استراحت در طبیعت سرسبز و زیبا، هرکسی را به وسوسه‌ی سفر کردن در تعطیلات تابستانی می‌اندازد. اما شاید خیلی از افراد مطمئن نباشند بهترین مقصد برای یک سفر تابستانی کدام است و یا کدام تفریحات تابستانی با سلیقه‌شان جور درمی‌آید. به همین دلیل در این مقاله تصمیم داریم خلاصه‌ای از بهترین و خنک‌ترین مقاصد و تفریحات تابستانی را به شما معرفی کنیم. پس به خواندن این مطلب ادامه دهید و از همین الان برای تعطیلات تابستانی خود برنامه‌ریزی کنید.

لذت آب‌تنی در آبشارها و رودخانه‌ها

خنک‌ترین مقاصد و تفریح‌های تابستانی در ایران

هیچ چیز مثل یک آب‌تنی لذت‌بخش در تابستان نمیتواند حس شادابی و لذت به انسان بدهد. چه بهتر که این آب‌تنی در طبیعت هم باشد و اطرافمان را درختان سرسبز گرفته باشند. تصور کنید پاهایتان را در یک رودخانه‌ی خنک گذاشته‌اید و از طبیعت اطرافتان لذت می‌برید یا بر روی تخته سنگی در زیر آبشار ایستاده‌اید و لذت خیس شدن با آب سرد آبشار را تجربه می‌کنید. خوشبختانه سرتاسر ایران پر از آبشارها و رودخانه‌های متعدد است که بازدید از آنها می‌تواند بهترین گزینه برای گذراندن یک روز تابستانی باشد. با جستجویی ساده می‌توانید لیستی از آبشارها و رودخانه‌های ایران را پیدا کنید و سفر تابستانی خود را آغاز کنید. اگر قصد سفر به شمال دارید، ما به شما آبشار شیرآباد در نزدیکی گرگان، آبشار لاتون در آستارا و آبشار و رودخانه‌ی پلنگ‌دره در سوادکوه را پیشنهاد می‌دهیم.

تجربه قایق‌سواری در دریاچه‌های شمال

کشور ما نه تنها بزرگ‌ترین دریاچه‌ی دنیا یعنی دریای خزر را درون مرزهای خود دارد، بلکه دارای تعداد زیادی دریاچه‌ی کوچک و بزرگ شگفت‌انگیز است که هرکدام ویژگیهای طبیعی مخصوص به خود دارند. دریاچه‌ها از بهترین گزینه‌های سفرهای تابستانی هستند که هم می‌توانید در کنار آنها چند روزی کمپ بزنید و هم می‌توانید چندساعتی از گردش روزانه‌ی خود را به دیدن آن‌ها اختصاص دهید. در دل جنگلهای سرسبز شمال کشورمان تعداد بسیاری دریاچه‌ی زیبا وجود دارد که هم می‌توانید در کنار آن‌ها پیک‌نیک کنید و هم می‌توانید در دریاچه قایق‌سواری کنید. برخی از زیباترین دریاچه‌های شمال عبارتند از دریاچه سقالکسار رشت، دریاچه الندان و دریاچه چورت در نزدیکی ساری، دریاچه فراخین نوشهر و دریاچه شورمست در نزدیکی پل‌سفید. اگر به دنبال رزرو هتل در نزدیکی این شهرها هستید، جاباما به شما کمک می‌کند.

استراحت در خنکای ییلاقات مشهد

برای بسیاری از افراد، شهر مشهد بخاطر حضور حرم امام رضا (ع) اولین انتخاب سفر در تعطیلات است. اما این شهر بزرگ در کنار داشتن جاذبه‌های زیارتی و تاریخی، دارای طبیعتی زیبا و آب و هوای بسیار خنک هم هست که در بین مسافران مشهد طرفداران بسیاری دارد. حتما اسم شاندیز و طرقبه به گوشتان خورده‌است؛ این دو ییلاق خوش آب و هوا در نزدیکی شهر مشهد قرار گرفته‌اند و مکانی مناسب برای یک گردش تابستانی هستند. شاندیز و طرقبه علاوه بر داشتن هوای بسیار خنک و مطبوع، پر از کوچه باغ‌های زیبا هستند که می‌توانید ساعتها در میان آن‌ها قدم بزنید و یا در کنار رودخانه‌ی خروشان بنشینید و خنک شوید. طرقبه و شاندیز همچنین برای مسافران امکانات رفاهی متنوع مانند انواع رستوران‌ باکیفیت و لوکس و فروشگاه‌های صنایع دستی دارند. اگر قصد سفر به مشهد و بازدید از این ییلاقات خوش آب و هوا را دارید، می‌توانید برای رزرو انواع هتل های مشهد با ستاره های مختلف به سایت جاباما سری بزنید.

تفریحات آبی جزیره کیش

شاید فکر کنید تابستان وقت مناسبی برای سفر به کیش نباشد، اما اگر با تفریحات آبی متنوع و هیجان‌انگیز این جزیره آشنا شوید، حتما نظر خود را تغییر می‌دهید. اگر اهل هیجان و ماجراجویی هستید، تفریحات بسیاری برای شما در کیش وجود دارند که می‌توانید با انجام آن‌ها هم تجربیات جدید کسب کنید و هم آدرنالین خونتان را بالا ببرید! تفریحاتی مانند پاراسل کیش، جت‌اسکی، اسکی روی آب، فلای بورد و غواصی زیر آب از جمله فعالیت‌های پرطرفدار در میان عاشقان هیجان هستند. اگر هم به تفریحات آبی پر هیجان علاقه‌ای ندارید، بهتر است از نمایش سرگرم‌کننده‌ی دلفین‌ها در پارک دلفین‌های کیش بازدید کنید، سوار کشتی‌های تفریحی زیبای کیش شوید، در سواحل متعدد کیش استراحت کنید و از امکانات رفاهی آن‌ها استفاده کنید یا در پارک‌های آبی کیش با دوستان و خانواده‌ی خود به تفریحات آبی بپردازید. پیشنهاد می‌کنیم لذت انجام این تفریحات آبی در تابستان را از دست ندهید. برای رزرو هتل های کیش روی جاباما حساب کنید.

ییلاق‌گردی در گیلان

خنک‌ترین مقاصد و تفریح‌های تابستانی در ایران

اگر دلتان هوای سفر به شمال کرده اما نگران گرمای هوا هستید، بهتر است ییلاقات گیلان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. ییلاقات گیلان بخاطر قرار گرفتن در ارتفاعات و داشتن طبیعت بکر و سرسبز، زمستان‌های بسیار سرد و تابستان‌های خنک و مطبوع دارند. ییلاقات ماسال، سوباتان، سلانسر، داماش و دیلمان، تنها تعدادی از این ییلاقات خوش آب و هوا در گیلان هستند. در سالهای اخیر به خاطر استقبال مسافران از این ییلاقات، امکانات اقامتی متعددی در این مقاصد ایجاد شده که سفر کردن به این مناطق را آسانتر کرده است. پس اگر به دنبال تفریحی تابستانی و آرامش‌بخش در دل طبیعت هستید، گشت و گذار در ییلاقات گیلان را فراموش نکنید.


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو