به چه ویدیویی، تیزر می گویند ؟

منبع: دلگرم

83

1400/5/21

11:09


به چه ویدیویی، تیزر می گویند ؟

زمان تیزر می تواند از چند ثانیه تا چند دقیقه باشد. عموما هر چه مطالب بیشتری با بهترین کیفیت و در کوتاه ترین زمان بتوانیم به مخاطب برسانیم آن تیزر، تیزر موفق تری می باشد. اجباری برای زمان تیزر وجود ندارد، مهم این است که اصل مطلب و آن چیزی را که سفارش دهنده تیزر نیاز دارد و دوست دارد مردم راجع به آن اطلاع پیدا کنند را در تیزر بگوییم. تیزرهای تبلیغاتی در دسته بندی های مختلفی ساخته می شوند که از مهترین آن ها می توان به تیزر تبلیغاتی رئال، تیزر تلفیقی، تیزر انیمیشنی، تیزر موشن گرافیک اشاره کرد.

تیزرهای تبلیغاتی را در انواع گوناگون می سازند که از مهترین آن ها می توان به تیزر تبلیغاتی، فیلم تبلیغاتی، تیزر آموزشی، تیزر سینمایی، تیزر فرهنگی، تیزر اجتماعی، تیزر سیاسی، تیزر ورزشی، تیزر تاریخی، تیزر جنگی، تیزر آماری، تیزر جغرافیایی، تیزر بازی و... نام برد. در زیر به طور احتضار هر کدام از مدل ها را برایتان شرح می دهیم.

تیزر تبلیغاتی: این تیزرها برای معرفی یک محصول مثل پفک، شکلات، چیپس، نوشابه یا خدمات یک شرکت، کمپانی، موسسه و... ساخته می شود که محل انتشار آن می تواند تلویزیون، رادیو، سایت ها و شبکه های اجتماعی و... باشد. معمولا تیزر تبلیغاتی را در پلان های مختلف قیمتی متفاوتی ساخته می شود و با توجه به بودجه و نیاز مشتری بهترین پلان ارائه می شود. یکی از شرکت های بزرگ تبلیغاتی که در این زمینه فعالیت می کند موسسه طلوع فیلم است و با ساخت کلیپ تبلیغاتی سابقه ی درخشانی از همکاری با بسیاری از برندهای بزرگ و استارپ اپ های نو پا دارد.

فیلم تبلیغاتی: معمولا فیلم های تبلیغاتی زمان خیلی بیشتری نسبت به تیزرهای تبلیغاتی دارند و بیشتر سفارش دهندگان برای پخش در همایش ها، جلسات و نمایشگاه ها از این مدل تیزرهای تبلیغاتی استفاده می کنند. در زمان هایی هم که بودجه تبلیغاتی بالایی کنار گذاشته شده یک شرکت تصمیم می گیرد برای اینکه برند خود را به مردم معرفی کند از فیلم های تبلیغاتی استفاده کند که هزینه پخش این فیلم ها در تلویزیون بسیار گران هم هست، مثلا تیزر جنجالی لیلا حاتمی.

تیزر آموزشی: در تیزری که به آموزش یک موضوع، یک وسیله، یک اپلیکیشن، یک آموزش پزشکی، مکانیکی و هر مطلبی که بتوان یک موضوع آموزشی را در فیلم کوتاهی بیان کرد تیزر آموزشی گفته می شود. از تیزر آموزشی در دانشگاه ها، مدارس، کنفرانس ها، همایش ها، جلسات بزرگ و... استفاده می شود. بسیاری از تیزرهای آموزشی در یادگیری مطالب برای عموم مردم نقش بسزایی دارند.

تیزر سینمایی: به ویدیو های کوتاهی که برای نشان دادن خلاصه ای از یک فیلم سینمایی که در جهت تشویق مردم برای آمدن به سینما ساخته می شود را تیزر سینمایی می گویند. معمولا در این تیزرها پلان ها و تصاویری دیده می شود که قصه داستان لو نرود ولی بیننده را ترغیب به آمدن به دیدن فیلم می کند.

تیزر فرهنگی: تیزر فرهنگی معمولا از سمت ارگان ها و مراکزی سفارش داده می شود که در فرهنگ سازی برای جامعه موثر باشد. مثلا راهنمایی و رانندگی برای کاهش سرعت در جاده ها واتوبان ها سفارس ساخت تیزرهای فرهنگی را می دهد.

تیزر چیست؟ ( طلوع فیلم )

تیزر اجتماعی: این تیزرها راجع به موضلات اجتماعی ساخته می شوند. این تیزرها در زمینه های مانند ازدواج و طلاق، اعتیاد، روابط بین مردم و ده ها مورد دیگر ساخته می شوند.

تیزر سیاسی: بیشتر سیاستمداران چه برای پست های اصلی کشور مثل پست ریاست جمهوری یا نمایندگی در مجلس و شورای شهر برای اینکه بتوانند اعتماد مردم را به دست بیاورند و خود را در دل مردم جای دهند دست به سفارش تیزر سیاسی می زنند. یک تیزر سیاسی باید به گونه ای باشد که حریف را به طور نامحسوس تخریب کند.

تیزر ورزشی: از این ویدیوهای کوتاه در زمینه ساخت تیزر ورزشی استفاده می شود. مثل تیزر دیدار بازی دو تیم فوتبال مثل استقلال و پرسپولیس یا تیزر قهرمانی یکی از ورزشکاران ما در المپیک.

تیزر تاریخی: معمولا این مدل تیزرها از سمت مجموعه هایی که در زمینه مسائل تاریخی فعالیت می کنند ساخته می شود. تیزر تاریخی تیزری است که گذشته یک کشور را نشان می دهد تا هویت آن کشور هیچ وقت فراموش نشود.

تیزر جنگی: ارگان های نظامی و دفاعی کشور برای نشان دادن قدرت نظامی کشور دست به ساخت تیزرهای جنگی می زنند. به خاطر امنیتی بودن این مدل تیزرها معمولا تیم های تبلیغاتی و در این مجموعه ها به استخدام در می آیند تا سفارش این تیزرها را به شرکت های خارج از مجموعه خود ندهند. یک تیزر جنگی جذاب می تواند بازخوردهای بین المللی داشته باشد و فکر هر گونه تجاوز به کشور را از ذهن دشمنان بیرون بیاندازد.

تیزر آماری: موسسات آماری این مدل تیزرها را سفارش می دهند. تیزر آماری به دادن آمارهایی که مورد نیاز همگان در جامعه است را نشان می دهد. مانند تیزری از به دنیا آمدن و فوت انسان ها در هر ماه، یا تیزر کاهش یا افزایش بیماری کرونا. تیزر آماری این امکان را می دهد تا مسئولان با توجه به آمار و اعداد برنامه ریزی های مناسب را انجام بدهند.

تیزر جغرافیایی: این تیزرها در زمینه آشنایی مردم با جغرافیای کشور ساخته می شود. از مسائل آب و هوایی گرفته، تا رانش زمین، بالا آمدن آب رودخانه ها و دریا تا سرعت باد و طوفان در این مدل تیزرها ساخته می شود.

تیزر بازی: خیلی از کمپانی ها و شرکت های سازنده بازی برای فروش بازی های کامپیوتری و دیجیتالی خود دست به ساخت تیزرهای تبلیغاتی میزنند. این گونه تیزرها از قسمت هایی از خود بازی و یا ساخت فیلم کوتاهی ساخته می شود.ساخت با کیفیت این تیزرها می تواند فروش یک بازی را چندین برابر بکند.


منبع:طلوع فیلم


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو