حراج ۱۰۰ میلیون دلاری یازده اثر پابلو پیکاسو در لوکیشن «یازده یار اوشن»

99

1400/5/21

11:56


مجموعه‌ای از آثار و اشیای پابلو پیکاسو به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار در هتلی در لاس‌وگاس چوب حراج می‌خورد که رستوران پیکاسو در آن قرار دارد و پیش‌تر لوکیشن فیلم سینمایی «یازده یار اوشن» بوده است.

حراج ۱۰۰ میلیون دلاری یازده اثر پابلو پیکاسو در لوکیشن «یازده یار اوشن»

گروه تجسمی هنرآنلاین: مسئولان حراج‌خانه ساثبیز در آمریکا در یکی از بزرگ‌ترین و ارزشمندترین رویدادهای مربوط به نقاش نامدار اسپانیایی یازده اثر از پیکاسو را در هتل بلاژیو در لاس‌وگاس به حراج می‌گذارند. کارشناسان ارزش این آثار را حدود ۱۰۰ میلیون دلار برآورد کرده‌اند و انتظار می‌رود دنیای هنرهای تجسمی یکی از شب‌های رویایی و پرهیجان خود را تجربه کند.

قرار است سالن اصلی ساثبیز نیویورک برای چکش زدن آثار پیکاسو در هتل بلاژیو بازسازی شود؛ هتلی با بیش از سه هزار اتاق و آبنمایی موزیکال که آوازه آن به سراسر دنیا رسیده و البته سال 2001 لوکیشن اصلی فیلم سینمایی «یازده یار اوشن» به کارگردانی استیون سودربرگ و بازی جورج کلونی، جولیا رابرتس، برد پیت و مت دیمن داشت.

هتل بلاژیو از یک نظر دیگر هم در دنیا شناخته می‌شود؛ اینکه یکی از بهترین گالری‌های لاس‌وگاس را در خود جای داده و بسیاری از نقاشی‌های فروخته‌شده استاد اسپانیایی در رستوران پیکاسو در این هتل به دیوارها آویخته شده است. انتظار می‌رود یکی از آخرین تابلوهایی که پیکاسو از محبوب خود در 1938 کشیده، با رقمی بین 20 تا 30 میلیون دلار چکش بخورد و فروخته شود.

پیکاسو 45 ساله بود که ماری-ترز والتر 17 ساله را در یک گالری در پاریس در 1927 دید و از او خواست اجازه بدهد پرتره‌اش را بکشد. این رابطه سال‌ها ادامه یافت و به خلق برخی از بهترین آثار استاد اسپانیایی انجامید. تابلوهایی که پیکاسو از والتر کشید، بخشی مهم از نمایشگاه مرور آثار او در 1932 پاریس بود و جایگاه نقاش نامدار را به عنوان یکی از مشهورترین و جنجالی‌ترین هنرمندان آن زمان جهان تثبیت کرد.

F5C1BC56-AC76-4444-8444-C15BB33D3286

دو نقاشی بزرگ پیکاسو مربوط به سال‌های 1969 و 1970 که همان سال در نمایشگاه آوینیون به نمایش درآمدند و یک تابلو طبیعت بی‌جان که استاد نقاش سال 1942 در دوران نازی‌ها در پاریس کشیده از دیگر آثاری است که در حراجی ساثبیز در هتل بلاژیو لاس‌وگاس با رقم‌های 10 تا 30 میلیون دلار چکش می‌خورد.

حراج آثار و دارایی‌های پابلو پیکاسو 23 اکتبر در وگاس برگزار و با چهار روز نمایش آثار و اشیای لاکچری همراه می‌شود. خودرو، ساعت، کیف و جواهر هم از اشیایی است که در بزرگ‌ترین حراجی ساثبیز در وگاس عرضه خواهد شد و علاقه‌مندان تا پایان اکتبر فرصت دارند از این حراجی خرید کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو