نکات مهم بازسازی آشپزخانه و عکس های قبل و بعد از بازسازی

نکات مهم بازسازی آشپزخانه و عکس های قبل و بعد از بازسازی


منبع: دکوراسیون

200

1400/5/21

13:36


بازسازی آشپزخانه

بازسازی به مجموعه ای از فرآیندها گفته می شود که برای بوجود آمدن تغییرات جزئی و کلی در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند و بازسازی آشپزخانه یکی از اولین گام هایی است که در هنگام بازسازی منزل باید انجام شود زیرا آشپزخانه قلب خانه می باشد و هر کدبانویی مجبور است برای انجام فعالیت های روزانه بیشتر وقت خود را در آنجا سپری نماید از این رو ایجاد تغییر و تحول در فضای آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

نحوه بازسازی آشپزخانه

اگر بازسازی اتاق خواب و آشپزخانه به صورت حرفه ای انجام شود فضای منزل دلبازتر به نظر می رسد و ارزش ملک نیز بالاتر می رود ولی به این نکته توجه داشته باشید که برای بازسازی به زمان و پول و تلاش زیاد نیازمند هستید و علاوه بر این گروه حرفه ای باید این کار را انجام دهند تا تغییرات مثبتی در محیطی که قرار است بازسازی شود انجام گیرد.

بازسازی در فضای آشپزخانه بزرگ

کهن استیل

ایده هایی برای ایجاد تغییر در دکوراسیون آشپزخانه

 امکان خرید خانه ای نوساز برای هر فردی وجود ندارد و اگر شما تمایل دارید تغییراتی را در فضای آشپزخانه و نشیمن و اتاق خواب ایجاد نمایید بهتر است قبل از هر چیز با افرادی که در این زمینه تخصص لازم را دارند مشورت نمایید همچنین می توانید مطلب مربوط به بازسازی قسمت های مختلف منزل را نیز مطالعه نمایید. در ادامه روش هایی برای ایجاد تغییرات کلی و جزئی در فضای آشپزخانه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بازسازی آشپزخانه قدیمی

۱٫بازسازی کابینت های قدیمی

برای بازسازی این بخش از منزل باید تغییرات اساسی در کاشی و سرامیک و لوله کسی برق و آب و کابینت ها انجام شود همچنین شما می توانید در صورت تمایل طرح اپن آشپزخانه را هم تغییر بدهید.

بازسازی آشپزخانه

اجرای دکوراسیون داخلی

برای بازسازی کابینت ها می توانید درب کابینت را رنگ بزنید یا روی سطح کابینت برچسب بچسبانید همچنین می توانید دستگیره های کابینت را عوض کنید که در این صورت جذابیت فضای آشپزخانه تکمیل می شود. اگر تمایل دارید کابینت ها را رنگ بزنید بهتر است رنگ کابینت را به گونه ای انتخاب نمایید که با رنگ سایر وسایل موجود در آشپزخانه مطابقت و همخوانی داشته باشد.

بازسازی کابینت

۲٫ تغییر در کاشی و سرامیک آشپزخانه

یکی دیگر از آیتم هایی که در بازسازی آشپزخانه تاثیر زیادی دارد تغییر در مدل و طرح کاشی و سرامیک آشپزخانه می باشد. کاشی های آشپزخانه در انواع طرح و رنگ های متنوع موجود می باشند که شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی از بین آن ها مدلی مناسب را انتخاب نمایید.

بازسازی کاشی آشپزخانه

۳٫ بازسازی اپن

ایجاد تغییر در اپن یکی دیگر از مراحل بازسازی به شمار می رود و اگر فضای آشپزخانه منزل شما به کمک دیوار از سالن پذیرایی جدا شده است می توانید دیوار را بردارید و اپن یا جزیره آشپزخانه بسازید که در این صورت فضای آشپزخانه مدرن و امروزی تر به نظر می رسد.

بازسازی اپن آشپزخانه

۴٫ بازسازی کفپوش

اگر تمایل دارید تغییرات اساسی را در فضای آشپزخانه ایجاد نمایید باید کفپوش آشپزخانه را عوض کنید. برای کفپوش آشپزخانه می توانید از سرامیک و پارکت و … استفاده نمایید.

برای تغییر در کفپوش آشپزخانه باید مصالحی را انتخاب نمایید که دارای کیفیت و مقاومت بالایی هستند و علاوه بر این نظافت آن ها نیز باید راحت و آسان باشد همچنین کفپوش را باید به گونه ای انتخاب نمایید که با سبک طراحی داخلی آشپزخانه مطابقت داشته باشد. اگر آشپزخانه شما مدرن است برای پوشاندن کف می توانید از کاشی سرامیکی با رنگ روشن استفاده نمایید همچنین برای پوشاندن کف آشپزخانه مدرن و کلاسیک می توانید از کفپوش چوبی استفاده نمایید که این طرح کفپوش ها باعث می شوند تا فضای آشپزخانه صمیمی تر به نظر برسد.

نحوه تغییر در دکوراسیون آشپزخانه

۵٫ نورپردازی آشپزخانه

نورپردازی تاثیر زیادی روی فضای آشپزخانه دارد و بهتر است در زمان بازسازی هر بخش از منزل به کمک تکنیکی صحیح به طراحی نورپردازی پرداخت تا فضا دلباز و بهتر به نظر برسد.

برای نورپردازی آشپزخانه می توان از دو منبع نور استفاده کرد که یکی از آن ها لوسترهای آویز می باشد و دیگری نوارهای نوری است که از این نوارها برای روشن کردن قضای بین کابینت ها استفاده می شود تا سطح کار برای شما به خوبی روشن شود و از خسته شدن چشم ها نیز جلوگیری می شود. توجه داشته باشید که اگر سقف آشپزخانه کوتاه می باشد نباید از لوستر آویز استفاده نمایید و برای این نوع آشپزخانه ها می تواند از لوستر سقفی استفاده کنید همچنین برای آشپزخانه ها با سقف بلند و جزیره آشپزخانه نیز می توانید از لوستر آویز استفاده نمایید.

نحوه تغییر در دکوراسیون آشپزخانه

نورپردازی آشپزخانه

بررسی نکات مهم برای تغییر در دکوراسیون آشپزخانه

۱٫از آنجایی که کابینت ها حجم زیادی از فضای آشپزخانه را اشغال می کنند از این رو بهتر است شما در صورت فلزی بودن کابینت ها آن ها را تعویض کنید همچنین اگر بودجه لازم برای این کار را ندارید می توانید کابینت ها را رنگ بزنید یا از برچسب های ام دی اف برای پوشاندن آن ها استفاده نمایید.

۲٫ برای ایجاد تغییر در دکوراسیون آشپزخانه ابتدا بهتر است لیستی را تهیه کنید سپس کارهایی را که تمایل دارید انجام بدهید لیست کنید و آن ها را رتبه بندی نمایید و هزینه آن ها را نیز یادداشت کنید. توجه داشته باشید که اگر جزئیات کار و هزینه ها را مشخص نمایید در هنگام ایجاد تغییر در دکوراسیون آشپزخانه از طولانی شدن پروسه جلوگیری می شود و علاوه بر این هزینه اضافه ای را نباید پرداخت نمایید.

۳٫ بهتر است با فاکتورهایی که بر تعیین هزینه بازسازی تاثیرگذارند آشنا باشید که این فاکتورها عبارتند از :

  • اندازه آشپزخانه
  • ابعاد آشپزخانه
  • نوع و کیفیت مصالح
  • ایجاد تغییر در تاسیسات برق یا لوله کشی آب
  • قرار است کابینت ها را تعویض نمایید یا فقط تمایل دارید ظاهر آن ها را تغییر بدهید ؟

بازسازی کابینت قدیمی

 

 

ایجاد تغییر در طراحی داخلی آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه های قدیمی

بازسازی شیک آشپزخانه قدیمی

بازسازی کابینت ها

نحوه تغییر در طراحی داخلی آشپزخانه

ایجاد تغییر در دکوراسیون آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه قدیمی

تغییر در دیزاین داخلی آشپزخانه

۴٫ توجه داشته باشید که اگر آشپزخانه منزل شما قدیمی شده است بهتر است کفپوش ها و کاشی ها را عوض کنید همچنین اگر بودجه کافی برای تغییر کابینت ها را دارید بهتر است آن ها را نیز تعویض کنید.

۵٫ اگر فضای آشپزخانه کوچک می باشد بهتر است از رنگ های روشن استفاده نمایید و علاوه بر این نورپردازی را به گونه ای انجام بدهید که فضای آشپزخانه روشن تر به نظر برسد.

۶٫ در صورت تمایل می توانید برای صرف هزینه کمتر فضای بین نشیمن و آشپزخانه را به کمک میز ناهارخوری جدا کنید.

۷٫ اگر آشپزخانه شما فقط در قسمت پایین دارای کابینت می باشد بهتر است قسمت بالای دیوار کابینت ها را شلف دیواری یا باکس دیواری نصب کنید سپس وسایل مورد نیاز را در این قسمت بچینید.

۸٫ در صورت تمایل می توانید روی سطح پیشخوان یا اپن آشپزخانه سینک ظرفشویی یا گاز صفحه ای قرار بدهید که در این صورت فضای آشپزخانه مدرن تر به نظر می رسد.

 

بازسازی در فضای آشپزخانه

تغییر در طراحی داخلی آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه

بازسازی اپن و کفپوش آشپزخانه

بازسازی در آشپزخانه

بازسازی کاربردی فضای آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه

در این مطلب روش هایی برای ایجاد تغییر در طراحی داخلی آشپزخانه را مطالعه کردید که امیدواریم با ایده گرفتن از آن ها توانسته باشید فضایی متفاوت و کاربردی را برای آشپزخانه منزل تان خلق کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو