کالری انواع نان چقدر است؟

کالری انواع نان چقدر است؟


منبع: آرگا

119

1400/5/21

20:14


در این مطلب شما را با کالری نان های مختلف مانند نانبربری، نان تافتون، نان همبرگر و نان سوخاری آشنا می کنیم. بهتر است تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا بتوانید به محاسبه کالری غذا ها بپردازید.

نان یکی از مهمترین مواد در سفره های ایرانی ها می باشد از این رو تصمیم داریم شما را با میزان کالری انواع نان آشنا کنیم تا با آگاهی بیش تر از آن ها استفاده کنید و اگر رژیم دارید بدانید که چه میزان انرژی به بدن خود می رسانید.

کالری نان

کالری انواع نان

میزان کالری مورد نیاز بدن خانم ها و آقایان متفاوت می باشد بنابراین بهتر است نحوه محاسبه کالری غذا را بدانید و بتوانید غذاهایی که می خورید را بررسی کنید تا کالری اضافی به بدن نرسانید. نان ها معمولا در خانه های ایرانی ها یافت می شود ولی جالب است بدانید که کالری هر نان با دیگری بسیار متفاوت می باشد. یعنی می توان گفت نان بربری کالری بیش تری نسبت به نان های دیگری دارد بنابراین باید در خوردن آن ها اعتدال را رعایت کنید.

نان بربری

این نان از محبوب ترین نان هایی می باشد که در ایران وجود دارد و شما می توانید آن را در هر خانه ای مشاهده کنید. این نان از نان های اصیل آذری است و از آرد گندم نیمه کامل تهیه می شود بنابراین مزه ای متفاوت نسبت به سایر نان ها دارد. طعم و عطر این نان بسیار عالی است و هر فردی که از کنار این مدل نانوایی رد شود هوس خریدن یک نان به سرش می زند. جالب است بدانید که یک کف دست نان بربری دارای ۸۰ کیلو انرژی می باشد بنابراین سعی کنید بیش از حد از این نان استفاده نکنید.

انرژی نان تافتون

نان تافتون

این نان یکی دیگر از نان های سنتی ایرانی ها می باشد که طرفداران خاص خود را داشته و این نان از آرد سفید تهیه می شود. این نان ها معمولا گرد بوده و قطری حدودا ۴۰ سانتی متری دارند. بسیاری از نان های تافتون بدون نمک پخته می شوند و می توان گفت بهترین نانی می باشد که برای بیماران دارای فشارخون مورد استفاده قرار می گیرد. هر کف دست نان تافتون دارای ۳۵ الی ۴۰ کیلوکالری می باشد که تقریبا کاتلری این نان نصف نان بربری است.

نان لواش

این نان مربوط به ارمنستان می باشد و می توان گفت یکی از نان هایی است که در گذشته مردم ارمنستان بیش ترین استفاده را از آن ها داشته اند. این نان یکی دیگر از نان های محبوب ایرانی ها می باشد و استفاده های بسیار زیادی دارد و شما می توانید از آن به عنوان نان ساندویچی و یا خمیر پیراشکی از آن استفاده کنید. این نان بسیار نازک می باشد و از آرد سفید تهیه می شود. این نان دارای انرژی کم تری می باشد و هر کف دست از نان لواش دارای ۲۵ کیلوکالری انرژی است.

نان سنگک

انرژی نان سنگک برابر نان بربری می باشد زیرا از آرد سبوس دار و کامل تهیه می شود و دارای ارزش غذایی بسیار زیادی می باشد. این نان گران تر از سایر نان ها می باشد و اندازه ای بزرگ دارد. معمولا زمانی که از این نان ها استفاده می کنید باید مراقب سنگ ریزه های آن ها باشید. هر کف دست نان سنگک دارای ۸۰ کیلوکالری است.

انرژی نان سنگک

نان باگت

نان باگت ها معمولا مورد استقبال بسیار از کودکان قرار می گیرد زیرا خوردن آن آسان است و مزه بسیار خوبی دارد. این نان های فانتزی از آرد گندم سفید تهیه می شود و بافت یک  دستی بعد از پخته شدن دارد. از این نان می توان برای تهیه انواع ساندویچ ها استفاده کرد. هر برش از این نان ها دارای ۷۵ کیلو انرژی می باشد.

نان تست

این نان پیشینه انگلیسی دارد و برای استفاده بهتر باید آن ها را در برابر حرارت قرار بدهید. این نان با آرد گندم و روگن ساخته می شود و هر برش از آن دارای ۸۰ کیلو انرژی می باشد بنابراین سعی کنید در خوردن نان تست زیاده روی نکنید.

نان جو

این نان برای افرادی که رژیم دارند بسیار مناسب است و می تواند به آن ها در سیر شدن سریع تر کمک کند. انرژی که این نان دارد با سایر نان های آرد گندمی فرق ندارد و تنها مزیتی که دارد وجود جو در آن است. انرژی این نان به ازای هر کف دست برابر ۸۰ کیلوکالری است.

نان سوخاری

این نوع نان های حجیم شده معمولا در فر ها خشک می شوند و در صورتی که از آرد کامل سبوس دار تهیه نشده باشد بسیار سودمند اند و می توانید در رژیم غذایی خود از آن ها استفاده کنید. این نان ها می توانند فرد را سریعا سیر کرده و از خوردن بیش از حد غذا توسط افراد پیشگیری می کند. یک تکه از این نان دارای ۳۰ الی ۴۰ کیلوکالری انرژی می باشد.

نان همبرگری و کالری آن

نان همبرگر

این نان تنها برای سرو همبرگر مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید این نان را از نانوایی های پخت نان های فانتزی تهیه کنید. ۳۰ گرم از آن اگر شیرین نشده باشد دارای ۸۰ کیلوکالری است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو