جوخه انتحار؛ یک اکشن سرحال و پر انرژی

جوخه انتحار؛ یک اکشن سرحال و پر انرژی


منبع: برترین ها

126

1400/5/22

07:07


فیلم «جوخه انتحار» به کارگردانی جیمز گان بالاخره به اکران رسید.

برترین‌ها: فیلم «جوخه انتحار» به کارگردانی جیمز گان بالاخره به اکران رسید، اقتباس کمیک جوخه انتحار با درجه بندی R با فروش ۲۶٫۵ میلیون دلاری اش در هفته نخست به صدر گیشه آمریکای شمالی رسید. هرچند ضعیف‌ترین افتتاحیه فیلمی از دنیایی ابرقهرمانی دی‌سی را به نام خود زد. از دلایل فروش ناامید کننده «جوخه انتحار» می توان به نگرانی فزاینده درباره نوع جدید دلتای بیماری کرونا و همینطور اکران این فیلم همزمان با نمایش در سرویس استریم HBO Max اشاره کرد.

جوخه انتحار

جیمز گان که قبلا با فیلم نگهبانان کهکشان شانس خود را امتحان کرده بود، این بار با دستِ پر روی پروژه‌ی پرخرج «جوخه انتحار» فعالیت کرد؛ فعالیتی مشقت‌بار با یک خروجی ایده‌آل و دل‌چسب. فیلمی که چند شب قبل از اکرانش منتقدان آن را ستودند و زبان تحسین برای آن گشودند.

این دنباله از فیلم «جوخه انتحار» که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، مستقل است. بازیگرانی جدید و بازیگرانی که در سری اول این دنباله بودند، نظیر مارگوت رابی، ادریس البا، جان سینا، یوئل کینامان، سیلوستر استالونه، وایولا دیویس، جای کورتنی و پیتر کاپالدی در این اثر ایفای نقش نموده‌اند.

جوخه انتحار

داستان فیلم «جوخه انتحار» داستانی مستقل است. در فیلم «جوخه انتحار» می‌بینیم که بار دیگر مجرمان بل‌ریو که به عنوان اعضای گروه ویژه گرد هم آمده‌اند، برای ماموریتی به آمریکای جنوبی اعزام می‌شوند. ماموریت آنان این بار جزیره کورتو اتلس است. آنان باید جوتونهایم، که یک زندان و آزمایشگاه مربوط به دوران نازی‌ها است نابود کنند. در این زندان، زندانیان سیاسی نگه داشته می‌شوند و آزمایشات مخوفی در آن انجام می‌گیرد.

رسول خرمندی درباره فیلم در سرگرمی نوشت:جیمز گان ثابت کرده که می‌توان به تماشای یک فیلم ابرقهرمانی نشست و انتظار یک فیلم کلیشه‌ای را نداشت. از آنجایی که کاراکتر‌های اصلی فیلم، ابرقهرمان نیستند، شکستن کلیشه‌های رایج برای چنین فیلمِ کمیک بوکی کار ساده‌تری است؛ چراکه شخصیت‌هایی مثل بلاداسپورت و پیس میکر قرار نیست مطلقا قهرمان باشند. آن‌ها مثل دیگر سربازان جوخه انتحار اسیر شده‌اند تا ماموریت‌شان را به اتمام برسانند.

جوخه انتحار

در فیلم «جوخه انتحار» با ادریس البا روبه‌رو می‌شویم که در نقش بلاداسپورت به خوبی می‌درخشد. این کاراکترِ زودجوش و عصبی که قرار است رهبر گروه باشد، هم باید شخصیت جاافتاده‌ای داشته باشد و هم یک زبانِ تند و تیزی. ادریس البا با تلاش‌هایش توانسته بلاداسپورتِ جذابی را به بیننده که ما باشیم نشان دهد. از طرفی دیگر مارگو رابی را داریم که مثل گذشته هم طنازِ قدری است و هم بازگر توانمندی. گویا این بازیگر آفریده شده فقط و فقط برای هنرمندی در نقش هارلی کوئین. پس از فیلم «جوخه انتحار» دیگر کار بسیار سختی است که بخواهیم هارلی کوئین جدیدی را در هیبت یک بازیگر زن جدید تصور کنیم.

جان سینا از دیگر بازیگر‌های جدید «جوخه انتحار» است که همگام با ادریس البا در این فیلم حضور دارد و کار بسیار سختی است که یک بازیگر را بتوانیم برترین فرد این پروژه بدانیم. جان سینا قطعا در پروژه‌های آینده‌ی جیمز گان نقش مهم‌تری خواهد داشت. وایولا دِیویس، بازیگر نام‌آشنای هالیوود نیز در نقش والر خوش می‌درخشد. اینبار والر نقش مهمتری در داستان دارد و صرفا یک کاراکترِ فرعیِ به‌دردنخور نیست. حسی درون قلب بیننده نسبت به والر شکل می‌گیرد و باید به همین خاطر دست به تحسین شخصیتش در فیلم‌نامه‌ی قسمت دوم بزنیم.

جوخه انتحار

محمدحسین جعفریان در زومجی نوشت: برگ برنده‌ی نخست فیلم «جوخه انتحار» این است که بار‌ها مطابق انتظار مخاطب و بار‌ها مخالف با آن رفتار می‌کند. هر شخصی که فقط تریلرها، پوستر‌ها و متون تبلیغاتی رسمی منتشرشده از فیلم «جوخه انتحار» جیمز گان را دنبال کرده باشد، در بخش‌هایی از تماشای اثر جدید او، سورپرایز خواهد شد. نه فقط به خاطر اتفاقاتی که در داستان رخ می‌دهند و مسیر‌هایی که شخصیت‌های متفاوت قدم در آن‌ها می‌گذارند. بلکه حتی در لحنی که فیلم طی لحظاتی به‌خصوص برای روایت برمی‌گزیند.

نتیجه آن است که مخاطب گاهی بیش از حد انتظار موقع دیدن فیلم «جوخه انتحار» موفق به لمس احساسات کاراکتر‌ها می‌شود، به بعضی از آن‌ها اهمیت می‌دهد و قصه را مشتاقانه دنبال می‌کند. گان به خوبی مخاطب هدف خود را می‌شناسد. از سوی دیگر بیهوده فیلمش را با شوک‌های ناگهانی پیش نمی‌برد. نوع روایت فیلم هم به گونه‌ای است که ابتدا به پرسش‌های بنیادین مخاطب پاسخ بدهد و سپس سراغ ادامه‌ی قصه‌ی اصلی برود. از دیالوگ‌های کوچکی که طی یک لحظه بیش از حد به چشم آمده‌اند تا رفتار‌ها و برخورد‌هایی که طی ساده‌ترین لحظات کد‌هایی را به مخاطب می‌دهند، همه و همه در لحظه‌ی درست مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

جوخه انتحار

کاربری در این باره نوشت: جوخه انتحار دو فراتر از قسمت اول بود و بهتر از بقیه محصولات دی سی و دلیلش هم استفاده از کارگردان مارول سازه، کمپانی دی سی انیمیشن‌های قوی تری نسبت به فیلم هاش داره و فیلمنامه‌های قوی تری داره.

دیگری نوشت: دی سی نتیجه اعتماد به یه کارگردان خوب رو دید، واقعا فیلم جوخه انتحار با اختلاف بعد از مدت‌ها تونست یه فیلم خوب از دنیای خوب دی سی به نمایش بزاره، شخصیت پردازی خوب بود بازی‌ها خوب بودن اکشن خوب بود شوخی‌ها به جا بود و کینگ شارک خیلی بهتر از سریال فلش بود.

روی هم رفته، اگر بخواهیم به بررسی فیلم «جوخه انتحار» بپردازیم، یک فیلم عالی است که جسورانه و هیجان‌انگیز است. صحنه‌های زیبا، شوک‌های فوق‌العاده، شخصیت‌های غنی، اکشن و کمدی با کیفیت را ارائه می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو