برای کودکان ، ویروس کرونا خطرناک تر است یا آنفولانزا

88

1400/5/22

13:34


سیاستمداران و متصدیان مدارس بر سر ماسک اجباری برای کودکان در مدارس در حال مجادله هستند، پزشکان در خط مقدم از والدین می‌خواهند تا درک کنند ویروس کوید از آنفولانزا متفاوت است .

برای کودکان ، ویروس کرونا  خطرناک تر است یا آنفولانزا

به گزارش بهداشت نیوز، پزشکان نسبت به ویروس کرونا و تفاوت آن با بیماری آنفولانزا به والدین هشدار می‌دهند. دکتر دارویل، سرپرست بخش بیماریهای عفونی کودکان دانشگاه کارولینای شمالی که تا کنون بسیاری از کودکان مبتلا به بیماریهای عفونی چون آنفلانزا را معالجه نموده معتقد است ویروس کوید-19 متفاوت بوده و هنوز جوامع عمومی به شدت و سختی این ویروس پی نبرده‌اند.

دکتر دارویل در این رابطه می‌گوید: «کودکان در برابر کوید ممکن است به شدت بیمار شوند و حتی در برخی موارد این ویروس می‌تواند موجب مرگ آن‌ها شود. بیمارای آنفولانزا قابل درک و شناسایی است، در حالی که بشر تنها دو سال است که ویروس مولد کوید را شتاخته است.»

 در حالی که سیاستمداران و متصدیان مدارس بر سر ماسک اجباری برای کودکان در مدارس در حال مجادله هستند، پزشکان در خط مقدم از والدین می‌خواهند تا درک کنند ویروس کوید از آنفولانزا متفاوت است .

سوال ها همچنان به قوت خود باقی مانده است که چگونه کودکان با ابتلای شدید به کوید را می‌توان درمان کرد و اینکه آیا کودکان دچار مشکلات طولانی مدت ناشی از این ویروس خواهند شد یا خیر.

دکتر دارویل در ادامه اذعان نمود: « واکسن آنفولانزا به صورت گسترده برای کودکان در دسترس است در حالی که هیچ واکسن کویدی برای کودکان زیر ۱۲ سال تهیه نشده است. بیش از نیمی از کودکان(۶۰ درصد) هر ساله واکس آنفولانزای خود را دریافت می‌کنند که این امر از بستری شدن و مرگ آنان جلوگیری می‌کند. اکثریت کودکانی که از آنفولانزا می‌میرند آن‌هایی هستند که واکسینه نشده اند.»

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو