کاهش دمای تهران از فردا

57

1400/5/22

14:33


کاهش دمای تهران از فردا

سلامت نیوز: کاهش دمای هوای استان تهران از فردا (۲۳ مردادماه) و کیفیت مطلوب برای هوای پایتخت طی امروز (۲۲ مردادماه) پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران آسمان استان تهران طی چهار روز آینده صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات گاهی افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت گاهی وزش باد نسبتا شدید با احتمال خیزش گرد و خاک به‌ویژه در ساعات بعداز ظهر در بخش‌هایی از نیمه جنوبی و غربی استان مورد انتظار است. از فردا تا دوشنبه (۲۳ تا ۲۵ مردادماه) روند کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، صبح روز جمعه (۲۲ مردادماه) کیفیت هوا در محدوده‌ قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

در ادامه با رشد ناپایداری جوی همراه با وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد، اگرچه حضور عوامل کافی در برخی ساعات بعدازظهر سبب تولید آلاینده ازن خواهد شد که به‌تبع آن برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در پاره‌ای مناطق دور از انتظار نخواهد بود. شرایط جوی مساعد تا اواخر وقت جمعه ادامه خواهد داشت و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت.

کاهش تندی باد تا صبح روز شنبه (۲۳ مردادماه) همراه با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته شرایط مناسب جهت تجمع آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

افزایش تندی باد طی روز سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، با این حال با افزایش دما احتمال کاهش کیفیت هوا به دلیل تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن وجود خواهد داشت. با تداوم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی شنبه کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته با آلاینده شاخص دی‌اکسید نیتروژن ۸۷ و در شرایط قابل قبول بود. کیفیت هم‌اکنون هوای پایتخت با آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون ۷۲ است و در شرایط قابل قبول قرار دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو