دلخوری سازمان تبلیغات از عزاداری در فضای باز

منبع: برترین ها

99

1400/5/22

14:34


مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: نمی‌شود بگوییم مراسم عزاداری در فضای باز برگزار شود و هیأت بگوید چشم.

ایسنا: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: نمی‌شود بگوییم مراسم عزاداری در فضای باز برگزار شود و هیأت بگوید چشم.

‌نمی‌شود بگوییم عزاداری در فضای باز برگزار شود و هیأت بگوید چشم

حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صاحبقرانی:

* با توجه به تورم و قیمت‌های موجود، برگزاری هیات در فضای باز هزینه‌های زیادی دارد، اما هیات‌ها آن را پذیرفتند. آموزش و پرورش نیز همراهی بسیار خوبی داشت و صحن مدارس را در اختیار هیئات قرار داد. همچنین شهرداری مشهد فضاهای باز را در اختیار هیئات قرار داد، اما هیات باید زیرساخت لازم را فراهم می‌کرد و خیرین کمک می‌کردند. هیات برای اینکه بتواند مراسم خود را با دستورالعمل برگزار کند باید فضای باز و زیرساخت را برای عزاداران امام حسین(ع) فراهم کند تا دچار مشکل نشوند و مسئول هیات باید به تمام موارد فکر کند. نمی‌شود که بگوییم مراسم در فضای باز برگزار شود و هیات بگوید چشم‌.

* (با اشاره به اینکه فرش و داربست برای برگزاری هیئات در فضای باز در مشهد پیدا نمی‌شود): اکنون در مشهد داربست پیدا نمی‌شود و این واقعا معضل است. همچنین فرش در مشهد پیدا نمی‌شود که هیات بتواند کرایه کند؛ چراکه کرایه یک فرش ۲۰۰ هزار تومان است و در ۱۰ شب می‌شود دو میلیون تومان‌. با توجه به این قیمت هیات چند فرش می‌تواند کرایه کند که ۱۰ شب مراسم را در فضای باز برگزار کند؟ در این شرایط اینکه هیات به فضای باز آمده باید از آن تشکر کنیم که تمکین کرده و سختی را به جان خریده است.

* سامانه‌ای را به مردم معرفی کردیم و گفته‌ایم که اگر تخلفی را مشاهده کردند به آن سامانه گزارش دهند. این سامانه به صورت ملی است و اگر گزارشی ارسال شود به مجموعه نظارتی استان ارسال می‌شود و ما به آن ترتیب اثر خواهیم داد. در این شرایط مردم باید به ما کمک کنند؛ چراکه تعداد ما کم است و نمی‌توانیم برای هر هیات یک ناظر اختصاص دهیم و مردم هستند که می‌توانند تخلفات را به ما اطلاع دهند.

* مردم ما اعتقاد دارند که اگر به حرم امام رضا(ع) می‌روند، به نیت شفا آب بخورند و ما نمی‌توانیم‌ اعتقادات را کنار بگذاریم‌.

* (در رابطه با برخورد با هیات علمدارالرضا که در شب اول محرم، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در برگزاری مراسم خود رعایت نکرده بود): برخورد شدیدی با هیاتی که پروتکل‌ها را در شب اول محرم رعایت نکرد انجام دادیم که این امر موجب شد پس از آن رعایت کنند و اکنون برنامه‌هایشان را در فضای باز برگزار می‌کنند.

*  برای برپایی ایستگاه صلواتی به هیچ‌کس مجوز نداده‌ایم و به‌جای آن ایستگاه سلامت را پیش‌بینی کردیم که در آن ماسک و مواد ضدعفونی توزیع شود و افرادی در آن‌جا مردم را به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توصیه کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو