مرگ ناگهانی و اندوهناک تنها ترین خرس دنیا

مرگ ناگهانی و اندوهناک تنها ترین خرس دنیا


منبع: روزیاتو

91

1400/5/22

16:05


مرگ تنها ترین خرس دنیا

جامبولینا، تنهاترین خرس ماده‌ی دنیا، بعد از این که بالاخره با یک خرس نر موفق به جفت‌گیری شد، حین عمل جراحی جان داد. قسمت اندوهناک ماجرا اینجاست که این خرس ماده به تازگی از یک سیرک ـ جایی که شکنجه را تحمل می‌کرد و مجبور به انجام حرکات نمایشی می‌شد ـ نجات یافته بود.

این خرس ۱۲ ساله، به یک پناهگاه در سوئیس منتقل شده بود تا روزهای پایانی زندگی‌اش را در آرامش بگذراند. اما در اثر سال‌ها بدرفتاری و آزار، ترسو و کمرو شده بود.

پس از سپری کردن روزگاری مملو از تنهایی و بدون ارتباط با خرسی دیگر، خرس نری با نام مِیمو را در کنار او قرار دادند و تنها پس از چند دقیقه به نظر می‌رسید که این دو توانسته‌اند به خوبی با هم کنار بیایند.

مرگ تنها ترین خرس دنیا

مقرر شد که جامبولینا به خاطر دندانش ـ که بر اثر بدرفتاری‌های سیرک آسیب دیده بود ـ تحت عمل جراحی قرار بگیرد. اما تراژدی وقتی اتفاق افتاد که جامبولینا پس از دریافت داروی بیهوش کننده برای عملش، ناگهان تنفسش قطع شد و دامپزشکان نتوانستند او را احیا کنند.

کارکنان مجموعه‌ی Arosa Bear Land، جایی که جامبولینا در آن جا نگهداری می‌شد، گفتند که از شنیدن این خبر بسیار ناراحتند اما به این خاطر که برای یک مدت کوتاه هم که شده، جامبولینا روی خوش زندگی را ـ که مدت‌ها از او دریغ شده بود ـ دیده بود شکرگزار بودند.

مرگ تنها ترین خرس دنیا

زندگی غمناک او در سال ۲۰۰۶ و با تولدش در یک باغ وحش در کریمه آغاز شد. تنها بعد از چند هفته از تولدش، او را از والدینش جدا کردند و به یک سیرک فروختند.

بیش از یک دهه در قفس زندگی می‌کرد و با هیچ خرس دیگری تماس نداشت و از هر گونه فعالیت طبیعی محروم بود. به جامبولینا آموزش دادند که برای تماشاچیان شیرین‌کاری کند. برای این کار از روش‌هایی استفاده کردند که به اعتقاد حامیان حیوانات با شکنجه همراه بوده.

پس از این که موسسه خیریه Four Paws نجاتش داد، او را با یک سفر ۲۴۰۰ کیلومتری به خانه‌ی جدیدش راهی کرد. هنگامی که به آنجا رسید، به خاطر سال‌ها شکنجه و اجبار برای اجرای نمایش برای تماشاچیان، عصبی و وحشت‌زده بود. ولی سریع خودش را با خانه جدیدش وفق داد.

مرگ تنها ترین خرس دنیا

بعد از بیدار شدن از خواب زمستانی (اولین خوابی که اجازه‌اش را به او داده بودند) به نظر پرانرژی و آماده‌ی معاشرت و لذت بردن از بهشت آلپاین می‌رسید.

خرس نر، میمو هم از زمانی که در سال ۲۰۱۹ از اسارت در شهر اشکودرِ آلبانی نجات یافته بود، در آن پناهگاه زندگی می‌کرد. به نظر می‌رسد که بتوان به کمک کالبدشکافی به عارضه‌هایی که جامبولینا دچارشان بوده و شاید منجر به مرگ ناگهانی‌اش شده باشند، پی برد.

بیشتر بخوانید:

افتتاح یک هتل زیرآبی در باغ وحشی در بلژیک

مرگ مشکوک ببرها در باغ وحش مشهد

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو